שתף קטע נבחר

אחרי המצוד והחסימות: החשודים בגבעתיים לא תכננו פעולת טרור

בשעות הבוקר התקבל מידע מודיעיני שהוביל לחסימת כבישים מרכזיים בתל אביב וגבעתיים. שני חשודים ממזרח ירושלים נעצרו ולאחר שנחקרו התברר שלא היו מעורבים בתכנון פיגוע

 

שני תושבי מזרח ירושלים, שנעצרו הבוקר (ה') בגבעתיים והובילו לחסימת כבישים ורחובות ברחבי תל אביב וגבעתיים, שוחררו לאחר שהוזם החשד שהיו מעורבים בתכנון פעילות טרור.

 

הבוקר התקבל במערכת הביטחון מידע מודיעיני על כוונת שני תושבי מזרח ירושלים לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. לפי המידע, שני החשודים שנתפסו בתום מרדף שהו באותו זמן באזור גבעתיים ולכן החלו סריקות נרחבות אחריהם בשל הרגישות והכוננות הגבוהה של הימים האחרונים. השניים אותרו, עוכבו ונחקרו עד שהחשד נגדם הוזם.

החשודים נתפסו בתום מצוד שארך כשעה (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
החשודים נתפסו בתום מצוד שארך כשעה(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 

עם תחילת המצוד הוזנקו מסוק לאוויר וניידות רבות. כוחות נוספים הוקפצו ממרחבים אחרים. אזור גשר מוזס נחסם אף הוא לתנועה, וכמו כן נסגר לתנועה מחלף השלום ממזרח למערב.

 

בעלי משרדים וחנויות בקניון גבעתיים הונחו לסגור דלתות, אך אלו נפתחו מחדש לאחר זמן קצר. חשוד נוסף נתפס על ידי מג"ב סמוך לכפר חב"ד עם אלה וגרזן, כשעליו דגל ירוק, ככל הנראה של חמאס או התנועה האיסלאמית.

 

ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, אמר כי המצב המתוח נותן אותותיו בעיר. "גם אנחנו כעירייה עשינו כל מיני התאמות, ביטלנו את מירוץ גבעתיים מחר, זה בעצם האירוע החגיגי ביותר בשנה בהשתתפות אלפי אנשים", סיפר. "אני מניח שאנשים מן הסתם בלחץ, כל המדינה, בטח במרכז הערים השונות. יותר נזהרים, אולי פחות מסתובבים. בתי הקפה פחות שוקקי חיים. לא בצורה היסטרית, אני חייב לומר שיש חיי שגרה בגבעתיים, הכול בסדר. אנשים נזהרים, במיוחד הורים לילדים".

 

בעיריית בת ים החליטו נוכח האירועים כי עובדי העירייה יאבטחו את גני הילדים בעיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מעצר החשודים בגבעתיים
צילום: מוטי קמחי
מומלצים