שתף קטע נבחר

מכבי ת"א: "האפמן היה איש מדהים, ליבנו נחמץ"

מותו של סנטר העבר ממחלת הסרטן הותיר אבל כבד בקרב אנשי ענף הכדורסל. מהצהובים, שישחקו הערב במוסקבה עם סרטים שחורים, נמסר בתגובה: "תנחומינו למשפחה, הוא מגדולי השחקנים שידע המועדון". גור שלף: "נייט - אחד המוכשרים והמיוחדים"

הכדורסל מרכין את ראשו. הידיעה על מותו של נייט האפמן, סנטר העבר של מכבי תל אביב אשר הלך לעולמו ממחלת הסרטן בגיל 40 הותירה תחושה קשה ואבל כבד בקרב אנשי הענף.

 

 

כזכור, האפמן היה אחד מכוכביה של מכבי תל אביב בתחילת שנות ה-2000 והיה שותף בכיר לזכייה בסופרוליג ב-2001, בתקופה בה אימן פיני גרשון את הקבוצה. הקבוצה  תשחק הערב במוסקבה עם סרטים שחורים לזכרו ובשבוע הבא תערוך טקסים לכבודו.

 

הפוסט של גור שלף לזכרו של האפמן ()
הפוסט של גור שלף לזכרו של האפמן

 

מכבי תל אביב הוציאה הודעה אחרי שהתבשרה על מותו של שחקנה לשעבר: "מועדון הכדורסל מכבי ת"א מרכין את ראשו במותו של נייט האפמן, מגדולי השחקנים שידע המועדון, והוא בן 40 בלבד. נייט היה שחקן נפלא על המגרש ואיש מדהים מחוצה לו. ליבנו נחמץ. תנחומינו הכנים למשפחה".

 

גור שלף עם האפמן. "אחד הזרים המיוחדים שהיו בארץ" (צילום: יוסי רוט) (צילום: יוסי רוט)
גור שלף עם האפמן. "אחד הזרים המיוחדים שהיו בארץ"(צילום: יוסי רוט)

 

גור שלף, ששיחק בזמנו עם האפמן במכבי, הגיב: "עצוב מאוד, הוא השאיר אישה וילד בן 6. בשבוע שעבר דיברנו והוא היה בטוח שיש לו עוד חצי שנה לפחות, אבל למעלה יש כנראה למישהו תוכניות אחרות.. שלוש שנים שיחקנו יחד ולדעתי הוא היה אחד המשפיעים העיקריים בחזרה של מכבי לקידמת הבמה האירופית. ללא ספק אחד המוכשרים, הטובים ויותר מזה המיוחדים שהיו בארץ בכלל ובמכבי בפרט".

 

הפוסט של ניקולה וויצ'יץ'  ()
הפוסט של ניקולה וויצ'יץ'

 

מארק בריסקר היה שבור ובכה: "דיברתי איתו לפני כמה ימים, הוא היה עייף אבל היה פשוט נייט וחשבנו שיש לו יותר זמן. נהיינו חברים טובים במכבי כי היו לנו הרבה דברים משותפים, שנינו ממישיגן מאותו קולג',

היינו עושים תמיד דברים ביחד במכבי. הוא ידע שהוא גילה את המחלה מאוחר מדי, אבל באמת חשב שיש לו עוד זמן ודיבר הרבה על זה שהוא רוצה להגיע לארץ ולראות את כולם בפעם האחרונה, אבל כנראה שזה היה חזק ממנו. כולם אהבו אותו, כי אי אפשר היה שלא. הוא היה אומנם בחור גבוה מאוד, אבל היה ממש טדי בר באופי. נייט תמיד היה אומר משהו מטופש פתאום ומצחיק אותך עד דמעות, מקצועית הוא היה שחקן נהדר שהוביל את מכבי ת"א להישגים וקידם מאוד את הקבוצה. זה קשה מאוד".

 

מנהל מכבי תל אביב וסנטר העבר שלה, ניקולה ווייצ'יץ', כתב: "להתראות חבר, להתראות אגדה. זה היה כבוד ללבוש את החולצה שלך. נוח על משכבך בשלום". שמעון מזרחי: "נייט הוא ענק תרתי משמע - לא רק בגובהו וביכולת המשחק המופלאה שלו, אלא גם בליבו הרחב, שהקרין אהבה וחום לכל סביבתו. נתגעגע אליו מאוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי רוט
נייט האפמן
צילום: יוסי רוט
מומלצים