שתף קטע נבחר

עובדי הניקיון בבתיה"ח של כללית ייקלטו להעסקה ישירה

הסכם בין ההסתדרות לקופת החולים: במהלך שנת 2016 יהפכו אלפי עובדי הניקיון המועסקים כעובדי קבלן בבתי החולים של הקופה, לעובדים מן המניין. ההסכם אינו חל על עובדי הניקיון במרפאות הקופה ובמשרדים

אלפי עובדי ועובדות ניקיון בבתי החולים של קופת חולים כללית ייקלטו להעסקה ישירה במהלך השנה הבאה. כך קובע הסכם שנחתם היום (ג') בין יו"ר ההסתדרות הכללית אבי ניסנקורן, לבין מנכ"ל קופת החולים אלי דפס. בעקבות זאת, ישתפרו תנאיהם הסוציאליים של העובדים.

 

לכתבות נוספות בנושא עובדי הקבלן:

כמה עובדי קבלן ברשויות? לממשלה אין מושג

המנקות ניצחו: מעובדות קבלן לעובדות מועצה

בחסות המדינה: עובד מקופח לצד עובד מטופח

אלפי עובדי קבלן ייקלטו בשירות המדינה

 

ההסכם קובע כי עובדי הניקיון בבתי החולים של כללית, המועסקים כיום כעובדי קבלן על ידי חברות כוח אדם חיצוניות, ייקלטו להעסקה ישירה במהלך שנת 2016. לאחר מכן ייחשבו העובדים לעובדי בתי החולים לכל דבר ויוחלו עליהם הוראות ההסכם הקיבוצי הקיים, כולל מספר גדול יותר של ימי חופשה ועלייה בהפרשות לפנסיה.

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)
 

לקופת חולים כללית 14 בתי חולים, ביניהם רבין בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע, מאיר בכפר סבא, קפלן ברחובות, העמק בעפולה, ובית לוינשטיין ברעננה. ההסכם חל רק על בתי החולים של קופת חולים כללית ואינו חל על מתקנים אחרים של הקופה כמו מרפאות או משרדי מטה, או על החברות הבנות שלה כמו כללית רפואה משלימה וכללית אסתטיקה.

 

ניסנקורן מסר כי "חתימת ההסכם מהווה בשורה לציבור עובדי הניקיון בבתי החולים, שהינם עובדי ליבה שמלאכתם לא נופלת בחשיבותה מכל עובד אחר. ההסכם מעניק להם כבוד אנושי, שוויון וצמצום פערים".

 

בהסתדרות מציינים כי במקביל למהלך זה, החל יישום ההסכם שנחתם בחודש יולי האחרון בין שר האוצר משה כחלון ליו"ר ההסתדרות לקליטת עובדי קבלן בשירות המדינה, בהם עובדי הניקיון בבתי החולים הממשלתיים.

 

על פי ההסכם מחודש יולי האחרון, כ-15 אלף עובדי קבלן ייקלטו בשירות המדינה, בהם כ-5,000 עובדי קרנות "מחקרים" שעובדים בעבודה רפואית, כ-5,000 סייעות בגנים, כ-2,000 עובדים סוציאליים, כ-600 אחיות בתי הספר, עובדי ניקיון בבתי חולים של המדינה ושל כללית, עובדי מרכזי קליטה לאתיופים והמשפטנים ביחידת האפוטרופוס הכללי.

 

מה ההבדל בין עובד קבלן לעובד מן המניין? צפו 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים