שתף קטע נבחר

רעולי הפנים בכפר כנא בצפון מזהירים: "יש לנו נשק, אנחנו לא רוצים להשתמש בו"

אחרי ערב של מהומות קשות בנצרת, באום אל פחם, בכפר מנדא ובכפר כנא - הזהירו אמש רעולי פנים בשיחה עם ynet מפני הסלמה במאבק: "תעזבו את אל אקצה", אמרו. ראש הממשלה אישר לגייס עוד 13 פלוגות מג"ב במילואים. האלימות נמשכת גם ביהודה ושומרון: ישראלית נפצעה קל מיידוי אבנים במחסום המנהרות

 

 

 (צילום: מוחמד שינוואי) (צילום: מוחמד שינוואי)
(צילום: מוחמד שינוואי)

כפר כנא. "נמשיך להיות ביחד, רק תעזבו את אל אקצה" (צילום: מוחמד שינוואי) (צילום: מוחמד שינוואי)
כפר כנא. "נמשיך להיות ביחד, רק תעזבו את אל אקצה"(צילום: מוחמד שינוואי)

רעולי הפנים בנצרת, באום אל פחם, בכפר מנדא וגם בטורען ובכפר כנא נתנו את הטון בהפגנות הזעם במוצאי שבת. הם הבעירו צמיגים, יידו אבנים וחסמו צירי תנועה מרכזיים. בשיחה עם ynet הזהירו רעולי פנים בכפר כנא גם מפני שימוש בנשק חם: "יש לנו נשק, אנחנו לא רוצים להשתמש בו", אמר אמש  (שבת) אחד מהם. הם הזהירו מפני הסלמה אם ישראל לא תיענה לדרישותיהם, "תעזבו את אל אקצה", אמרו.

 

אחד מרעולי הפנים בכפר כנא אמר: "אנחנו רוצים לחזור למצב הקודם, שיעזבו את אל אקצה, שיחזור לעם הפלסטיני, שלא יתערבו באל אקצה ואז הכל יהיה בסדר עם כל עם ישראל. היינו ביחד ונמשיך לחיות ביחד. מילה לדתיים: שיעזבו את אל אקצה, והכל יהיה בסדר. אין לנו שום בעיה עם האזרחים היהודים. יש נקודה מאוד מאוד חשובה וצריך להדגיש אותה: קודם כל גם לנו יש נשק ואנחנו לא רוצים להוציא אותו. אין לנו אינטרס מול יהודים. צריך לכבד האחד את השני ושלא כל אחד יוציא את הנשק, שיעזבו אותנו בשקט. שיעזבו את אל אקצה בשקט. אנחנו חיים במדינה ורוצים לחיות כמו בני אדם. לא רוצים לשמוע כל יום על פיגוע בעפולה ופיגוע בכפר כנא".

 

חברי הכנסת הערבים, שתכננו לעלות היום להר הבית, החליטו אמש לדחות את ביקורם. השבוע אסר בנימין נתניהו על ח"כים ערבים לעלות להר הבית, לאחר שמסר הנחיה דומה לח"כים יהודים.

 

מפגין נוסף רעול פנים התייחס לפיגוע בעפולה, שבו נורתה ערבייה מנצרת. "מה שהלך בעפולה, היריות על הבחורה שלנו הדתיה, זה לא קל בשבילנו. הם ירו עליה למרות שהיא לא עשתה כלום והיו לה בידיים משקפיים. זה ממש פגיעה ברוב הערבים וברוב העם המוסלמי. זה פגע בעם הפלסטיני וכמו שראיתם הרבה אנשים יצאו לכבישים".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בסוף השבוע לגורמי הביטחון לגייס 13 פלוגות של משמר הגבול בנוסף לשלוש שכבר גויסו. הפלוגות יוצבו בירושלים וביתר חלקי המדינה, "הוריתי על גיוס פלוגות משמר הגבול על מנת להשיב את הביטחון והסדר בירושלים ושאר חלקי הארץ. נמשיך לעשות כך ככל שיידרש".  

 

 

  

 

ברחוב פאולוס בנצרת התגודדו אתמול בערב עשרות רעולי פנים, יידו אבנים והבעירו פחי אשפה. בנוסף הושלך בקבוק תבערה לעבר הכוחות. איש לא נפגע. כוחות יס"מ צפון ולוחמי מג"ב, בפיקוד מפקד תחנת נצרת, ניצב-משנה שלום אביטן, עצרו שבעה חשודים בני 35-16 תושבי נצרת בחשד למעורבות בהפרות הסדר. כוחות משטרה גדולים נפרסו סביב העיר בנקודות החיכוך ובאזורים רגישים נוספים במטרה למנוע את המשך האירועים.

 

 (צילום: אנור אמאקה) (צילום: אנור אמאקה)
(צילום: אנור אמאקה)

ההפגנה בכפר מנדא. עשרות הפגינו בכניסה ליישוב (צילום: אנור אמאקה) (צילום: אנור אמאקה)
ההפגנה בכפר מנדא. עשרות הפגינו בכניסה ליישוב(צילום: אנור אמאקה)


ההפגנה אתמול בנצרת. כוחות משטרה נפרסו במקומות רגישים ()
ההפגנה אתמול בנצרת. כוחות משטרה נפרסו במקומות רגישים

המשטרה הייתה עסוקה בעוד כמה הפגנות שהיו אתמול בערב ביישובים נוספים במגזר הערבי. בכפר כנא יידו עשרות מתפרעים חלקם רעולי פנים, יידו אבנים וירו זיקוקים. הם ניסו לחסום את ציר הכניסה לכפר, אבל לא הייתה הפרעה לתנועה. כוחות המשטרה הדפו אותם פנימה לרחובות הכפר, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. בכפר מנדא, עשרות מפגינים יידו אבנים בכניסה לכפר לעבר כוחות המשטרה, הבעירו צמיגים וחסמו את הציר. גם שם לא היו נפגעים. בכפר קאסם הפגינו עשרות אנשים ובמהלך ההפגנה יודו אבנים לעבר כוחות ההצלה. כמו כן פרצה שריפה בשדה קוצים, ולמקום הוזעקו צוותי כיבוי אש מפתח תקווה שפעלו לכיבוי השריפה.

 

 


ההפגנה בכפר כנא. המפגינים נהדפו לתוך הכפר ()
ההפגנה בכפר כנא. המפגינים נהדפו לתוך הכפר

הפגנת ימין בנצרת עילית. שרפו את דגל פלסטין (צילום: TPS) (צילום: TPS)
הפגנת ימין בנצרת עילית. שרפו את דגל פלסטין(צילום: TPS)

הפגנה נוספת הייתה אתמול בערב באום אל פחם. בטורען החלו ידויי אבנים על ידי עשרות בודדות של מפגינים, חלקם רעולי פנים, שהתרכזו בכניסה לכפר. במהלך הפרות הסדר נעצר חשוד בן 17 מהכפר. מאוחר יותר יודו אבנים לעבר שני כלי רכב ואוטובוס ריק מנוסעים בכביש 77 סמוך לטורען. נהג האוטובוס ונוסעת ברכב פרטי נפצעו קל משברי זכוכית. למקום הגיעו כוחות משטרה גדולים שביצעו סריקות במטרה לאתר חשודים.

 

מהמשטרה נמסר כי בשבוע האחרון נעצרו במחוז צפון 88 חשודים במעורבות באירועים. המשטרה הבהירה כי "כמו באירועים קודמים, נפעל נגד כל מי שיפר את החוק והסדר או יסכן את שלום הציבור ויינקטו נגדו הליכים פליליים ומשפטיים מחמירים ומואצים".

 (צילום: מוחמד שינאווי ) (צילום: מוחמד שינאווי )
(צילום: מוחמד שינאווי )

רעולי פנים בכפר כנא. יידו אבנים וירו זיקוקים (צילום: מוחמד שינאווי ) (צילום: מוחמד שינאווי )
רעולי פנים בכפר כנא. יידו אבנים וירו זיקוקים(צילום: מוחמד שינאווי )

 

תושבת עכו בת 21 נעצרה אתמול לאחר שהתבטאה ברשת כי בכוונתה להיות שאהידית. הצעירה נחקרה במשטרת עכו, ובתום חקירתה יגבשו החוקרים את החלטתם.

 

במקביל, כמה עשרות יהודים קיימו הפגנה ליד קניון עזריאלי

ברמלה וקראו "מוות לערבים". כוחות הביטחון אבטחו אותם. הפגנות ימין היו גם בעפולה ובנצרת עילית, בכל אחת השתתפו כ-200 איש. ברחבת העירייה בנצרת עילית הוצת דגל פלסטין. בעפולה הפגינו כמה עשרות תושבים בכיכר העצמאות. ההפגנה הוכרזה כבלתי חוקית והכוח שפעל במקום עצר שלושה חשודים בני 16-19) תושבי העיר, בחשד לעבירות הסתה והפרת הסדר.

 

במקביל לאירועים האלימים ביישובים הערביים, נמשכו האירועים האלימים גם ביהודה ושומרון. אמש, סמוך ל-20:20 יידו פלסטינים אבנים לעבר כלי רכב ישראליים על ציר 60 סמוך ליישוב רחלים. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בהמשך נפצעה ישראלית קל מיידוי אבנים במחסום המנהרות סמוך לאל חאדר והיא פונתה לבית החולים שערי צדק. עיקר העימותים נרשמו בקריית ארבע. במקום נרשמו כמה אירועי יידויי אבנים אך לא היו נפגעים. כמה אירועי ידויי אבנים נרשמו גם באזור מחסום חיזמא בכביש המוביל ליישוב ענתות, גם שם ללא נפגעים.


פורסם לראשונה 10/10/2015 22:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אנור אמאקה
מחאה בכפר מנדא
צילום: אנור אמאקה
צילום: אנור אמאקה
רעולי פנים בכפר מנדא, אמש
צילום: אנור אמאקה
מומלצים