שתף קטע נבחר

סוכל פיגוע במחסום: כלב איתר מטען צינור

הכלב "טאז" זיהה מטען בסמוך למחסום הבידוק ליד עיסאוויה. כוח חבלה אישר כי מדובר במטען וביצע פיצוץ מבוקר. צפו בפיצוץ. אבו מאזן הורה להקים ועדת חקירה להצתה בקבר יוסף

 

 

השעות הראשונות של "יום הזעם" עברו בשקט - אבל זה יכול היה להיגמר אחרת. מטען צינור אותר במחסום ליד עיסאוויה, כלב שאיתר אותו היום (ו) מנע אסון. במסגרת ההיערכות המבצעית הרחבה בירושלים, ופריסת הכוחות של מג"ב, הגיע רס"מ ארז כהן עם הכלב "טאז" לסייע לכוחות בעיסאוויה. במהלך הסריקה המבצעית שביצע איתר הכלב מטען נפץ מסוג צינור, בסמוך למחסום הבידוק שממנו יוצאים תושבי עיסאוויה לכיוון כביש מעלה אדומים.

 

במחסום הבידוק מוצבים שוטרי פלוגת המילואים של מג"ב, הבודקים את היוצאים כדי לאתר ולמנוע אפשרות לפגיעה בתושבי ירושלים. כוח חבלה שהוזעק למקום אישר כי מדובר במטען נפץ, הזירה נחסמה והחבלן ביצע פיצוץ מבוקר של המטען. רס"מ חיים סבג, מפקד יחידת הכלבנים של מג"ב ירושלים, אמר: "אנו ערוכים בדיוק לתרחישים מהסוג הזה. לא מן הנמנע שפעילות הכלבן שאיתר את המטען טרם הופעל נגד כוחות הביטחון שנמצאים במקום - הצילה חיים".

הכלב שאיתר את המטען (צילום: חטיבת דובר המשטרה) (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הכלב שאיתר את המטען(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מטען הצינור שזוהה ליד עיסאוויה (צילום: חטיבת דובר המשטרה) (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מטען הצינור שזוהה ליד עיסאוויה(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

בעקבות הכרזת חמאס השבוע על "יום זעם" ביום שישי, צה"ל התכונן להפרות סדר בגבול רצועת עזה. חרף הערכות של הצבא שלפיהן ההסלמה בירושלים ובגדה לא תצית מערכה מול חמאס, הוצבו לקראת סוף השבוע פלוגות של חיילים מחטיבות גולני והצנחנים בכמה יישובים צמודי גדר בעוטף עזה. איש ביטחון מאחד היישובים סיפר: "העלו תרחיש של חדירת מפגינים אל שטח היישובים בעוטף עזה, אבל רק במצב קיצוני".

 

אחרי שאתמול עבר בשקט יחסית, הלילה התרחש אירוע חמור. כמאה פלסטינים הציתו הלילה חלקים ממתחם קבר יוסף בשכם והתפרעו במקום. במהלך הפרת סדר הם יידו בקבוקי תבערה. הכוחות הפלסטיניים הדפו אותם, ירו באוויר והשתלטו על האש. מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש המנהל האזרחי שוחחו עם גורמים פלסטינים רלוונטיים שגינו את האירוע.

מחסום האבנים בכניסה לעיסאוויה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מחסום האבנים בכניסה לעיסאוויה(צילום: רויטרס)

חשש מעימותים במהלך יום הזעם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חשש מעימותים במהלך יום הזעם(צילום: AFP)

מספר הנרצחים והפצועים מאז החל גל הטרור (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מספר הנרצחים והפצועים מאז החל גל הטרור(צילום: AFP)
 

במועצה האזורית שומרון אמרו כי מהשלכת בקבוקי התבערה נשרף חיפוי עץ שבמתחם הקבר. יוסי דגן, ראש המועצה, אמר על כך: "הוצת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, נכס היסטורי לעולם כולו. זו ברבריות של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על 'הפרטנר' הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף, שכן ברור שאם לא כן - אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו".

 

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה להקים ועדת חקירה מיידית לאור האירועים לפנות בוקר בקבר יוסף. בסוכנות הידיעות הפלסטינית הגדירו את ההצתה כמעשים לא אחראיים מצד קבוצה של אנשים. בנוסף הורה אבו מאזן להתחיל לתקן את הנזקים שנגרמו כתוצאה מהמעשה שלדבריו ראוי לגינוי ואינו מתקבל על הדעת. אבו מאזן הדגיש את "התנגדותו המוחלטת למעשים האלה ולכל מעשה שמפר את הסדר ואת החוק ושפוגע בתרבות שלנו, בדת שלנו ובמוסר שלנו". הוא דרש מהגורמים הרלוונטיים לפעול במהירות כדי להשלים את שיפוץ המתחם ולהגיש דוח זריז כדי לדעת את העובדות בנוגע לאירוע המדובר.

 

אתמול לא היו אירועים מיוחדים, למעט מרדף אחרי שני תושבי מזרח ירושלים שגרם לחסימת כבישים ורחובות בתל אביב וגבעתיים. המרדף אחריהם החל לאחר שבמערכת הביטחון התקבל מידע מודיעיני על כוונתם של השניים לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. לפי המידע, שני החשודים שנתפסו בתום מרדף שהו באותו זמן באזור גבעתיים ולכן החלו סריקות נרחבות אחריהם בשל הרגישות והכוננות הגבוהה של הימים האחרונים. השניים אותרו, עוכבו ונחקרו עד שהחשד נגדם הוזם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חטיבת דובר המשטרה
הכלב טאז
צילום: חטיבת דובר המשטרה
מומלצים