שתף קטע נבחר

למכבי ת"א לא מגיע לשחק באלופות / טור

קבוצת טופ 8 אירופית כמו פורטו רחוקה מהצהובים כמו השר אורי אריאל מהיגיון בריא. למרות זאת, הפעם צריך לכבס את האפודה של קסיאס. וגם: הגיע הזמן לאצטדיון ראוי גם בת"א. רז שכניק על ההפסד של האלופה

ברצלונה ובאיירן מינכן יכולות להירגע. למרות השער המנחם של ערן זהבי ובניגוד להצהרות האופטימיות מעט של סלבישה יוקאנוביץ', מכבי ת״א איבדה מעשית את הסיכוי לשדרג את הטרבל ההיסטורי לזכייה בגביע האלופות. סביר להניח שקשה יהיה לשחזר את מסע 4 הנקודות בעשור הקודם בצ׳מפיונס, שהושג באדיבות אושיות כמו קובי מוסא, סאלם אבו סיאם, ארז מסיקה וישמעאל אדו. מעניין מה היה אומר מאמן הצהובים אם היה צריך להרכיב שמות כאלה בקמפיין הנוכחי. אולי היה עושה טרייד עם שייע פייגנבוים בגולסטאר.

 

לטבלאות הבתים בליגת האלופות

 

אבל אלה חלומות של אתמול, שלהבות נרעדות, שבהן מכבי של אז הייתה שקולה לאימפריות כמו יובנטוס ואיאקס. במציאות של היום, קבוצת טופ-8 אירופית כמו פורטו רחוקה מהצהובים כמו השר אורי אריאל מהיגיון בריא. בכל משחק בצ'מפיונס מגיעה הכאפה ברגע קטנטן של חולשה, קיפאון, בלבול בהגנה. העונש מיידי וללא רחמים, מחדד פערים עד כאב.

 

מכבי שיחקה שוב לא רע בכלל בפתיחה, אפילו הגיעה להזדמנויות מרשימות, אבל לא הצליחה להבקיע בדקות הטובות שלה. הפעם צריך לכבס את האפודה של איקר קסיאס הנפלא, שנפלה בחלקו של פרדראג ראיקוביץ', ולקוות ששוער מכבי הצליח לראות משהו מהצד השני למרות האובך ואולי אפילו ללמוד קצת מהאגדה הספרדית. אגב, אם הצהובים ישחקו ככה מול רעננה או בדרבי, לא יהיו להם יותר מדי קשיים. הבעיה היא שהם לא מספקים את אותה יכולת ב"יזראלי ליג", בשל הכנה מנטלית לא נכונה. לטיפולך אודה, ג'ורדי.

 

כרגיל, הקהל המכביסטי סיפק את הסחורה והגיע לחיפה למרות כישלון ידוע מראש, אבל המשחק השני בקמפיין בסמי עופר מחייב שוב את העלאת השאלה מדוע אין למועדון כמו מכבי ת״א - או למעשה לעיר אירופית מעודכנת כמו תל אביב - איצטדיון ביתי שמתאים לליגה הזו. אוהד תל אביבי ממוצע, ללא יכולת לשכור מסוק, יידרש לשעות מתישות של נסיעה הלוך-חזור בגלל פקקים איומים בדרך. איך יקומו הילדים למחרת לבית הספר, אם הגיעו למיטה בסביבות 2 בלילה? ואם ראש העיר רון חולדאי משום מה לא בעניין, מיץ' גולדהאר צריך להציב לעצמו יעד חדש אחרי שעמד בהבטחה להגיע לצ'מפיונס. זה לא פחות חשוב.

 

אני לא שותף לחגיגות ולא מסתייג ממי שכן חגג (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אני לא שותף לחגיגות ולא מסתייג ממי שכן חגג(צילום: אורן אהרוני)

 

360 דקות מאחורינו ואפשר לומר שמכבי הגיעה לליגה שלא מגיע לה לשחק בה, בטח ללא זרים דומיננטיים. אני לא שותף יותר מדי לחגיגות השער הראשון בצ'מפיונס וגם לא להסתייגות המתנשאת ממי שכן חגגו (מגיע להם). נדמה לי שזה עדיף מלחגוג שיוויון בדקה ה-90 מול מכבי פ"ת או להתלבט בדילמה המהדהדת מי יהיה המאמן שלך עוד לפני אמצע העונה, אלישע או קשטן. מכל מקום, זהבי נהג כראוי כשהחזיר מהר את הכדור לאמצע אחרי שניות קלות של אופוריה. וכן, תודה לפורטו ששוב ריחמה קצת.

 

על המסע של מכבי באלופות עד כאן, היה אומר עברי לידר שיותר טוב כלום מכמעט. אבל אני הולך עם דודו טסה: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אלברמן וזהבי
צילום: עוז מועלם
מומלצים