שתף קטע נבחר

"הכבדנו על המשקיעים כדי לעזור לצעירים"

בדיון שערכה ועדת הכספים של הכנסת על הצעת תקציב המדינה לשנים 2015-2016, השתתף לראשונה שר האוצר, משה כחלון, שהתייחס לצעדי המיסוי בשוק הנדל"ן: "קרקעות ישווקו רק למי שאין לו דירה"

"המדינה תפסיק לספסר בקרקע - קרקעות ישווקו רק למי שאין להם דירה". כך אמר היום (ב') שר האוצר, משה כחלון, במהלך דיון שערכה ועדת הכספים של הכנסת לגבי הצעת תקציב המדינה לשנים 2015-2016, שעברה באחרונה בקריאה ראשונה בכנסת.

 

 

שר האוצר, שהייתה לו זו הפעם הראשונה שבה השתתף במסגרת תפקידו בקדנציה הנוכחית בדיון בוועדת הכספים, התייחס לצעדי המיסוי בשוק הדיור שנקט משרדו באחרונה. "העלינו את מס הרכישה וקיבלתי ביקורת על כך", אמר כחלון, "הכבדנו על המשקיעים כדי לעזור לצעירים".

 

בנוסף הוא התייחס לרפורמות שנכנסו להצעת התקציב: "העברנו את רפורמת הקורנפלקס. איפה שהיו ויהיו רגולציות - נפתח אותן", ציין. במהלך הדיון הוסיף כי "התקציב הזה הוא ללא הכבדות. העשירון העליון נפגע בכמה מאות שקלים בחודש. התקציב הוא לא חשבונאות, קודם כל נועד לשרת אנשים - צריך לעזור להם להתגבר על הקשיים והמטרות".

 

לדבריו, "האחריות שלנו - שהאדם העובד יוכל להתפרנס בכבוד. לא ניתן היה לצפות לתקציב טוב יותר מזה. הגירעון נמוך משמעותית מהתוואי שנקבע ל-2015, חצי אחוז, פחות כלומר 6-7 מיליארד שקל".

 (צילום: אוהד צויגנברג "ידיעות אחרונות" ) (צילום: אוהד צויגנברג
(צילום: אוהד צויגנברג "ידיעות אחרונות" )
 

חברי הוועדה מתחו ביקורת על התקציב

חלק מחברי הכנסת מתחו ביקורת על הצעת תקציב המדינה במהלך הדיון. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר כי "המספרים שמוצגים לנו ריקים לחלוטין. בפעם הראשונה בתולדות המדינה נקבע תקציב ביטחון ללא דיון בקבינט. דו"ח לוקר מת למרות שהייתה בו הזדמנות גדולה. הכסף הזה שאנחנו אפילו לא יודעים שיש לנו, לא ילך למקומות שאתה רוצה ולא נראה צמיחה ורווחה והגזרות עוד יבואו".

 

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) הוסיף כי "אני מתקשה למתוח ביקורת כי באת עם כוונות טובות, אבל לא לילד הזה פיללנו. לא נכון שאין גזירות בתקציב. הן רק נדחו. אחרי שהמשיכות החד-פעמיות ייגמרו יחזרו הגזירות. בינתיים עשיתם קיצוץ רוחב מזיק".

 

ח"כ נורית קורן (הליכוד) התייחסה לתוכנית דירה להשכיר שיזם שר האוצר הקודם. "תוכנית 'דירה להשכיר' זה בזבוז כסף. ניתן להכניס אותה תחת מינהל התכנון ולהעביר את התקציב למטרות חברתיות אחרות", טענה.

 

בסיכום הדיון, אמר כחלון כי "היה דיון טוב. איישם חלק מהדברים ששמעתי. אנחנו ערים לבעיות של החקלאים והחקלאות. ערכתי איתם 20 פגישות בנושא. הבעיה שלכל ירק יש ועד. ועד לפלפל הירוק, ועד לפלפל הצהוב, ועד לפלפל האדום. המצב שם מבולבל. ועד אחד מדבר על המים. ועד אחר על מס המעסיקים. יש יותר מדי עסקנים והלב שלי נקרע כי לא יכול לתת מענה לענף שלא כולם הולכים יחד".

 

חוק הצעת התקציב לשנים 2016-2015 עבר לפני שבועיים ברוב של 57 תומכים מול 53 מתנגדים. השר אריה דרעי התקזז ולא נכח בהצבעה והודיע שאם נושא מע"מ אפס לשכבות החלשות לא יסוכם - ש"ס לא תתמוך בתקציב בקריאה השנייה והשלישית. בהצבעה נוספת הכנסת אישרה את חוק התוכנית הכלכלית 2015 -2016 ברוב של 57 בעד ו-53 נגד. אושרה גם הצעת חוק ההתייעלות הכלכלית 2016-2015 בקריאה ראשונה, 57 בעד ו-53 נגד. ההצבעה האחרונה הייתה על הצעת חוק להפחתת הגירעון, והיא אושרה בקריאה ראשונה - 57 בעד 53 נגד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אמיל סלמן
שר האוצר, משה כחלון
צילום: אמיל סלמן
מומלצים