שתף קטע נבחר

בכותרות בבריטניה: רה"מ והמעשה המגונה בחזיר מת

בדרך כלל אנחנו אפילו לא מתייחסים ברצינות לסיפורים כאלה, אבל הפרשה הבאה מסעירה היום את כל העיתונים בבריטניה, מהצהובונים ועד ל"גרדיאן" וה"אינדיפנדנט" הרציניים: ספר ביוגרפי חדש על דיוויד קמרון טוען שבימיו כסטודנט ביצע מעשה מגונה בחזיר מת וצרך סמים

להרבה אנשים יש מעשיות וסיפורים מוזרים משנות האוניברסיטה או המכללה שהם היו מעדיפים לשכוח. היום (ב') היו אלה סיפורים מימיו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, באוניברסיטת אוקספורד, שפילסו את דרכן לכותרות בבריטניה בגלל ספר חדש שכתב איש המפלגה השמרנית לשעבר.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

עוד חדשות בעולם :

 

האיש, מייקל אשקרופט, שתרם מיליונים למפלגה השמרנית אבל אז הסתכסך עם קמרון, הוא אחד משני כותביו של הספר החדש "קראו לי דיוויד", ביוגרפיה של קמרון שלא קיבלה את רשותו של ראש הממשלה, ושכוללת בין השאר טענות שלפיהן הוא השתמש בסמים בשנותיו כסטודנט והיה מעורב בצעירותו בהרפתקאות מיניות שלא ממש היה רוצה שישמעו עליהן.

פרשת "פיג-גייט", הבוקר ב"דיילי מייל" ()
פרשת "פיג-גייט", הבוקר ב"דיילי מייל"

הפרשה גם ב"גרדיאן" ()
הפרשה גם ב"גרדיאן"

מובאות מהספר פורסמו היום בצהובון הבריטי "דיילי מייל", ובהן נכתב כי קמרון עישן מריחואנה עם חברים, לעתים קרובות תוך האזנה ללהקת הרוק "סופרטראמפ" שכיכבה בשנות ה-70. בספר מצוטטים גם עמיתים של קמרון מתקופת הלימודים, שאומרים כי קמרון תחב "חלק אינטימי מגופו" לתוך פיו של חזיר מת במהלך טקס חניכה של מועדון סטודנטים מקומי.

 

מלשכתו של קמרון נמסר בתגובה כי ראש הממשלה אינו מתכוון אפילו לכבד את הטענות בתגובה. עם זאת, ברשתות החברתיות בבריטניה כבר נפוצו תגובות סאטיריות תחת ההאשטגים #piggate ("חזיר-גייט", משחק מילים על פרשת ווטרגייט שהביאה להתפטרות נשיא ארה"ב ריצ'רד ניקסון בשנות ה-70) ו-#hameron.

הדיווח ב"טלגרף" ()
הדיווח ב"טלגרף"

קמרון בן ה-48 ניסה לאורך השנים להצניע מידע על שנות התבגרותו, שבהן נהנה ממעמד רם. הוא למד במכללת רטון, בית הספר הפרטי המפורסם ביותר במדינה, ובאוניברסיטת אוקספורד, שם היה חבר ב-Bullingdon Club, אחווה שצברה לה מוניטין הקשור

באלימות כתוצאה משתיית אלכוהול.

 

בלשכתו של קמרון ניסו היום לצייר את הספר כספר פוליטי שנובע מרצון לנקמה. אשקרופט, שחיבר את הספר יחד עם העיתונאית איזבל אוקשוט, כתב כי הוא "רב" עם קמרון משום שהוא לא קיבל תפקיד בכיר בממשלתו כפי שהובטח לו לפני עליית השמרנים בראשות קמרון לשלטון בשנת 2010.

 

סיפורים "עסיסיים" מהזן שפורסם היום שמורים בדרך כלל לצהובונים בלבד, אבל היום הם עוררו בממלכה עניין כה רב, עד שגם עיתונים רציניים ומעודנים בהרבה כמו "אינדיפנדנט" ו"גרדיאן" נדרשו להם. הסיפור פורסם גם בסוכנות הידיעות רויטרס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
רה"מ הבריטי קמרון. "זה לא ראוי לתגובה"
צילום: AP
מומלצים