שתף קטע נבחר

"רוסיה סייעה לאיראן להעביר נשק לסוריה"

פוטין פועל למען אסד ומקבל סיוע איראני: לפי רשת "פוקס ניוז", מטוסי תובלה רוסיים סיפקו את המשלוח האיראני החודש שתואם עם מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. מדובר בהפרה של אמברגו הנשק שהטיל האו"ם על איראן. עוד אינדיקציות שרוסיה מפציצה בדרום סוריה

רוסיה עושה הכול כדי להשאיר את אסד בשלטון בסוריה ולכאורה מפרה את אמברגו הנשק: גורמי מודיעין במערב מסרו אמש (ד') לרשת "פוקס ניוז" כי רוסיה סייעה לאיראן להעביר משלוחי נשק לסוריה.

 

לפי הגורמים, המשלוחים בוצעו בתדירות של פעמיים ביום בעשרת הימים האחרונים. לטענתם, מטוסי תובלה רוסיים זוהו במסלול ההמראה בבסיס המרכזי בלטקייה. המטוסים לא היו רשומים ולא ניתן היה לזהותם. יש לציין כי חברת תעופה אזרחית איראנית בשם "Mahan Air" מטיסה כוחות צבאיים לסוריה כמה פעמים ביום מטהרן לשדה התעופה בלטקייה.

 

אם הדיווח נכון, הרי מדובר בהפרה של אמברגו הנשק שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם. ברשת האמריקנית דווח גם כי משלוחי הנשק האיראניים תואמו על-ידי מפקד כוח קודס של איראן, קאסם סולימאני, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. גם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו היה מעורב.

 

התמיכה האיראנית חיונית לגורלו של אסד בסוריה. מלבד הסיוע הכלכלי, איראן אישרה שאנשי משמרות המהפכה נמצאים באיראן על תקן ייעוץ צבאי. גם תמונות של סולימאני בשטח כבר נראו.

משתפים פעולה למען אסד. פוטין וסולימאני (צילום: AP, פארס) (צילום: AP, פארס)
משתפים פעולה למען אסד. פוטין וסולימאני(צילום: AP, פארס)

החזית הרוסית-איראנית צברה תאוצה בתקופה האחרונה ואף כללה שני ביקורים בחודש ספטמבר של סולימאני במוסקבה, שם נפגש עם הנשיא פוטין ושר החוץ סרגיי לברוב. לפי הדיווחים, באחת הפגישות נידונה אספקת טילי S-300 לאיראן וייתכן כי גם הסיוע לאסד נידון בפגישות.

 

במקביל צצות על פני השטח עוד ועוד אינדיקציות כי חיל האוויר הרוסי הרחיב השבוע את התקיפות האוויריות לדרום סוריה לא הרחק מגבול ישראל. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, מדווח הבוקר כי חיל האוויר הרוסי ביצע אתמול סדרה של תקיפות אוויריות איכותיות נגד יעדי החמושים בדרום סוריה בייחוד באזור תל אל-חארה, תל ענתר ותל אל-עלאקה בפרברי דרעא.

 

 

"התקיפות פגעו ביעדים בדיוק רב", צוטט בעיתון גורם יודע דבר בחזית הדרומית. גם גורם צבאי סורי ששוחח אתמול עם אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח על תקיפות רוסיות באותם יעדים. יש לציין כי כבר ביום שלישי החלו להופיע דיווחים לא מאומתים גם באיראן וגם על ידי גורמי אופוזיציה על הפצצות רוסיות באותם אזורים שאינם נמצאים הרחק מהגבול עם ישראל ברמת הגולן.

 

בעיתון הלבנוני טענו הבוקר כי הרוסים עדכנו את בני בריתם בשטח בדרום כי התקיפות שלהם יכללו גם את דרום סוריה וביום שלישי, כפי שצוין באל-אחבאר, כבר דווח על תקיפה בודדת שתוצאותיה או הגורם שהיה היעד לא ידועים.

 

ביום שני דיווח המרכז הסורי לזכויות האדם על תקיפות באזור של תל אל-חארה בפרברי דרעא שביצעו מטוסים וכנראה שמדובר במטוסי קרב רוסיים. יש לציין כי עד כה התקיפות הרוסיות התמקדו בצפון סוריה, מרכז ופרברי דמשק ולא כללו את אזור הדרום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים