שתף קטע נבחר

הזוג שהפך את "ריקוד מושחת 2" למציאות

בת חן אברהם הצליחה לגרום לתסריט הסרט "ריקוד מושחת - לילות הוואנה" להפוך למציאות חייה, כשהתאהבה במורה לריקוד הקובני שלה. כעת השניים מתכננים את חתונתם השלישית (!) ומנהלים ביחד בית ספר לריקוד

בסרט "ריקוד מושחת 2 – לילות הוואנה", קייטי בת ה-18 עוברת לגור עם הוריה בהוואנה, בירת קובה, שם היא מכירה את חוויאר, נער קובני אקזוטי שמלמד אותה לרקוד, והשניים מתאהבים במשך הלילות שהם מעבירים יחדיו בריקודים הקובניים החושניים.

 

בת-חן אברהם, בת 27 מראשון לציון, לא רק ראתה את הסרט, אלא ממש חוותה אותו במציאות כשחיפשה ללמוד לרקוד בקובה, בעקבות סצנות הריקודים הקובניים שהלהיבו אותה בסרט. כיום, היא נשואה למורה לריקוד הקובני שלה נאנו (30), או בשמו המלא: חסוס מנואל אצ'ווריה אויוה. בת-חן שהייתה תמיד חולת טיולים, התחילה את הטיול שלה למרכז אמריקה ולקריביים במרץ 2012. את הטיול התחילה בפנמה, משם טסה לרפובליקה הדומיניקאנית ומשם עלתה על טיסה לקובה.

 

 

היא משחזרת: "ממש לפני שטסתי לקובה, פגשתי תייר שאמר לי שאני חייבת להגיע לסנטיאגו דה קובה, שנמצאת 16 שעות נסיעה מהוואנה. רוב הישראלים שמגיעים לקובה נשארים בעיקר באזור הוואנה ולא מגיעים כל כך רחוק. הכרטיס שלי לקובה היה לחמישה שבועות. כעבור שלושה שבועות באזור הוואנה התלבטתי מה לעשות עם השבועיים הנותרים ובעקבות המלצתו של התייר נסעתי לסנטיאגו דה קובה.

 

"בגלל שאני מטורפת על הסרט 'ריקוד מושחת', כשהגעתי חיפשתי באזור מורה לריקוד. הגעתי למקום בשם קאסה דה לטרובה, מקום מלא תרבות, תמונות של אמנים, מוזיקה וריקוד, ממש כמו שרואים בסרטים. שאלתי איפה אפשר ללמוד ריקוד וישר הפנו אותי לנאנו, אמרו לי שהוא מספר 1 ושאני חייבת ללכת אליו. הוא היה מורה ותיק זה 12 שנה שלימד את כל סוגי הריקוד הקובניים, לטיניים, צ'ה צ'ה צ'ה ועוד, וגם עבד הרבה עם תיירים. כבר כשהגעתי, לקחו אותי אליו הביתה, וכבר באותו יום התחלתי ללמוד אצלו".

 

מתי התחיל לשרור ביניכם מתח?

נאנו: "לימדתי הרבה תיירים אבל היא הייתה הישראלית הראשונה שלימדתי. איך שראיתי אותה ישר נדלקתי עליה וחשבתי איך אוכל להתחיל איתה. אמרתי לה שיאללה אפשר להתחיל לרקוד אפילו עכשיו, וזה היה השיעור הראשון שלנו. מאז היה לנו שיעור כל יום".

 

בת חן: "בהתחלה הייתי איתו די בדיסטנס. הוא היה המורה שלי וכיבדתי אותו. לא חשבתי שזה יוביל לקשר רומנטי".

 

הכל התחיל מריקוד. בת חן ונאנו (צילום: GUYART - גיא זלצר) (צילום: GUYART - גיא זלצר)
הכל התחיל מריקוד. בת חן ונאנו(צילום: GUYART - גיא זלצר)

 

אז איך נשבר לבסוף הקרח?

נאנו: "באחד הימים, ראיתי אותה אוכלת פיצה ברחוב. הפיצה בקובה מאוד זולה ולכן נוח לתיירים לאכול את זה אבל החלטתי להזמין אותה לארוחה אצלי בבית של אוכל מקומי שאמא שלי מכינה. היא אמרה שהיא לא רעבה, אך בכל זאת היא הגיעה ואכלה הכל. ראיתי שזה עבד והמשכתי להזמין אותה לארוחות. ערב אחד ראיתי אותה בבר המקומי, ופתאום ראיתי שהיא יותר משוחררת ממה שהיא בשיעורים, אז אמרתי לה שמעכשיו גם כל השיעורים שלנו יהיו עם בירה".

 

בת-חן: "אחרי שבועיים מדהימים, תם זמני בקובה. היה לי כרטיס טיסה לג'מייקה ולא הצלחתי לבטל אותו, אז טסתי לג'מייקה לשבוע וחצי. אפילו שאז עדיין לא היינו יחד וגם עדיין לא חשבתי שנהיה ביחד, לבי היה בקובה. הייתי אמורה להמשיך אחרי כן לגוואטמלה ואז למקסיקו, אבל שיניתי את המסלול כך שאחזור לקובה לעוד כשבועיים לפני שאמשיך לגוואטמלה.

 

"כך חזרתי לסנטיאגו דה קובה והמשכתי ללמוד ריקוד אצל נאנו. באותם ימים התקיים 'פסטיבל דל פואגו' ("חגיגת האש"), פסטיבל ססגוני ושמח עם מסיבות רחוב בו כולם הולכים לרקוד בכיכר המרכזית. הלכתי עם שני ישראלים שהכרתי, אבל כל הזמן חיפשתי את נאנו. פתאום באותו רגע זה הכה בי שאני ממש מאוהבת בו ושאני כל הזמן רק מחפשת את חברתו.

 

"בלילה האחרון שלי בקובה, הוא אכן הופיע שם ומאוד שמחתי לראות אותו. משם הלכנו עם עוד כמה חברים ל'סלון דל סון', מועדון של ריקודים והופעות, שם התנשקנו לראשונה ובילינו את כל הלילה ביחד, כשלמחרת הייתה לי טיסה לגוואטמלה. כשעזבתי חשבתי שלא אראה אותו יותר שוב לעולם ובכיתי כל הדרך לשדה התעופה. אחרי שבוע בגאווטמלה שבו למעשה דיברנו כל לילה ולילה, חזרתי שוב לקובה לחודשיים חצי. הפעם טיילנו בכל החופים, בישלתי עם אמא שלו, רקדנו הרבה והיה מושלם. אני נורא ביקורתית לגבי גברים אבל כל דבר בו פשוט היה כמו שרציתי בגבר. היו לנו חודשיים וחצי מושלמים ביחד אבל אז הגיע הזמן בו הייתי צריכה לחזור לארץ. נשבר לי הלב מהמחשבה שלא אראה אותו שוב וחזרתי הביתה בוכייה ומדוכאת".

  

איך הצלחתם לגרום לזה לקרות למרות המרחק?

נאנו: "עם הזמן הבנתי שאני אוהב אותה ופשוט רוצה להיות איתה, לא משנה מה. לפני שהכרתי אותה היה לי בראש לנסוע לכל מני פסטיבלים של ריקודים לטיניים באירופה כדי להופיע, ואחרי שהיא נסעה לא עניין אותי כלום. פשוט רציתי לבוא לישראל ולהיות איתה".

 

בת-חן: "אפילו לא חשבתי שזה אפשרי שהוא יגיע לפה. אמא שלי ראתה שאני כל כך בדיכאון שהיא אפילו ניסתה לשכנע אותי לנסוע אליו שוב. היינו מדברים במיילים כל יום, כי השיחות לקובה נורא יקרות ולא כל כך קל להתחבר משם לאינטרנט כמו פה. אפילו את המיילים שלו הייתי מקבלת רק אחרי כמה שעות. בתחילת 2013 היה באזור שלהם הוריקן סנדי, שריסק שם בין היתר את כל התשתיות של החשמל והם היו שם 15 ימים בלי חשמל בכלל. הפכנו עולמות בשביל להצליח לדבר. החלטנו שהוא יגיע לפה והתחלנו בתהליך של הוויזה. הגשתי בקשה עם כל הניירת ולקח כמה חודשים עד שבאפריל 2013 הוא סוף סוף הגיע לפה".

 

"בישלתי עם אמא שלו". בת חן ובחיר ליבה (צילום: אוסף פרטי) (צילום: אוסף פרטי)
"בישלתי עם אמא שלו". בת חן ובחיר ליבה(צילום: אוסף פרטי)

 

איך היה להגיע לישראל?

נאנו: "התרגשתי מאוד לראות אותה בשדה אבל בהתחלה זה היה מוזר. זאת הייתה הפעם הראשונה שיצאתי מקובה והכל פה מאוד מודרני יחסית למקום שאני מגיע ממנו. היה לי ברור שגם פה בארץ אני אלמד ריקוד וכך התחלתי, עד שפתחנו ביחד סטודיו לריקוד. היום אנחנו כבר מעבירים סדנאות ושיעורים בכל הארץ, מופיעים הרבה בהיכל התרבות ואפילו בחו"ל. לפסטיבלים שתכננתי לנסוע אליהם עוד לפני שהכרתי אותה, בסוף נסענו ביחד. במאי הקרוב אנחנו אפילו מוציאים ביחד טיול מאורגן לקובה שכולל גם ריקודים, אלכוהול והופעות".

 

מתי ואיך הצעת לה נישואים?

"בתחילת אפריל של השנה טסנו לאירופה להופיע ואחרי זה המשכנו לטייל. רציתי להציע לה נישואים בטיול אבל היה מאוד קשה לעשות לה הפתעה כי כל הזמן שהינו ביחד. יש לנו תלמידה בסטודיו שהיא גם חברה שלנו, ולפני שטסנו ביקשתי ממנה שתלך לחנות ותצלם לי טבעות אירוסים שמתוכן בחרתי את היפה ביותר. הטבעת הייתה איתי חודש באירופה עד שהגענו ליורודיסני בפריז, שם היה לנו יום מאוד רומנטי ביחד. עלינו על כל המתקנים ומאוד נהנינו מהפארק, ובסוף היום ליד הטירה הגדולה של הפארק הצעתי לה להתחתן איתי".

 

וככה זה נראה ביום החתונה (צילום: ג.הפקות, תומר סבג) (צילום: ג.הפקות, תומר סבג)
וככה זה נראה ביום החתונה(צילום: ג.הפקות, תומר סבג)

 

 

בת-חן: "בינתיים כבר הספקנו להתחתן פעמיים, ויש לנו עוד חתונה בדרך: החתונה הראשונה הייתה ממש לפני שלושה שבועות בקפריסין, כי רצינו להיות נשואים לפי חוק. היא הייתה על הים וכללה את המשפחה המצומצמת, והיה מדהים. החתונה השנייה הייתה כשבוע אחרי כן בארץ, בחברת כל החברים, המשפחה המורחבת שלי וגם לא מעט תלמידים מהסטודיו שלנו.

 

"כמובן שהיא כללה שלל ריקודים, גם שלנו בתור חתן וכלה וגם ריקודים מסורתיים עם כל האורחים, ובדצמבר הקרוב אנחנו נוסעים לקובה לערוך את החתונה השלישית שלנו עם המשפחה והחברים של נאנו. החתונה תתקיים על הים ותכלול גם היא כמובן ריקודים ומוסיקה".

 

נאחל לזוג הצעיר מזל טוב על החתונות שהיו ועל זאת שתהיה. חג שמח!

 

 

 

מכירים עוד זוגות עם סיפורים מעניינים? ספרו לעדי רם בפייסבוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוסף פרטי
סיפור מהסרטים. בת חן ונאנו
צילום: אוסף פרטי
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים