שתף קטע נבחר

דואט תנכי: דניאל סלומון ודנה עדיני שרים מספר הספרים

סיפורי התנך אקטואלים תמיד, בעיקר כשכל אחד מתחבר לכל סיפור בדרך שונה ולפיכך גם המשמעות משתנה מאדם לאדם. "שנינו" הוא פירושו של היוצר והזמר דניאל סלומון לספרי יהושע ושופטים במסגרת פרויקט 929, ואותו הוא שר יחד עם דנה עדיני. צפו בראיון ובביצוע המיוחד ל-ynet

בשיתוף 929

 

"מה יש לי כאן מלבדך/ רק תימרות עשן ואש/ האם זה הבית שלי שלך/ בין הים אל המזרח

הו, ארץ בלי מלכה/ אל תפריד אותי ממך/ הו, ארץ הבטחה/ יש לך אותי ולי יש רק אותך..." (מתוך "שנינו", מילים ולחן: דניאל סלומון) 

 

כיצד הופכים טקסט תנכי לשיר ומה המשמעות של אותן מילים כשמצטרף הלחן? הדואט התנכי של דניאל סלומון ודנה עדיני, הנקרא "שנינו", מבוסס על סיפורי יהושע ושופטים.

 

השאלה החשובה היא איזה מין מנהיג אנחנו מחפשים לנו?  

 

"בשיר ביקשתי לשלב בין שני עולמות - גבר ואשה, ולהתעסק בתחושות השייכות ואי השייכות העולות משני הספרים - יהושע ושופטים", מסביר סלומון". "יהושע עוסק בשייכות מהזווית של כיבוש הארץ וההתפלגות לשבטים - מי אנחנו ולאן אנחנו שייכים, והוא אלים ומלא אש ותימרות עשן ודם, מעוררי סימני שאלה. שופטים מביא את החיפוש אחר מלך שיסמן את הדרך, האדמה לבדה לא מספיקה כדי לייצר שייכות לעם ישראל הכמה לדרך אחת משותפת שתאחה את הקרעים. 'שנינו' מנסה להביא אל האינטימיות בין גבר ואשה את המהות הפוליטית-תנכית הרחבה".  

 

 

 

 

הדואט התנכי של דניאל סלומון ודנה עדיני, "שנינו", הוא חלק מפרויקט 929 ושיר מבית המיזם שמטרתו להנגיש את הטקסט התנכי לקהל רחב בהקשרים תרבותיים ואקטואליים. הפרויקט המוזיקלי הושק עם שיר של אסף אמדורסקי, בהשראת ספר בראשית, והמשיך עם "שירת עבדים", שירה של קרולינה בהשראת ספר שמות, "אשת איש" של איה כורם, "עבד אבוד" של מירי אלוני ו"ניקח את זה מכאן" של אביב נוימן ופלד. זוהי הפעם הראשונה שמאחדים בפרויקט שני ספרים לכדי דואט.

 

צפו בשיר המלא: 

 

  • לאתר מיזם 929  - תנך כפי שלא הכרתם
  • את מיטב הפרשנויות ניתן גם לקרוא באפליקציה החדשה של המיזם, שמושקת בימים אלה
  • 929 מוציא את התנך גם לשטח : מפעיל מעל 100 קבוצות לימוד ברחבי הארץ ובכל שבוע יוצא טיול על פי סיפורי התנך

 

 


פורסם לראשונה 20/10/2015 16:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף מגל
פירוש אישי לטקסט אוניברסלי - עדיני וסלומון
צילום: אסף מגל
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים