שתף קטע נבחר

רוסיה למעצמות: חמשו את אסד שנלחם בדאעש

שר החוץ לברוב אמר כי הצבא הסורי הוא הכוח היעיל ביותר במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית". השבוע אישרה מוסקבה בפעם הראשונה כי מומחים צבאיים רוסים נמצאים בסוריה ומסייעים לנשיא בשאר אסד

;

אסד ופוטין (צילום: AP, רויטרס) (צילום: AP, רויטרס)
אסד ופוטין(צילום: AP, רויטרס)

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב קרא היום (ו') למעצמות העולם לסייע לחמש את צבא סוריה, אותו הוא מגדיר ככוח היעיל ביותר נגד דאעש. לברוב אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לאחר שהשבוע משרד החוץ הרוסי אישר לראשונה באופן רשמי כי מומחים צבאיים רוסים נמצאים בסוריה.

 

ארה"ב ונאטו הביעו בעבר דאגה מכך שרוסיה מחמשת את סוריה בגלל שהם רואים בנשיא בשאר אסד הגורם למלחמה בסוריה.

 

בדבריו קרא השר הרוסי גם לתיאום בין צבא רוסיה לפנטגון כדי למנוע "תקריות לא מכוונות" בנושא סוריה, שם יש נוכחות צבאית של שתי המדינות. לברוב הוסיף ואמר כי רוסיה תמשיך לספק נשק לנשיא סוריה בשאר אסד כדי לסייע לכוחות של צבא סוריה להילחם נגד דאעש.

 

השר הרוסי אמר כי הפנטגון משעה את שיתוף הפעולה המבצעי עם צבא רוסיה, והדגיש כי יש לחדש שיתוף פעולה זה בגלל ששני הצבאות פועלים בסוריה ומסביבה. לברוב, שאמר את הדברים במסיבת עיתונאים, הוסיף כי מוסקבה עורכת תרגילים צבאיים בים התיכון. הוא ציין כי התרגילים הצבאיים בים התיכון נערכים זה תקופה ארוכה ובהתאם לחוק הבינלאומי.

 

בתוך כך, דובר במשרד החוץ הגרמני אמר כי גרמניה מקבלת בברכה את מעורבותה של רוסיה במאבק בדאעש: "אני חושב שאנחנו צריכים לקבל בברכה את המעורבות האקטיבית של רוסיה ופוטין במאבק נגד דאעש, זאת בהתחשב בסכנות של הטרור האיסלאמי".

 

דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה אמרה ביום רביעי כי המומחים הרוסים הנמצאים בשטח סוריה נועדו לסייע למשטר אסד בטיפול במשלוחי הנשק הרוסיים, שלדברי מוסקבה מיועדים ללחימה בטרור. לפי הדוברת, רוסיה תשקול לנקוט צעדים צבאיים נוספים כדי להילחם בטרור בסוריה אם תראה צורך בכך.

 

ב"ידיעות אחרונות" נחשף בשבוע שעבר כי טייסי קרב רוסים אמורים להגיע בתוך ימים לסוריה ויפעילו שם מסוקי קרב ומטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי נגד יעדי דאעש ונגד המיליציות האיסלאמיות הקיצוניות הפועלות להפלתו של משטר אסד.

 

לדברי דיפלומטים מערביים, כוח החלוץ של הרכבת האווירית לסוריה כבר הגיע והתמקם בשדה תעופה המצוי בשליטת הנשיא אסד, ככל הנראה באזור דמשק. לצורך כך יגיעו לסוריה בשבועות הקרובים אלפי אנשי צבא רוסים: יועצים, מדריכים, אנשי המערך הלוגיסטי והטכני, לוחמים של מערך הנ"מ וטייסים שיפעילו את כלי הטיס שיגיעו מרוסיה.

 

הדיווח על הפעילות הרוסית הגוברת בסוריה עוררה דאגה בישראל, שלפי דיווחים זרים תקפה בשנים האחרונות כמה פעמים שיירות נשק לחיזבאללה ומחבלים שעמדו לבצע פיגועים נגד ישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שר החוץ הרוסי לברוב
צילום: AFP
מומלצים