שתף קטע נבחר

בניון: "נזכה העונה בתואר, חד משמעית"

קפטן מכבי חיפה התראיין לתכנית הרדיו של יציע ג' ודיבר בהרחבה על פתיחת העונה המקרטעת של הירוקים - וגם על עצמו: "מודעים לעובדה שהיכולת הייתה חלשה. בישראל לא רגילים לראות מישהו שהיה בטופ כ"כ הרבה שנים ועדיין נמצא שם וזוכה לכבוד ואהדה, אז מסיתים את הקהל נגדי. סמי עופר? לא מבצר. כבר החלטתי האם להיות מנג'ר מכבי חיפה. רוני לוי מחזיק ממני"

אחרי פתיחת העונה הרעה של הירוקים, הסכסוך לכאורה עם רוני לוי והניצחון הראשון העונה על רעננה, הקפטן יוסי בניון התראיין לתוכנית הרדיו של יציע ג' ודיבר על מצבה של הקבוצה.

 

בניון, כך נראה, מאמין שחיפה תשתפר ככל שהעונה תתקדם, לא מסתנוור משלוש הנקודות שהושגו מול הקבוצה של חיים סילבס, מודע ליכולת הירודה שלו ושל חבריו העונה ולמרות כל זה, עדיין מאמין שנועלת הטבלה יכולה לסיים אותה עם תואר.

 

"אני לא חושב שהיו חגיגות מוגזמות אחרי הניצחון", אמר בניון. "הקהל קרא לנו אליו, לא היו חגיגות. אין על מה לחגוג, אנחנו במקום אחרון. ברור שאנחנו מודעים ליכולת החלשה ולזה שחייבים להשתפר. לפני המשחק היה הרבה לחץ, הגענו אליו אחרי חמישה משחקים שלא כבשנו בהם. הבעיה הכי גדולה שלנו היא שאנחנו לא מגיעים למצבים. אנחנו יודעים שצריך להשתפר מבחינת היכולת. הפנים עכשיו לקריית שמונה, אחד המשחקים הכי קשים. אם לא ננצח אותו לא עשינו כלום".

 

בניון התבקש להתייחס גם לפער בין ההצהרות האופטימיות בתחילת העונה ובין המציאות העגומה בשטח - ולהידרדרות המהירה של חיפה: "במחנה אימונים היה קשה לשחק נגדנו, הרגשתי שדברים מתחברים, הייתה לי תחושה טובה. שיחקנו נגד קבוצות חזקות והקשנו עליהם. אבל כנראה שכבר אז לא הבנו כמה אנחנו חלשים ולא טובים. משום מה בגביע הטוטו לא נראנו טוב. קבוצות הגיעו מולנו להמון מצבים. אמרתי שאני רוצה שיהיה קשה לשחק נגדנו? אז לא הצלחנו בזה. בכלל לא קשה לשחק נגדנו. אבל דווקא במשחקים האחרונים יש שיפור".

 

"מסיתים חלקים בקהל נגדי". בניון (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"מסיתים חלקים בקהל נגדי". בניון(צילום: עוז מועלם)

 

נראה שחלק מהשינוי קשור באופיר קריאף, שהכניס רוח.

"אופיר מוסיף המון, אבל זה לא נכון לתלות את הלחימה והרצון בשחקן זה או אחר. כולם הבינו שצריך לתת מיליון אחוז, כולם הבינו שצריך לתת הכל ואפילו יותר".

 

איך אתה מתמודד עם התקשורת וכל מיני שמועות שמרחפות?

"ברגע שדברים הולכים פחות טוב אומרים דברים לא נכונים שמתחילים לחלחל. בישראל קשה לראות אנשים מצליחים, לא רגילים לראות מישהו שהיה בטופ כל כך הרבה שנים ועדיין נמצא שם וזוכה לכבוד ואהדה. אז מנסים לעשות דברים שמסיתים חלקים בקהל נגדי".

 

בעונה שעברה היית רגיל להיות כינור ראשון. העונה דברים השתנו. איך זה משפיע עליך?

"יש כאלה שמוותרים ויש כאלה שעובדים קשה. אני עובד קשה. גם כשאיבדתי את המקום שלי בהרכב עבדתי קשה כדי להוכיח למאמן שמגיע לי לשחק. במשחק האחרון שיחקתי 90 דקות. זה מראה שרוני לוי מחזיק ממני. אני מקווה שהוא יראה בי שחקן שיכול ומסוגל להיות כינור ראשון. באיטליה לוקה טוני בן 37 ומשחק בלי הפסקה ומבקיע בצרורות. אותו דבר קלוזה. אני רוצה לראות מי יעז להגיד בארה"ב שג'רארד צריך לשחק 10 דקות בגלל שהוא מבוגר. רק אצלנו זה ככה. באירופה המנטליות שונה והתפיסה שונה. זה כמו שפעם אחרי משחק חלש בנבחרת, כשהייתי בן 29, קראו לי זקן".

 

"מוסיף לנו המון". אופיר קריאף (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"מוסיף לנו המון". אופיר קריאף(צילום: עוז מועלם)

 

"את ההחלטה אם להיות מנג'ר קיבלתי" 

האם היום במעמדך תוכל להכיל מצב שבו תהיה שחקן משלים שעולה מהספסל לדקות האחרונות?

"אם זה מה שהמאמן יחליט זה מה שיהיה. עובדה שישבתי על הספסל בשקט מפתיחת העונה, למרות שבגביע הטוטו שיחקתי טוב. היו כאלה שחשבו שאני צריך להיות בהרכב ולא הבינו מה אני עושה בחוץ".

 

אנשים מחכים לפיצוץ הבא שלך ושל רוני לוי.

"לא היה שום פיצוץ. היו דברים ביני ובין רוני שלא קשורים לכדורגל. הכניסו אותי לעניינים שאני לא קשור אליהם, עם אלירן וכאלה, דברים שלא קשורים אליי. לא היה שום פיצוץ ולא יהיה שום פיצוץ. ברמה העקרונית אני יכול להבטיח שמה שלא יהיה אני כאן. רוני מבחינתי הוא האיש הנכון במקום הנכון וכל עוד אני פה אני אעשה את המקסימום".

 

רצף נצחונות ישיב את כוח הרתעה?

"זה נכון שכל השנים היה לחיפה כוח הרתעה, אבל בשנים האחרונות אנחנו חלשים. סמי עופר עדיין לא מבצר, אנחנו עדיין לא שם וזה גם לא עניין של שניים או שלושה נצחונות. זה יותר מזה. צריכים להראות עוצמה, לנצח בחוץ ובבית ולגרום לקבוצות לפחד להגיע לסמי עופר. רק אז נוכל לדבר על השבת כוח ההרתעה".

 

יוסי בניון עם רוני לוי. "לא היה שום פיצוץ בינינו" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
יוסי בניון עם רוני לוי. "לא היה שום פיצוץ בינינו"(צילום: ראובן שוורץ)

 

תהיה מנג'ר יום אחד? 

"אני יודע שדיברו ומדברים על זה הרבה ויכול להגיד שאת ההחלטה שלי כבר קיבלתי. לא יכול להגיד מהי. המשפחה שלי יודעת מה ההחלטה שלקחתי וכרגע אני שומר אותה לעצמי ולמשפחתי. יש כאלה שיאהבו אותה ויש כאלה שפחות. יענק'לה כרגע לא יודע מהי".

 

אתה מאמין שתזכו בתואר העונה?

"חד משמעית כן. אני באמת מאמין בזה. אני מדבר הרבה עם השחקנים בחדר הלבשה. יש לנו סגל מצויין. עד עכשיו היה הרבה חוסר ביטחון". 

 

 

בחיפה מתמוגגים מסטויקוביץ': "רמה מעל ליגה שלנו" 

במכבי חיפה התמוגגו מתצוגת הענק של השוער המצטיין ולדימיר סטוקוביץ' אמש במדי נבחרת סרביה, ב-0:2 על היריבה המושבעת אלבניה. סטויקוביץ' בלט עם סדרת הצלות אמש וראשי הקבוצה שעקבו אחריו והחמיאו לו: "אנחנו הרבה יותר מגאים בו. הרבה שנים לא היה שוער כזה בארץ. אנחנו אמנם במקום האחרון, אבל גם במקום השני בליגה בספיגת שערים - והרבה בזכותו. הוא רמה אחת מעל הליגה שלנו".

 

בתוך כך במכבי חיפה מודאגים מאוד מהפציעה של טאלב טאווטחה, והחשש הגדול הוא שהוא סובל בקרע בשריר הירך האחורי, שעלול להשבית אותו לחודש ימים לפחות. רק ביום ראשון תתברר חומרת פציעתו המדוייקת של המגן, שנצטווה לנוח. מי שצפוי להחליפו כבר במשחק הקרוב מול ק"ש הוא סאן מנחם הצעיר, שאמור להיכנס לנעליו הגדולות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
יוסי בניון
צילום: עוז מועלם
מומלצים