שתף קטע נבחר

שקד: "מחבלים ממיטים אסון על משפחתם"

שרת המשפטים התייחסה במשדר המיוחד ב-ynet לצעדי הממשלה לטיפול בגל הטרור והבהירה כי כל מחבל שיבצע פיגוע, ביתו ייהרס, הקצבאות יישללו וגם מעמד התושב שלו. לשקד עדיין ביקורת על היעדר בנייה: "צריך לבנות כל השנה בירושלים"

 

 

"המסר הוא פשוט: מי שרוצה לחיות בדו קיום - תפאדל. מי שפונה לטרור יידע שהוא ממיט אסון על משפחתו. ביתו ייהרס, הקצבאות יישללו, וגם התושבות שלו", כך אמרה הבוקר (ד') שרת המשפטים איילת שקד, שהתייחסה לצעדים שהמדינה צפויה לנקוט בהתמודדות עם גל הטרור. בראיון לאולפן ynet הוסיפה השרה: "יש לנהוג ביד קשה במסיתים ברשתות הפלסטיניות ולשים לב לקולות המתונים שרוצים להמשיך בשגרת החיים ובחיי דו קיום".

 

גל טרור - כתבות אחרונות:

 

על פי שקד, שלילת תושבות של ערביי מזרח ירושלים אפשרית על פי סמכותו של שר הפנים, אולם שלילת אזרחות היא דבר מורכב יותר שנבדק כעת. "מי שיכולות לעצור צעירים מוסתים אלו המשפחה שלהם וגם מנהלי בית הספר", הוסיפה. "אם משפחות תדענה שהן תיפגענה - אולי הן יוכלו למנוע".

 

על המדיניות הכללית במזרח העיר אמרה שקד: "מדינת ישראל לא מפעילה לאורך שנים את החוק בשכונות מזרח ירושלים. צריך שהבנייה תהיה חוקית ושעסקים יהיו תחת רישיון. הממשלה צריכה להחליט שהיא מחילה דה-פקטו את הריבונות בירושלים". על הבנייה אמרה: "ישראל צריכה לבנות כל השנה בירושלים". 

 

 

 

על הוצאה מחוץ לחוק של הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אמרה השרה שקד: "הם התחילו את ההסתה סביב הר הבית. הם אלו שמפיצים את השקרים שלפיהם ישראל רוצה להפציץ את אל-אקצה.

הכינו את כל התשתית הראייתית נגד התנועה. זו החלטה מדינית שיש לה יתרונות וחסרונות, אבל אני חושבת שהיתרונות עולים על החסרונות".

 

שר הפנים סילבן שלום אמר הבוקר בוועדת הכספים בעקבות ישיבת הקבינט: "אקדם את שלילת התושבות ממשפחות המחבלים, בעיקר הזכויות הכלכליות ובראשן של הביטוח הלאומי. זה עונש מרתיע וקשה לא פחות מהריסת בתים. משתי משפחות כבר נשללו זכויות התושב. לא יכול להיווצר מצב שאם המחבל נהרג הוריו יקבלו קצבת שאירים, ואם הוא רק נפצע, הוא יקבל קצבת נכות. בדקנו וגילינו כי בשבעה מתוך 10 מקרים המחבל פעל בהשפעה חזקה של המשפחה, וכולן היו פרי של תהליך איחוד משפחות עם קרובים מירדן או מהגדה. נבדוק גם את האפשרות לגרש את המשפחות המאוחדות למקום שממנו בא ראש המשפחה".

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אישר הקלות בקבלת רישיון נשק. הזכאים לפי המדיניות החדשה הם בין השאר כל קצין מדרגת סגן (במקום סרן עד כה) ומעלה, או נגד מדרגת רס"ר ומעלה. בוטלה ההבחנה בין דרגות הקצינים הזכאים המשרתים בקבע או בשירות מילואים פעיל, בהתאם לרמת קורס הקצינים. נקבעה רשימה של יחידות מיוחדות וגדודי סיור בכוחות הביטחון אשר מי שמשרת שם בשירות סדיר או מילואים יהיה זכאי לקבל רישיון נשק.

 

כמו כן, אזרחים בוגרי הקורסים הבאים יוכלו לקבל רישיון נשק: בוגרי קורס מאבטחים אחיד של רשות שדות התעופה ובוגרי קורס מאבטחים בשב"כ.

 

כמו כן הנחה השר את ראש האגף לרישוי כלי ירייה להסיר מגבלות בירוקרטיות שהוטלו בכל הנוגע לבקשות להחזקת כלי ירייה ביישובים ומפעלים המורשים.

 

ארדן: "בשבועות האחרונים אזרחים רבים סייעו למשטרת ישראל לנטרל מחבלים שביצעו פיגועים. אזרחים מיומנים בהפעלת נשק הם גורם מכפיל כוח במאבק מול הטרור ולכן פעלתי למתן הקלות בתקופה זו".

 

הקבינט אישר הלילה את הצעת השר לא להשיב גופות של מחבלים שחוסלו במהלך הפיגועים שביצעו. כמו כן, תיבחן הצעתו של ארדן לקבור את אותם מחבלים בבתי קברות השייכים לצה"ל, שבהם נקברו מחבלים בעבר.

 

השר זאב אלקין שהתראיין לאולפן ynet אמר שהקבינט החליט לתת סמכות לכוחות הביטחון להפעיל אמצעים כמו כתר: "אני מניח שתראה כבר היום מחסומים בחלק מהשכונות במזרח ירושלים. יש החלטות נוספות בדרך. אנחנו צריכים לתת מענה כללי לטרור. המוטו של כל ההחלטות: אם הטרור בא אלינו, אנחנו נבוא אליו לתוך המקורות שמהם הוא מגיע. המחבל צריך לדעת שאם הוא יפעל - גם סביבתו תיפגע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות השרה
איילת שקד
צילום: דוברות השרה
מומלצים