שתף קטע נבחר

הורי לי זיתוני תובעים 2.5 מיליון ש' מדורסיה

ההורים תובעים פיצוי מאריק רוביק וקלוד חייט בגין עוגמת נפש שגרמו בבריחתם מזירת התאונה שבה דרסו למוות את בתם לפני ארבע שנים: "מצופה מאדם סביר להישאר במקום, לסייע לנפגע ולשלם את חובו לחברה"

 

שנים ארוכות נמשך המאבק להביא לדין את דורסי לי זיתוני ז"ל, שנמלטו לצרפת כדי לחמוק מעונש וכדי להימנע מלעמוד לדין בישראל. משפט שהתנהל נגדם בפריז אמנם הסתיים בהרשעתם, ואולם כעת מתפנים הוריה של לי למאבק משפטי נוסף.  

 

ההורים הגישו הבוקר (א') תביעת נזיקין של 2.5 מיליון שקל נגד שני הדורסים, אריק רוביק וקלוד חייט. התביעה, שהגישו באמצעות עורך הדין שמעון כץ שגיבש את התביעה יחד עם משרדו של עו"ד יעקב ויינרוט, נחשבת חדשנית וכוללת דרישה לפיצויים גם בגין עוגמת הנפש שנגרמה לבני המשפחה כתוצאה מבריחתם של השניים מזירת האירוע ומן הארץ, וכן נוכח העובדה שנאלצו לנהל מאבק בינלאומי כדי להעמידם לדין.  

לי זיתוני ז"ל ()
לי זיתוני ז"ל

הוריה של זיתוני בבית המשפט בפריז (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הוריה של זיתוני בבית המשפט בפריז(צילום: AFP)

נאבקים בדורסיה של לי, אריק רוביק וקלוד חייט (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
נאבקים בדורסיה של לי, אריק רוביק וקלוד חייט(צילום: ירון ברנר)
 

"אנחנו מאמינים שבתביעה סיפקנו לבית המשפט כלים משפטיים לפסוק לטובת ההורים", הסביר עו"ד כץ, שהציג את התביעה באולפן ynet. "למיטב ידיעתי זו הפעם הראשונה שמוגשת תביעה כזו, שאינה מתייחסת אך ורק לנזיקין ישירים כתוצאה מהתאונה". 

 

בכתב התביעה נכתב: "התנהלותם של הנתבעים מהווה רשלנות והפרת חובה חקוקה, שכן מצופה מאדם סביר להישאר במקום האירוע, לסייע לנפגע או לפחות לנסות לעשות כן, ומצופה ממנו שלא ינסה למלט נפשו מהדין אל עבר הים, אלא יעמוד לדין וישלם את חובו לחברה בישראל".

 

זיתוני, בת 25 במותה, נדרסה למוות בשעות הבוקר המוקדמות ביום שישי, 16 בספטמבר 2011. היא הייתה בדרכה לעבודתה במכון כושר בתל אביב, כאשר רוביק וחייט, שני יהודים-צרפתים עברו במקום עם הג'יפ שלהם, פגעו בה וברחו. זמן קצר לאחר מכן הם עצרו, בדקו את הרכב שנפגע והמשיכו לדירתו של רוביק. השניים רכשו כרטיסי טיסה ובשעות הצהריים באותו יום כבר עזבו את הארץ בדרכם לשווייץ ומשם לצרפת.

  

השניים נעצרו בצרפת והודו במעשה, אך אמרו שהם מעוניינים להישפט בצרפת בשל ה"עוינות" כלפיהם בישראל. חייט קיבל עליו את האחריות וטען כי הוא זה שנהג בג'יפ, אולם בהמשך הפיל את האחריות על רוביק - בעל הרכב. בני משפחתה של זיתוני ורשויות החוק ניסו להביא את השניים למשפט בישראל, אך חוק ההסגרה בצרפת לא מאפשר להסגיר אזרחים למדינות שאינן באיחוד האירופי, וכן לא במקרים שבהם העונש המקסימלי על עבירה מסוימת גבוה באותן מדינות מזה שניתן בצרפת. העונש על עבירת הפקרה בישראל הוא 14 שנים, ואילו בצרפת הוא עשר שנים בלבד.

 

בדצמבר 2014 הרשיע בית המשפט בפריז את השניים וגזר על רוביק, שהיה מאחורי ההגה, חמש שנות מאסר. חייט נשלח ל-15 חודשים בכלא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים