שתף קטע נבחר

קשיחות מעל הכול: בוסניה מחכה לישראל

יריבתם הקרובה של הכחולים-לבנים (18:30) נאלצת להסתדר ביורובאסקט בלי שלושת כוכביה, שנעדרים כל אחד מסיבותיו האישיות. בלעדיהם מה שנותר לבוסנים לעשות זה בעיקר להרביץ, אופציה הגיונית כשלמאמן קוראים דושקו איבנוביץ'. תשאלו את ליאור אליהו, ששיחק עבורו בוויטוריה

למרות שבין בוסניה לישראל נוצרה מאמצע שנות ה-2000 יריבות מעניינת בעיקר במשחקי מוקדמות לקראת אליפות אירופה או בטורנירי הזדמנות שנייה למיניהם, ביורובאסקט עצמו שתי הנבחרות מעולם לא נפגשו. הערב (18:30) זה יקרה, ועם כל הכבוד ליריבות, לארז אדלשטיין ושחקניו ברור כי כדי להעפיל לשלב הבא כבר היום הם חייבים לנצח את הבוסנים.

 

קונצרט: ישראל גברה על פינלנד

 

יריבתה הקרובה של נבחרת ישראל עלתה בקלילות לטורניר בצרפת דרך שלב המוקדמות עם מאזן מושלם (0:4) בזכות בית נוח מאוד עם איסלנד ובריטניה. אולם באליפות היא חסרה את כל כוכביה וכתוצאה מכך נראית יחסית לא טוב בצרפת.

 

מחכה לאליהו. דושקו איבנוביץ' (צילום: epa) (צילום: epa)
מחכה לאליהו. דושקו איבנוביץ'(צילום: epa)

 

השחקן המרכזי של הבוסנים, מירזה טלטוביץ', שסיים כמלך הסלים את קמפיין המוקדמות (26.3 נקודות), החליט בעצה אחת עם קבוצתו החדשה, פיניקס סאנס, לקחת חופש בקיץ הנוכחי מהנבחרת. הפורוורד ששיחק בעונה החולפת בברוקלין נטס סבל מתסחיף ריאות שבעקבותיו נעדר מהמגרשים למשך חצי עונה. גם הסנטר של דנבר נאגטס, יוסוף נורקיץ', יחסר למאמן דושקו איבנוביץ' לאחר שעבר ניתוח בברכו.

 

הסיפור המוזר של הקיץ מבחינת בוסניה הוא ניהאד דג'דוביץ', שחקנה של באיירן מינכן, שבמשך שנים ייצג את הנבחרת. בחודש אפריל האחרון הצליח הגארד להוציא דרכון גרמני שיעזור לו לשחק כמקומי בבונדסליגה. בעקבות המהלך שלו ו"חוסר הפטריוטיות" החליטו בבוסניה להדיחו מהנבחרת.

 

לקח חופש. טלטוביץ' (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לקח חופש. טלטוביץ'(צילום: רויטרס)

 

בעיקר מרביצים

עם איבנוביץ' על הקווים ובלי יותר מדי כישרון, לבוסנים לא נשארה ברירה אלא לפוצץ והרבה. במשחקי ההכנה שלה לאליפות (3 ניצחונות ו-7 הפסדים), בוסניה הראתה בעיקר פיזיות וקשיחות ויהיה מעניין לראות איך הישראלים יתמודדו עם זה.

 

בהיעדרם של שלושת הכוכבים, מי שלוקח את המושכות אליו הוא אלמדין קיקאנוביץ' (27, 2.11 מ'), שחתם לאחרונה באלבה ברלין. לפורוורד/סנטר הבוסני יש את החבילה השלמה. הוא קולע מחצי מרחק, יש לו מגוון תנועות יפות בפוסט אפ והוא משחק מצוין את הפיק-אנד-רול. בינתיים באליפות הוא עדיין לא בעניינים (ממוצע של 8 נקודות בלבד).

 

נמניה גורדיץ' (26, 1.95 מ'), אותו מכבי ת"א מעדיפה לשכוח אחרי שקלע על חשבונה 16 נקודות בניצחון המפתיע של צ'דביטה זאגרב על הצהובים (73:83) בהיכל מנורה מבטחים בעונה שעברה, הוא הרכז הפותח של הנבחרת וזה שמקבל את ההחלטות בקו האחורי. גם גורדיץ' מאכזב עד כה (4.5 נקודות ו-2.4 אסיסטים).

 

לאורך השנים בוסניה טיפחה מסורת של מתאזרחים - מטרל קאסל ביורובאסקט 2003, דרך הנרי דומרקאנט ב-2005 ו-2011 ועד זאקרי רייט ב-2013. בטורניר הנוכחי איבנוביץ' בחר ללכת על אלכס רנפרו, שמתאים בדיוק לפילוסופיה ההגנתית שלו. רנפרו, שגם הוא שיחק מול מכבי ת"א בעונה שעברה במדי אלבה ברלין, זכור בעיקר בתור סטופר הגנתי, חודר מצוין (שמאלי), אך עם קליעה בעייתית.

 

כששלושת השחקנים המובילים לא במיטבם מי שמרכז את מירב תשומת הלב במונפלייה הוא אנדריאה סטיפנוביץ' (28, 2.08 מ') שבינתיים נראה כיחיד שיכול לעשות סל אצל הבוסנים באליפות. הסנטר קולע בממוצע כ-15 נקודות, אבל מוסיף רק 2.5 ריבאונדים.

 

בוסניה מדורגת נכון לעכשיו במקום הלפני אחרון בנקודות למשחק עם 59 כאלה בלבד, כשגם בשאר הקטגוריות הסטטיסטיות היא בחלק התחתון של הטבלה.

 

אדלשטיין ושחקניו מכירים היטב את הבוסנים גם מתדרוכי הוידאו לקראת ההתמודדות, אך בנוסף גם מההפסד 80:79 בטורניר ההכנה בזאגרב לאותה בוסניה. כזכור, הישראלים כבר הובילו ביתרון של 14 נקודות ברבע השלישי, אך קאמבק בוסני מרשים ושריקה מוזרה לעבירה של עומרי כספי במהלך האחרון של המשחק סידרו ליריבת ישראל את הניצחון. הפעם, ולראשונה מעמדת הפייבורטים באליפות, יהיה מעניין לראות האם הכחולים-לבנים יכולים לעמוד בציפיות ולהבטיח כבר הערב את העפלתם לשמינית הגמר.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דושקו איבנוביץ'
צילום: עוז מועלם
מומלצים