שתף קטע נבחר

"ממליצים מפורשות לא לקיים את משחקי גביע הטוטו"

המנהלת וההתאחדות אישרו כי המשחקים בין בני יהודה למכבי ת"א ובין קריית ומכבי חיפה ייערכו הערב. המשרד להגנת הסביבה מחזיק בדעה שונה: "מי שחורג מההמלצות מסכן את עצמו"

ההתאחדות לכדורגל והמנהלת הודיעו היום (ד') כי "כרגע אין כוונה לדחות את המשחקים בגביע הטוטו עקב מזג האוויר האביך". הכוונה היא להשאיר את ההחלטה לשופט האם לקיים את המשחקים בין בני יהודה למכבי תל אביב ובין קריית שמונה למכבי חיפה.

 

אלא שהמשרד להגנת הסביבה הבהיר בצהריים כי אינו ממליץ לקיים פעילות גופנית. "המשרד להגנת הסביבה בשיתוף משרד הבריאות, המליץ מפורשות שלא לקיים פעילות גופנית מאומצת באוויר הפתוח בשל תנאים קיצוניים של אובך, חום, וזיהום אוויר כבד ברחבי הארץ המסכן את בריאות הציבור", נמסר ל-ynet ספורט, "לאור העלייה המדווחת בפניות למד"א ומרכזי המיון, כתוצאה מתנאי מזג האוויר, מי שחורג מההמלצות מסכן את עצמו".

 

האובך בתל אביב. עלייה משמעותית בכמות הנפגעים (צילום: ליאור פאוסט) (צילום: ליאור פאוסט)
האובך בתל אביב. עלייה משמעותית בכמות הנפגעים(צילום: ליאור פאוסט)

 

עומס החום והאובך הכבד השורר בכל רחבי הארץ ביממה האחרונה מביא עמו גם עלייה משמעותית בכמות הנפגעים. ממד"א נמסר הבוקר: "החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול ועד היום העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ללמעלה מ-455 בני אדם, בהם למעלה מ-271 בני אדם שסבלו מקוצר בנשימה ומהתקפי אסטמה, למעלה מ-52 בני אדם שהתעלפו ולמעלה מ-122 בני אדם שסבלו מהחמרה של מחלות לב".

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "במד"א ממשיכים לשמור על כוננות בעקבות האובך וגל החום הכבד. על מנת להימנע מפגיעות בנפש אני שב ומבקש מהציבור הרחב להישמע להמלצות מד"א, לשים לב לאוכלוסייה הפגיעה יותר, הקשישים, הילדים והתינוקות, להרבות בשתייה ולהימצא במקומות מוצלים וממוזגים". בהתייחס למשחק הערב במד"א הופתעו על קיומם ואמרו: "כמד"א איננו רשאים להגיד שלא לקיים את המשחקים. אנחנו נערכים כמו לכל משחק כרגיל ".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
האובך בישראל
צילום: ירון ברנר
מומלצים