שתף קטע נבחר

א-סיסי: להרחיב את השלום עם ישראל לעוד מדינות ערביות

בראיון לסוכנות AP לקראת העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק קורא נשיא מצרים למדינות האזור לשתף פעולה נגד הטרור ומביע אופטימיות לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני: "ישנה את פני המזרח התיכון ויביא להתקדמות אדירה באזור"

נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי נשמע אופטימי ואומר בראיון לסוכנות AP לקראת כינוס העצרת הכללית של האו"ם כי יש להרחיב את הסכם השלום בין ישראל למצרים למדינות ערביות נוספות. "אני אופטימי מטבעי, ואני חושב שיש הזדמנות גדולה".

 

א-סיסי אמר כי "פתרון הסוגיה הפלסטינית ישנה את פני המזרח התיכון ויביא להתקדמות אדירה".

נשיא מצרים בנאומו באו"ם (צילום: EPA) (צילום: EPA)
נשיא מצרים בנאומו באו"ם(צילום: EPA)
 

בראיון התייחס הנשיא המצרי גם לסוגיות נוספות ואמר כי מדינות המזרח התיכון צריכות לשתף פעולה כדי להביס את איום הטרור שהולך ומחמיר והוביל למלחמה פראית בארצו. הוא הוסיף כי יש צורך בהגדלת הצבא המצרי כדי להתמודד עם הטרור. לדבריו, הצבא המצרי "גורם ליציבות".

 

א-סיסי הוסיף וטען כי המצב במזרח התיכון נמצב בשלב הפגיע ביותר. "קל להסתכל על המפה ולראות מדינות שנכשלות. יש עלייה של קבוצות קיצוניות, ישנה הבעיה של זרם הפליטים לאירופה, וכשמסתכלים על הכל מרגישים כמה קשים ומורכבים האתגרים", אמר, "אני לא רוצה לומר שאיחרנו לפעול, אבל יש צורך במאמצים רבים, בהבנה ושיתוף פעולה של כל מדינות האזור כדי לשקם את המדינות שמתדרדרות אל מעגל אכזרי של כישלון".

 

עם זאת, הוא הבהיר כי אין פתרון מידי במאבק בטרור: "זו בדיוק הבעיה שאנחנו מדברים עליה".

 

הוא התייחס גם למאבק העקוב מדם באחים המוסלמים: "הבעיה עם האחים המוסלמים אינה של ממשלת מצרים והאנשים הללו. הבעיה האמיתית היא של העם המצרי עם האחים המוסלמים". לדבריו, המצרים "אינם מסוגלים לסלוח ולשכוח" לאחים המוסלמים.

 

בהתייחסו למצב בסוריה טען כי אסור שמלחמת האזרחים תסתיים בחלוקת סוריה. א-סיסי הזהיר כי קריסת סוריה תוביל לנפילת הנשק של המשטר לידי הטרוריסטים, ואם זה יקרה, הזהיר, הסכנה לא תישאר בתחומי סוריה אלא תזלוג למדינות השכנות "ותהווה איום משמעותי לאזור כולו. מזה אנחנו חוששים".

 

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לראיון כי "ממשלת ישראל מברכת על קריאתו של נשיא מצרים א-סיסי להרחיב את השלום עם ישראל כך שיכלול מדינות ערביות נוספות. ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא שוב לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן לשוב מיד אל שולחן המשא ומתן בכדי להתקדם בתהליך המדיני".

 

אתמול נועד נשיא מצרים עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. בתום הפגישה הבהירה לשכת הנשיאות המצרית על רקע הביקורת הנוקבת של חמאס על הצפת המנהרות בגבול בין סיני לרצועת עזה כי הצעדים שמצרים נוקטת באותו אזור לא נועדים להזיק לפלסטינים. "הצעדים האלה נעשים בתיאום עם הרשות הפלסטינית ואין אפשרות שהמטרה שלהם היא לגרום נזק לאחינו הפלסטינים ברצועת עזה. הצעדים האלה נועדו להגלן על הגבול המצרי ולסייע לשמירת הביטחון הלאומי המצרי והפלסטיני".

 

בהכנת הכתבה השתתף איתמר אייכנר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים