שתף קטע נבחר

דריכות שיא: שבוע הטרור מתנקז ליום הזעם

בחמאס שואפים למנף את גל הפיגועים כדי להבעיר את הגדה המערבית ורצועת עזה לאחר תפילות יום שישי. אלפי לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון ייפרסו לאורך הכבישים ובמוקדי החיכוך. משטרת ירושלים תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים וגיל הכניסה להר הבית הוגבל

שוטרים מסיירים בירושלים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוטרים מסיירים בירושלים(צילום: AFP)

כוחות הביטחון הישראליים נמצאים בדריכות שיא לקראת תפילות יום שישי של המוסלמים ויום הזעם שעליו הכריזו הפלסטינים. בתום שבוע שכלל גל פיגועים שיצא מגבולות השטחים וירושלים והגיע עד תל אביב, מקווים בחמאס למנף את הטרור כדי להבעיר את השטח בגדה המערבית וברצועת עזה. בינתיים, הלילה בירושלים, פעילי ימין השליכו אבן לעבר נהג מונית ערבי וניסו להוציא אותו מכלי הרכב. הנהג לא נפגע ונמלט מהמקום.

  

הפלסטינים רואים ביום הזעם שהוכרז היום "קו פרשת המים" של המשך גל ההתקוממות הנוכחי. חמאס עושה כל מה שהוא יכול כדי לנסות ולנייד את הציבור הפלסטיני אל נקודות החיכוך עם ישראל.

 

בכיר חמאס בגדה, חסן יוסף, הזהיר כי כל הגדה והרצועה יבערו בהפגנות. הוא גם דחק בערביי ישראל לצאת ולהפגין מחר אחרי תפילות הצהריים של יום שישי. הצהרה זו של יוסף חריגה יחסית משום שבכירי חמאס בגדה הורידו פרופיל בימים האחרונים מחשש שייעצרו על ידי ישראל אם ינסו להסית ולשלהב את הרוחות.

 

מוקדי החיכוך המשמעותיים שצפויים הם בכפרים במזרח ירושלים ובאזור העיר העתיקה, בשכונת באב זאוויה בחברון, במחסום בית אל ברמאללה, במעבר קלנדיה, ובאזור קבר רחל ובכניסה הצפונית לעיר בית לחם.

 

מגנומטר שהוצב אתמול בעיר העתיקה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מגנומטר שהוצב אתמול בעיר העתיקה(צילום: EPA)

שוטר מג"ב מביט על מוסלמים שלא הוכנסו להר הבית (צילום: AFP) (צילום: AFP)
שוטר מג"ב מביט על מוסלמים שלא הוכנסו להר הבית(צילום: AFP)

 

באוגדת איו"ש נערכים בדריכות שיא מחשש שבתום תפילות הצהריים ייצאו אלפי מפגינים פלסטינים ויפרו את הסדר ליד ההתנחלויות, הבסיסים וצירי התנועה בגדה. אלפי הלוחמים שפועלים בגזרות אוגדת איו"ש ייפרסו לאורך הכבישים ובמוקדי החיכוך בכוחות מתוגברים של מג"ב, כאשר כל העת נמשך התיאום בין קציני צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים, שצפויים גם מחר ליטול חלק בהדיפת מפגינים לתוככי הערים הפלסטיניות.

 

חופש התנועה לפלסטינים בגדה צפוי להימשך גם היום, כאשר חיילים תודרכו להגביר עירנות בכלל הגזרות והמקומות - גם בדרך חזרה הביתה לחופשת סוף השבוע, לאחר שחלק ניכר מהפיגועים בימים האחרונים כוונו נגד חיילים. במקביל, המצוד אחר המחבל שדקר היום את הצעיר בשער שבין קריית ארבע לחברון עבר למישור המודיעיני ומנוהל ע"י שב"כ.

 

 

דובר מחוז ירושלים של המשטרה מסר כי בסיום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הוחלט על הגבלת גיל המתפללים שיורשו להיכנס לשטח הר הבית.

גברים מגיל 45 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל.

 

"ההחלטה נתקבלה לאור כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר בהר הבית", נמסר בהודעת המשטרה. "משטרת ירושלים תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים במזרח ומערב העיר בדגש לעוטף, סמטאות העיר העתיקה, צירי תנועת מתפללים לכותל המערבי והר הבית, תוך דבקות במשימתה לשמירה על בטחון כלל תושבי העיר ומבקריה. כוחות המשטרה ומג"ב יפעלו בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר או ביטחון הציבור ולא יאפשרו לאיש לפגוע בשגרת החיים, הסדר הציבורי ושלום הציבור".

פורסם לראשונה 08/10/2015 23:39

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
שוטרי מג"ב בירושלים
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים