שתף קטע נבחר

אושר: קק"ל תעביר למדינה 1.19 מיליארד

ההסכם החדש יסיים מחלוקת של שנים וייתר את הליך החקיקה בעניין קק"ל. כפי שסוכם, בשנת 2016 תעביר קק"ל מיליארד שקל למיזמים לאומיים שיאושרו ע"י ועדה משותפת למדינה ולקק"ל

הממשלה אישרה את ההסכם בין המדינה לקק"ל. ההסכם החדש שאושר הבוקר (א') יביא לידי סיום מחלוקת של שנים וייתר את הליך החקיקה בעניין קק"ל. ההסכם הושג לאחר מו"מ בין קק"ל לבין השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שמונה ע"י ראש הממשלה ושר האוצר לטפל בנושא.

 

כתבות נוספות בנושא בערוץ הכלכלה :

הסכם עם קק"ל: תעביר למדינה 1.19 מיליארד

המבקר יחשוף: חשש למעשים פליליים בקק"ל

הכנסות קק"ל ב-2014: 2.4 מיליארד שקל

 

במסגרת ההסכם קק"ל תעביר לקופת האוצר מיליארד ומאה תשעים מיליון שקלים לפרויקטים לאומיים וסביבתיים. מתוכם תעביר קק"ל מיליארד שקל בשנת 2016 למיזמים לאומיים שיאושרו ע"י "הועדה למיזמים לאומיים", ועדה משותפת למדינה ולקק"ל. בנוסף, קק"ל תקצה 190 מיליון שקלים בשנה לפרויקטים סביבתיים שיסוכמו בין יו"ר קק"ל לשר להגנת הסביבה.

 

 (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

בין השנים 2017 ל-2021 תמשיך קק"ל להקצות כספים בכל שנה לפעילות הועדה למיזמים לאומיים ע"פ סכום שייגזר מנוסחה שנקבעה בהסכם. כמו כן, על פי ההסכם החדש, האמנה בין המדינה לקק"ל תוארך בשנתיים נוספות.

 

ההסכם גם עוסק באמנה שקק"ל חתומה עליה מול המדינה משנות ה-60' של המאה הקודמת, לפיה המדינה היא זו שמנהלת את קרקעות קק"ל ומעבירה לה את ההכנסות ממכירת קרקעותיה בכל שנה. על פי ההסכם החדש, האמנה שתוקפה פג השנה, תוארך בשנתיים נוספות. ההסכם נותן מעין שקט תעשייתי עבור כל הצדדים, כדי להמשיך במו"מ על סעיפי האמנה.

 

כ-12% אחוז מקרקעות המדינה נמצאות בבעלות קק"ל, כמעט כולן במרכז הארץ. שיווק הקרקעות הכרחי לטיפול במשבר הדיור, ובעקבות ההסכם המדינה תמשיך לנהל את הקרקעות ולשווק אותם. באם הצדדים לא היו מגיעים לפיתרון המשמעות הייתה קיפאון בשיווק הקרקעות.

 

ההסכם הושג לאחר מו"מ בין קק"ל לבין השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, שמונה לפני מספר חודשים ע"י ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, לטפל בנושא. השר גבאי נפגש עם יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, וגורמים נוספים על מנת להגיע להסכמה. "זה מתווה שטוב למדינה, לקק"ל ולתושבי ישראל. הפרוייקטים שייבחרו יהיו עדיין בליבת העשייה של קק"ל", אמרו גורמים שהשתתפו במו"מ. השר גבאי אמר: "אני שמח שהוכח שניתן לקדם פרויקטים לאומיים שיסייעו בפתרון בעיות הדיור וקפיצת מדרגה במימון פרויקטים סביבתיים".

 

מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים - מבט מבפנים. צפו

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים