שתף קטע נבחר

"אתה נוצרי?", שאל - ורצח 10 סטודנטים בקולג'

כריס הארפר-מרסר, שפתח באש במכללה באורגון, תואר כ"אדם מלא שנאה ולא חברותי". לאחר שירה למוות במרצה הכיתה מטווח אפס, הוא דרש מהסטודנטים לעמוד, שאל אם הם נוצרים - ואז ירה בהם בזה אחר זה

קודם הפרופסור, אחר כך הסטודנטים: הפרטים על הטבח בקולג' האמריקני נחשפים, והזעזוע רק גובר. כריס הארפר-מרסר, בן 26, רצח אתמול (יום ה') לפחות עשרה בני אדם במכללה קהילתית באומפקווה במדינת אורגון שבארה"ב. הוא נשא ארבעה אקדחים וביקש מקורבנותיו להצהיר על שיוכם הדתי, לפני שירה בהם למוות בזה אחר זה.

 

כריס הארפר-מרסר, "נהג לשבת לבד בחושך" (צילום: מתוך MySpace) (צילום: מתוך MySpace)
כריס הארפר-מרסר, "נהג לשבת לבד בחושך"(צילום: מתוך MySpace)
מעדותה של אחת הפצועות, אנסטסיה בוילאן, עולה כי הארפר-מרסר ירה תחילה למוות בראשה של המרצה, מטווח אפס. לפני שנכנסה לניתוח סיפרה בוילאן לאביה ואחיה כי גם אחרים נפגעו מהירי הראשוני, וכולם התכופפו וניסו לתפוס מחסה.

 

לאחר שטען מחדש את נשקו, הורה הרוצח לסטודנטים לעמוד ושאל כל אחד מהם אם הוא נוצרי. "אם אתה נוצרי, אתה הולך לפגוש את אלוהים תוך שנייה", שחזר בפני CNN אביה של בוילאן את עדותה המצמררת של בתו. "ואז הוא ירה והרג אותם". אנסטסיה עצמה נפגעה בגבה ושרדה את הטבח.

 

עוד חדשות בעולם:

קבר המלכה נפרטיטי, "היפה בעולם", נמצא

גופת צעיר שנעלם לפני 7 שנים נמצאה בארובה

מדהים: בולען בעומק 10 מ' נפער בלב שכונה

 

קורטני מור, בת 18, סיפרה ל"דיילי מייל" כי היא וחבריה ללימודים היו בעיצומו של השיעור כשכדור ניפץ את חלון כיתתה ופגע במרצה. רגע קצר לאחר מכן נכנס היורה לכיתה, אילץ את קורבנותיו לעמוד ודרש מהם ולהצהיר על שיוכם הדתי. מור, שצפתה בהארפר-מרסר יורה למוות בחבריה לכיתה, ניצלה ברגע האחרון הודות לשוטרים שהגיעו למקום. 

 

לאחר חילופי ירי, נורה הארפר-מרסר ומותו נקבע במקום. השטרים דיווחו בקשר: "החשוד נוטרל", וקראו לכל האמבולנסים הפנויים להגיע לזירה. לפחות 13 סטודנטים, בגילאי 34-18, פונו לבתי חולים באומפקווה ובסביבתה, בהם שלושה במצב אנוש.

 

אחרי האירוע, המכללה באורגון ()
אחרי האירוע, המכללה באורגון
המשטרה מבצעת חיפוש על הסטודנטים (צילום: Mike Sullivan/Roseburg News-Review via AP) (צילום: Mike Sullivan/Roseburg News-Review via AP)
המשטרה מבצעת חיפוש על הסטודנטים(צילום: Mike Sullivan/Roseburg News-Review via AP)
 

במהלך האירוע התחבאו עשרות סטודנטים במסדרון סמוך, כשהם צורחים וחוששים לחייהם. "מדובר בכאוס", סיפרו השריף ונוכחים במקום. לפי הרשויות במדינה, הארפר-מרסר נשא עמו שלושה אקדחים ורובה בעת שנכנס למכללה, והוא הספיק לירות עשרות כדורים עד ניטרולו. סטודנטית ששהתה במקום סיפרה כי שמעה "בין 35 ל-40 יריות בסך הכל".

 

"נראה שמדובר בבחור צעיר וכועס, מלא בשנאה", מסר מקורב המקורב לעניין לעיתון "ניו-יורק טיימס" ושלל קשר לטרור בינלאומי. לפי ה"דיילי מייל", להארפר-מרסר, בעצמו סטודנט במכללה, היה פרופיל באתר היכרויות שם הוא תיאר עצמו כ"רפובליקני שמרני, ממוצא מעורב ולא דתי". ברונט הארט, שכנתו, סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי הוא נהג לשבת לבדו בחושך במרפסת ותיארה אותו כ"לא חברותי".

 (צילום: Aaron Yost/Roseburg News-Review via AP) (צילום: Aaron Yost/Roseburg News-Review via AP)
(צילום: Aaron Yost/Roseburg News-Review via AP)

סטודנט אחר כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי כמעט כל מי שהיה בכיתה אליה נכנס הארפר-מרסר נורה למוות. "אני עדיין רועד", כתב, "בבקשה תתפללו למען משפחות והורי התלמידים".

 

למרות בקשת הסטודנט, הבהיר הנשיא ברק אובמה בנאומו אחרי האירוע כי "תפילות לא יימנעו את הטבח הבא". אובמה הדגיש את הצורך בשינוי חוקי הנשק בארה"ב, ואמר כי כל מי שמבצע טבח מסוג זה "חייב להיות חולה בנפשו".

 

לפי סוכנויות הידיעות רויטרס, יום לפני הרצח פורסמה אזהרה באתר 4chan.org שקראה לתלמידים באזור צפון-מערב "לא להגיע ללימודים". האזהרה פורסמה באופן אנונימי והיא לוותה במספר מצומצם של תגובות. הסוכנות לא יכלה לאשר אם יש קשר בין ההודעה לאירוע. המכללה תישאר סגורה עד ליום שני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך MySpace
כריס הארפר-מרסר
צילום: מתוך MySpace
מומלצים