שתף קטע נבחר

למה כדאי לאטום את הגג כבר עכשיו

עונת הגשמים מתקרבת וזה בדיוק הזמן כדי לאטום את הגג, כדי שבחורף לא נצטרך לחפש בעל מקצוע שיתקן את הגג הדולף. המקצוענים מקדימים תרופה למכת הרטיבות

הגשם הראשון עוד מעט כבר כאן ועמו הנזילות אל תוך הבית. זו התקופה שבה נזכרים בכל כשלי האיטום בבית ומצטערים שכמו כל שנה גם הפעם נזכרנו מאוחר מדי. כדי שהשנה הקרובה תהיה יבשה במיוחד (בתוך הבית כמובן) ושהאיטום יהיה יעיל יותר, קבלו כמה סיבות לכך שכדאי להקדים תרופה למכה.

 

עוד בנושא:

איטום גגות בבניין משותף - מי משלם?

מחירון עבודות איטום

איטום גג הפוך? מה זה ולמי זה מתאים

 

איכות האיטום יותר טובה לפני הגשם

"רק כשהישראלים שומעים שצפויים גשמים הם מתחילים לטפל בבעיות האיטום על הגג", אומר אסי לינקר מארגמן איטום.

 "הבעיה היא שהם גורמים לעצמם לנזק חוזר לקירות. אחרי הגשמים אם הקירות כבר רטובים, זה יגרום לקילופי צבע ולעובש, כי קירות זקוקים לחודשי הקיץ החמים כדי להתייבש לגמרי".

 

הסיבה הכי משמעותית לכך שכדאי להקפיד לטפל בבעיות איטום עוד לפני הגשם הראשון היא איכות האיטום. "איכות העבודה היא הרבה יותר טובה בעונה היבשה מאשר אחרי שכבר החל הגשמים", אומר לינקר.

 

"כשמדובר בזפת, רצוי בכלל שלא לעשות איטום על תשתית רטובה כי היא תיתפס הרבה פחות טוב והתוצאות של האיטום יהיו פחות טובות", אומר ניצקו סיליק מאיטומי צפרירים. "מבחינת איטום אקרילי, הרי שהייבוש שלו הוא הרבה יותר ארוך ולכן עדיף לשים אותו לפני הגשמים. העמידות שלו תהיה הרבה יותר טובה, וצריך למרוח אותו על שטח יבש במיוחד ולא רטוב או לח, כי אז זה מדלל את החומר ופוגע באפקטיביות שלו".

 

מחיר נמוך יותר וזמינות גבוהה יותר של בעלי המקצוע

סיליק: "כשמתחיל לרדת גשם רוב בעלי המקצוע עסוקים יותר, וזו התקופה שבה צצים החאפרים שמנצלים את מצוקת הדיירים. כדי למנוע מצב שבו יהיה קשה להשיג בעל מקצוע, ושמשך הטיפול בבעיה יימשך יותר מהרגיל, כדאי לדאוג לכך מראש".

 

לינקר הוסיף: "ברגע שסידור העבודה של בעלי המקצוע מתמלא, והם ממשיכים לקבל טלפונים מלקוחות שמוכנים לשלם כל מחיר, חלקם מנצלים את מצוקת הצרכנים ומקפיצים מחירים ב-20% עד 40% מהמחיר המקורי.

 עם הגשם צצים גם החאפרים, והצרכן יכול למצוא את עצמו מקבל עבודה פחות טובה במחיר יותר גבוה. לכן חשוב מאוד להקפיד לבחור בעל מקצוע בעל ניסיון, שמקפיד על מחירים קבועים לאורך כל השנה ושיש עליו חוות-דעת טובות".

 

במוקד השירות של המקצוענים מרחיבים: "האיטום בבניינים משותפים מוטל על כלל הדיירים ולא רק על דיירי הקומות העליונות. כלומר כדאי לוועד הבית לעשות סקר שוק קצר ולהבין בסיוע בעל המקצוע איזה סוג איטום מתאים לגג הספציפי. כמו כן כדאי לקרוא חוות דעת של צרכנים קודמים, לבדוק את המחירון בנושא ולבקש הצעות מחיר ממספר אוטמים".

 

האחריות ממילא ניתנת לתקופה ארוכה

בין אם תאטמו את הבית עכשיו או לאחר הגשמים, לא יהיה הבדל מבחינת האחריות, שכן האחריות הניתנת בתחום זה היא ארוכה. האחריות אמנם משתנה מבעל מקצוע אחד לשני. לינקר: "האחריות הניתנת על זפת היא ל-5 שנים, אבל בעלי המקצוע לרוב מתנים את האחריות בכך שהם אלו שיסיידו את הגג אחת לשנה, אחרת אין תוקף לאחריות וחשוב לשים לב לכך. לא משנה באיזה סוג איטום בחרתם, ההמלצה היא שתקפידו על איטום מלא של הגג ושל המעקים אצל אותו בעל מקצוע, כי לרוב ברגע שמבצעים רק חצי מעבודת האיטום בעלי המקצוע יכולים לגלגל את האחריות לכשלי איטום מאחד לשני".

 

סיליק מוסיף: "האחריות על איטום גג מרוצף היא לרוב כ-5 שנים, האחריות על יריעות ביטומניות היא 10-7 שנים ומעלה. לכן, חודש אחד אינו משנה כהוא זה מבחינת האיטום".

 

בדיקת הצפה עדיף לבצע לפני בוא הגשם

לינקר: "כדי לבצע בדיקת הצפה לגג לאחר איטום הגג, סוגרים את הניקוזים וממלאים את הגג במים. חשוב לעשות את בדיקת ההצפה עוד לפני הגשמים מפני שאם מתגלה כעת רטיבות, ניתן לדעת אם אלו מים חדשים או מים שהיו כלואים בין שכבת האיטום הישנה לגג. בבדיקת ההצפה אנו יוצרים לחץ והם יורדים. לעומת זאת, במהלך גשמים לא נוכל לדעת אם אלו מים כלואים או מים מהגשמים החדשים".

 

ומתי אפשר לחכות לגשם?

איזה איטום ניתן לעשות גם לאחר שהחלו הגשמים? סיליק: "מבחינת יריעות ביטומניות הרי שאין בעיה, מפני שממילא עובדים בחום של 800 מעלות וזה מייבש את כל התשתית, כך שאין פגיעה באיכות העבודה גם לאחר גשם ראשון".

 

גם כשמדובר באיטום של גגות מרוצפים, ניתן לאטום אותו לאורך כל השנה.

 "כשמדובר באיטום קיים בגג ולאחר 15-10 שנה מתחילים לקבל רטיבות ואז יש 2 אפשרויות: לפרק את כל הריצוף ולהכין תשתית חדשה, או להוציא את הרובה הישנה באמצעות דיסק, לנקות את כל הגג היטב ואז להניח רובה אפוקסית חדשה. לכן, אין בעיה לעשות זאת גם לאחר שמתחילים גשמים, מבחינת איכות העבודה, כי ממילא אנחנו שוטפים במהלך ההתקנה את הגג פעמיים. פעם אחת לפני תחילת העבודה כדי לנקות את כל הגג היטב מאבק, ופעם שנייה אחרי שאנחנו עוברים עם הדיסק, כי הוא מאוד מלכלך ומחייב ניקוי יסודי לפני הנחת הרובה", אומר סיליק.

 

מחפשים קבלני איטום מומלצים? לרשימה המלאה

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים