שתף קטע נבחר

הגודל קובע: כשמשקל גוף משפיע על קיום יחסים

משקל עודף עלול להקשות על קיום יחסי מין, פיזית ונפשית כאחד. "זמנים בריאים" מסבירים מה כדאי לעשות ומה ממש לא מומלץ

בעולם שבו היפה הוא עדיין לרוב הרזה והחטוב, לבעלי משקל עודף קשה להרגיש סקסיים. "אנחנו חיים בחברה שמאוד מאדירה גוף וחזות חיצונית, ולכן אנשים כבדי משקל הם בדרך כלל בעלי דימוי עצמי נמוך‭,"‬ אומר ד"ר עידן מיליצ'ר, מטפל זוגי ומיני ואחראי המרפאה הסקסולוגית לגברים באיכילוב.

 

"מכאן שאצל רבים מהם, לא כולם, הביטחון העצמי נפגע. פגיעה כזאת גורמת לאדם להרגיש לא נחשק ועלולה לפגוע בחשק המיני שלו‭."‬ מעבר לעניינים הפסיכולוגיים המורכבים, לבעלי משקל עודף יש מטבע הדברים גם עניינים פיזיים שמסבכים להם את חיי המין.

 

קיראו עוד על מיניות

מחקר: שמנות מקיימות 30% פחות יחסי מין

תראו מה שסקס יכול לעשות: ללב, לעור, לנשמה ובכלל

מה חשוב יותר לזוגיות: תשוקה או חברות?

 

"שמנים לא בהכרח נהנים פחות‭,"‬ מסביר ד"ר מיליצ'ר, "אבל הם בהחלט עלולים לסבול ממצבים רפואיים שנלווים למשקל העודף. גברים שמנים נוטים לפתח יתר לחץ דם, סוכרת, רמה גבוהה של שומנים בדם, טריגליצרידים וכולסטרול ויותר חסימות בכלי הדם ההיקפיים, כולל אלה שמפעילים את מנגנון הזקפה, ויותר בעיות נשימה.

 

"גם גברים וגם נשים עם עודף משקל רציני מתעייפים מהר יותר, כי הם סובלים יותר מאיספיקת לב, כלומר, הלב לא מצליח לספק את התפוקות הגבוהות שנדרשות ממנו כדי להזרים דם למסה גדולה של גוף.

 

"הם סובלים יותר מהפרעות אנדוקריניות, והרבה פעמים יש תת-פעילות של בלוטת התריס. המחלות האלה פוגעות בתפקוד המיני, ולפעמים זאת לא המחלה שפוגעת, אלא הטיפול התרופתי שהיא מחייבת, שפוגע בחשק או בתפקוד: בזקפה, בשפיכה, בסיכוך וביכולת להגיע לאורגזמה‭."‬

  

לא להימנע

ועוד לא דיברנו על הקשיים הטכניים הנלווים. "אצל גברים איבר המין עלול להיבלע בין קפלי השומן, מה שמקשה על החדירה‭,"‬ ממשיך ד"ר מיליצ'ר. "בעיה נוספת אצל אנשים כבדי משקל באקלים שבו אנו חיים היא הזעת יתר. הזיעה יכולה לגרום לחררה - גירוי בעור שנוצר כתוצאה מהזעה -‬ לפטרת מתחת לחזה, בבית השחי, בקפלים בין הרגליים, ולריח לא נעים של הזיעה שגורם לדחייה.

 

"מין הוא חלק מאיכות החיים והוא כרוך במאמץ פיזי מסוים. כבדי משקל שרמת הכושר הגופני שלהם נמוכה עלולים להתקשות לקיים יחסי מין סוערים. זה לא הכרחי, אבל חשוב לתת על זה את הדעת‭."‬

 

אולי לא סוערים, אבל בהחלט מהנים. "מה שחשוב הוא לנסות למצוא מה נכון לכם, לגוון וליהנות ללא קשר למשקל, ובלי שום צורך באקרובטיקה מופרזת‭,"‬ הוא ממליץ. "כבדי משקל יכולים להיות מאוד חיוניים ומיניים, כאלה שלא מתביישים בגוף שלהם, רואים את משקלם כמשהו סקסי ומיני ומיניותם פורה, מלאה ושמחה.

 

"אבל כיוון שמחקרים מוכיחים שהם סובלים יותר מבעלי משקל תקין מהפרעות בתפקוד המיני, חשוב לפנות לייעוץ במידת הצורך. בכל בתי החולים קיימות מרפאות לטיפול בתפקוד המיני, שנותנות שירות לנשים ולגברים הלוקים בתפקודם באשר הם - שמנים, רזים, חולים או בריאים. הצוותים לרוב רב-תחומיים, והטיפול מתייחס להיבטים הגופני והרגשי כאחד.

 

"הכי חשוב - לא להימנע מיחסי מין בגלל השמנה. כולנו יודעים שעם האוכל בא התיאבון, זה נכון במטבח ומרזה במיטה‭."‬

 

שיעורי בית

לפי ד"ר מיליצ'ר, בעלי עודף משקל צריכים לגלות יצירתיות כדי למצוא את התנוחות שיסבו להם מקסימום הנאה. בתור התחלה, אפשר לנסות את התרגילים הבאים:

 

תנוחת חדירה מאחור: יש המתייחסים אליה כתנוחה המשפילה נשים, שאין בה קרבה ואינטימיות, אבל זה לא נכון. תנוחת החדירה מאחור יכולה להיות נעימה מאוד לשני הצדדים ומאפשרת עינוג נרתיקי וחיצוני בו-זמנית, מבלי שהמשקל מכביד.

 

תנוחת האישה למעלה: מעניקה לאישה שליטה בתנועה ובמידת ההישענות שלה על הגבר. התנוחה מאפשרת שינוי הזווית של האישה מעל הגבר והעצמת ההנאה הנשית, לצד השהיית הגמירה הגברית.

 

תנוחת כפיות: הגבר שוכב מאחורי האישה, בטנו צמודה לגבה. הוא יכול לכוון את עצמו ולהחזיק בה ולספק אותה בעזרת האצבעות. היתרון בתנוחה הוא היכולת למשוך את הסקס זמן רב, שכן החיכוך נמוך והחלק הרגיש של איבר המין כמעט לא חודר לאישה ובנוסף, לא פחות חשוב - הכרס לא מהווה מחסום או מגבלה.

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
shutterstock
לא לגרום לפגיעה בביטחון העצמי
shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים