שתף קטע נבחר

החיסכון הפנסיוני שלכם יכול לשמש כהלוואה

לא רבים יודעים אך קרן הפנסיה וקופת הגמל יכולים לשמש גם כמקור להלוואה בריבית נמוכה במיוחד. איך זה עובד?

בשיתוף Wobi

 

זקוקים להלוואה? שלל חברות פיננסיות מנסות לשכנע אותנו, בעזרת פרסומות שונות, לקחת הלוואה. הפרסומת מדגישה עד כמה הדבר קל ומהיר ועד כמה הלוואה כזו יכולה להפוך אותנו למאושרים, כמובן מבלי להתייחס להשלכות האחרות שלה.

 

מבחן הפנסיה - כתבות נוספות:

גם מי שלא יזכה במיליון ירוויח הרבה כסף

דו"ח הפנסיה שלנו: מה חשוב לדעת?

באיזה יישוב משלמים הכי מעט דמי ניהול?

התפטרתם או פוטרתם? שימו לב לחיסכון הפנסיוני שלכם 

 

ניהול כלכלי נכון של משק בית אמור לגרום לאיזון בין הוצאות להכנסות. אולם גם מי שמנסה לעשות קצת סדר פיננסי, מגלה שלעיתים זו משימה כמעט בלתי אפשרית ולפחות לפרק זמן מסויים יש צורך בנטילת הלוואה.

 

הלוואה באופן כללי היא דבר יקר. הלוואה עולה כסף בדמות הריבית שאנו משלמים. למרות הריבית האפסית השוררת במשק ולמרות שלריבית הנמוכה הזו יש גם השפעה על הריבית בבנקים, עדיין הריבית על ההלוואה אינה זולה והיא יכול להגיע ל-7% ויותר בבנקים או 10% ויותר בחברת כרטיסי האשראי. מצב של אוברדראפט אף יקר יותר.

 

אפשרות נוספת שעומדת בפניכם היא נטילת הלוואה מקופת הגמל או קרן הפנסיה. בהנחה שצברתם סכום כסף משמעותי, תוכלו לקחת הלוואה מהחיסכון. לרוב הריבית על הלוואה זו נמוכה באופן משמעותי מכל הלוואה אחרת וגם התנאים הנלווים גמישים יחסית.

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

כך לדוגמה, עמית בקופת גמל יכול לקבל הלוואה כנגד כספים נזילים (שניתנים למשיכה), בהיקף של עד 80% מהסכום העומד לזכותו בקופת הגמל בעת מתן ההלוואה.

 

כנגד כספים לא נזילים (הפקדות שנעשו אחרי שנת 2008 בגמל או כספים בקופה לקצבה), יקבל החוסך סכום הלוואה של עד 30% מהסכום שצבר בקופת הגמל.

 

אין צורך בוותק מסויים בקופה, וגם אם הצטרפתם לאחרונה (בהנחה שיש לכם סכום כסף משמעותי בחיסכון) תוכלו לקבל הלוואה. עם זאת, בחלק מהקופות קיים סכום מינימאלי לנטילת הלוואה.

 

קיים שוני בתנאי ההלוואה בין חברות הגמל והפנסיה השונות. בדרך כלל, הריבית על הלוואות מהחיסכון הפנסיוני נעה סביב ריבית הפריים (קצת פחות מ-2%). בחלק מהקופות תוכלו למצוא הלוואה זולה יותר ובחלק אחר הריבית עשויה להיות גם גבוהה יותר.

 

יש לציין כי בניגוד לנהוג בבנקים ובחברות הפיננסיות האחרות - בהלוואה הזו בדרך כלל אין עמלות או עלויות נוספות וגם אין צורך בערבים.

 

משך תקופת החזר התשלומים יכול להגיע ל-7 שנים , ויש גם אפשרות להלוואת בלון - כלומר החזרת הכסף (הקרן) תיעשה רק בסוף תקופת ההלוואה. (הריבית תשולם כרגיל).

 

איך בודקים מהם תנאי ההלוואה המגיעים לכם? יש ליצור קשר עם החברה המנהלת את החיסכון שלכם. לרוב תידרשו למלא טופס ייעודי ולמסור פרטים נדרשים. הכסף יועבר לחשבון הבנק, לרוב תוך 10 ימי עסקים.

 

התכנים מוגשים בשיתוף Wobi סטטוס פנסיוני

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים