שתף קטע נבחר

חשש: ספינה גרמה נזק לשונית האלמוגים באילת

ספינה שרשומה באיי מרשל ניסתה לעגון בנמל ופגעה בריף הדולפינים. כך אמרו ברשות הטבע והגנים. מחר בבוקר תיערך צלילה להערכת הנזק במקום שבו נמצאים ערכי טבע מוגנים כגון מינים רבים של אלמוגים

ספינת Suprastar הרשומה באיי מרשל, שניסתה לעגון בנמל אילת, פגעה בשעות הצהריים (יום ג') בריף הדולפינים בעיר הדרומית. ככל הנראה, לפי הערכות וחקירה ראשונית של פקחי רשות הטבע והגנים, הייתה פגיעה של מדחף האוניה במזח. כתוצאה מכך נפגעה רשת הדולפינים בריף, עליה נמצאים ערכי טבע מוגנים כגון שלל מיני אלמוגים.

 

 

מחקירה ראשונית עולה כי ספינה שהגיעה ריקה לנמל אילת כדי לאסוף מטען תפזורת נסחפה כתוצאה מרוח מאוד חזקה לכיוון ריף הדולפינים. מנמל אילת יצאו לכיוון האוניה גוררות יחד עם נתב הנמל שנתן הוראה לקברניט האוניה להפעיל מנועים במהירות איטית כדי למנוע פגיעה בריף הדולפינים. כתוצאה מהפעלת המנועים נוצרו גלים וקצף שהגיעו עד ריף הדולפינים וגרמו נזק לרציף בחוף.

 

פקחי רשות הטבע והגנים נמצאים במקום והחלו כבר בחקירת המקרה. מרשות הטבע והגנים נמסר כי צלילה להערכת הנזק תיערך מחר (ד') בשעות הבוקר ורק אז יוכלו להעריך את סדר גודל הפגיעה כמו גם את זמן השיקום.

 

בעמותת צלול אמרו: "זהו אירוע חמור שאסור היה שיתרחש. 'צלול' דורשת שהגורמים המוסמכים ינהלו במקרה הזה חקירה מהירה ושקופה, ושהגורמים האחראים יתנו את הדין וביצעו את כל הנדרש כדי לשקם את הנזק שנגרם".

 

 (צילום: גיל קופלוביץ) (צילום: גיל קופלוביץ)
(צילום: גיל קופלוביץ)

 

בימים אלה ממש מתקיים מחנה אקולוגי של פקחי רשות הטבע והגנים ואוניברסיטת תל-אביב. שאול גולדשטיין, מנכ"ל הרשות, הורה כי מחר יעסוק המחנה בפגיעה שהתרחשה ובמסקנות מהמקרה.

 

באתר רשות הטבע והגנים נכתב כי שונית האלמוגים היא מהמבנים הטבעיים הגדולים ביותר שיוצרים יצורים חיים, והתורמים העיקריים לבנייתה הם אלמוגי האבן. האלמוגים ויתר בעלי החיים המאכלסים את השונית, כגון דגים, סרטנים, ספוגים, קווצי עור וחסרי חוליות אחרים. כל אלה יוצרים סביבת חיים מגוונת ומורכבת ביותר.

 

במפרץ אילת מתקיימים תנאים סביבתיים ייחודיים, והם שאפשרו את התפתחותה של שונית האלמוגים, מהשוניות הצפוניות ביותר בעולם. צורתו המוארכת של המפרץ והיותו מוקף הרים גבוהים יוצרים משטר רוחות שונה מזה של המדבריות הסובבים אותו. בעקבות זאת, האקלים בחופיו של המפרץ יציב לאורך כל השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל קופלוביץ
הספינה ליד שונית האלמוגים
צילום: גיל קופלוביץ
מומלצים