שתף קטע נבחר

קשה בלעדיך: המבחן של ברצלונה בלי מסי

האלופה תיאלץ להסתדר בלי כוכבה הגדול בחודשיים הקרובים. מי הצעירים שייכנסו לנעליו, אילו מוקשים מחכים ללואיס אנריקה ומה אומרים התקדימים? וגם: הנתון השלילי של רונאלדו, המוליכה החדשה והשער המדהים של הפלופ מיונייטד. סיכום המחזור בספרד

לואיס אנריקה הגיע למסיבת העיתונאים בקאמפ נואו עם מבט קודר בעיניים. אחרי דקה או שתיים של מחוות ידיים עצבניות מול המצלמות הוא נרגע מעט, אולי כי כבר הצליח לעכל את התפנית החדה שקיבלה העונה הזו של ברצלונה כבר במחזור השישי. החודשיים הקרובים ללא ליונל מסי, שנפצע ב-1:2 על לאס פלמאס, יהיו בוודאי הארוכים ביותר בקריירת האימון שלו. גם עבור שחקניו, שישבו בחדר ההלבשה הסמוך בפנים חתומות, היו אלו חדשות קשות מאוד. האמת? אפשר להבין אותם.

 

לטבלת הליגה הספרדית

 


 

ברצלונה פתחה את העונה בצורה לא משכנעת, עם סגל הולך ומתקצר ועונש מפיפ"א שמצר את צעדיה, ועכשיו היא איבדה את השחקן החשוב ביותר שלה לתקופה לא מבוטלת. יש לה את ניימאר, את לואיס סוארס ואת הגאווה המתבקשת של אלופת אירופה וספרד, אבל אין לה את מסי. במהלך עשר הדקות בחדר התקשורת הלחוץ, הגדיר לואיס אנריקה את היעדרותו של הארגנטינאי כמבחן עבור הקבוצה, אבל נדמה שזהו מבחן שאליו בארסה לא התכוננה כלל וכלל.

 

קשה בלעדיו? ימים יגידו. מסי נאנק מכאבים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קשה בלעדיו? ימים יגידו. מסי נאנק מכאבים(צילום: AFP)

 

כבר בפתיחת העונה טענו כלי התקשורת בספרד שהאלופה משחקת באש ומהמרת על סגל קצר למרות העונש שמונע ממנה לרשום את אלייש וידאל וארדה טוראן עד ינואר. פדרו רודריגס מאס בישיבה על הספסל ועזב בקיץ לצ'לסי, והקטאלונים לא רק פתחו לו את הדלת - אלא גם שלחו דרכה את ג'רארד דאולופאו ואדאמה טראורה, שניהם קיצוניים צעירים המשחקים באגף ימין, שנמכרו לאברטון ואסטון וילה בהתאמה וכבר זכו לשבחים מקיר לקיר על תפקודם בכדורגל האנגלי. לרשימה הזו אפשר להוסיף גם את המושאלים אלן חלילוביץ' (ספורטינג חיחון) וכריסטיאן טייו (פורטו), שגם הם לא מצאו מקום על הספסל הקצר בקאמפ נואו.

 

עכשיו, בהיעדרו של ראפיניה שגמר את העונה, ללואיס אנריקה יש שתי אופציות בלבד בחלק הקדמי, ומעל שתיהן מרחף סימן שאלה: מוניר אל חדאדי וסנדרו רמירס בני ה-20, שעשו בקיץ את קפיצת המדרגה אחרי שבעונה שעברה זגזגו בין קבוצת המילואים לספסל של הקבוצה הראשונה. המאמן כבר הצהיר שברצלונה תשחק באותו המערך, כך שכרגע אחד מהצעירים ייכנס לעמדה של מסי בצד ימין, וינסה למלא את הנעליים הגדולות ביותר בענף. חתיכת אתגר, במיוחד כשמדובר בשחקנים לא מנוסים שפתחו את העונה ברגל שמאל עם יכולת מאכזבת.

 

מתקצר מיום ליום. הספסל של לואיס אנריקה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מתקצר מיום ליום. הספסל של לואיס אנריקה(צילום: gettyimages)

 

לעומת זאת, נראה שהעיתוי של הפציעה הזו לא היה הגרוע ביותר עבור ברצלונה, ורמת הקושי של המבחן שעומד מולה היא לא גבוהה במיוחד. על-פי ההערכות מסי אמור להיעדר משמונה משחקים, מתוכם שלושה "מוקשים" על הנייר: באייר לברקוזן (בית), סביליה (חוץ) ו-ויאריאל (בית). אם מסתכלים על זהותן של שאר היריבות (ראיו, אייבר, חטאפה ושני משחקים מול באטה בוריסוב), על כושרן ועל ההיסטוריה הלא-רחוקה של ברצלונה-מינוס-מסי, נראה שהשד לא נורא כל-כך. ולמרות זאת קיימות הערכות על כך שהפציעה יכולה להמשך עד חודשיים ולצוות הרפואי של האלופה מתנגן בראש תאריך היעד אליו הפרעוש חייב להיות כשיר - 21 בנובמבר, הקלאסיקו מול ריאל מדריד.

 

בעונה שעברה מסי שותף בכל המשחקים של ברצלונה בליגה ובליגת האלופות, אבל ב-13/14 הוא החמיץ לא פחות מתשעה משחקים בשני המפעלים בעקבות שתי פציעות שפקדו אותו בחלקה הראשון של העונה. ברצלונה הפסידה בשניים מהם, לאייאקס בליגת האלופות (2:1) ולאתלטיק בילבאו בליגה (1:0), ובעוד שסיימה את העונה בלי תארים - למצב השרירים של הפרעוש בהחלט לא היה חלק בכך. ב-12/13 מסי החמיץ שישה משחקי ליגה, כשברצלונה מנצחת בכולם, אבל הכשירות החלקית שלו דאז בוודאי לא עזרה לקטאלונים בליגת האלופות, כשבאיירן מינכן התעללה בהם עם 0:7 בסיכום שני חצאי-הגמר.

 

עכשיו זה רק שניהם. סוארס וניימאר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
עכשיו זה רק שניהם. סוארס וניימאר(צילום: AFP)

 

מחר (ג') יתחיל המבחן באופן רשמי כשהקטאלונים ישחקו מול לברקוזן, ומי שיידרשו לספק את הסחורה מהשריקה הראשונה ועד לסוף נובמבר יהיו כמובן ניימאר וסוארס. עד לאיחוד של שלישיית MSN הם יצטרכו לעבוד כצמד, עניין שחדש גם להם, ולהראות שסכומי העתק ששולמו עליהם מניבים פירות גם כשאין מסביב את הקסם של מספר 10, שגורם להכל לעבוד. כבר שנים ארוכות טוענים המבקרים שברצלונה תלויה אך ורק בליאו מסי, עכשיו יש לה הזדמנות להוכיח אחרת.

 

פוּנטוס

• זה אולי יישמע מטורף לומר זאת על שחקן שכבש שמונה שערים בארבעה ימים, אבל כריסטיאנו רונאלדו - תאמינו או לא - רשם את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלו מאז עונת 2010/11. הפורטוגלי מוביל את טבלת ה"פיצ'יצ'י" עם חמישה שערים (בצוותא עם נוליטו וקרים בנזמה), אבל לשם השוואה - אחרי שישה משחקים בעונה שעברה הוא החזיק במאזן כפול. ב-0:0 של ריאל מדריד מול מלאגה הפנומן בעט 13 פעמיים לעבר השער, אבל סיפק כמה החמצות מזעזעות וסגר משחק רביעי מבלי למצוא את הרשת. האם נקודת הציון של השער ה-500 מלחיצה את CR7?

 

 

 

• יש לנו מוליכה חדשה - והיא צהובה. ויאריאל הקטנה והצנועה של מרסילינו גארסיה טוראל ניצחה 0:1 בביתה את אתלטיקו מדריד ועלתה לראש הטבלה עם 16 נקודות משישה משחקים, בדרך לפתיחת העונה הטובה בתולדותיה. קצת פיקנטריה: מי שנתן לצוללת הצהובה את המקום הראשון הוא ליאו בפטיסטאו - שהגיע אליה בקיץ בהשאלה מלא אחרת מאשר אתלטיקו מדריד.

 

• תגידו מזל טוב לבבה, הפלופ המפורסם של מנצ'סטר יונייטד (אליה הגיע אחרי ב-2010 אחרי שהבריק במונדיאל ההומלסים) שכבש את שערו הראשון בספרד. הפורטוגלי ששייך לבנפיקה הושאל בחצי העונה שעברה לקורדובה, שירדה לליגה השנייה, אבל רק עכשיו - במדי ראיו ויאקאנו - הוא מצא את הרשת. ועם הבעיטה החופשית המדהימה שכבש, שכל שחקן בעולם היה מתגאה בה, אפשר לומר שהיה שווה לחכות.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים