שתף קטע נבחר

מתה במהלך ניתוח אף: "הלכה להליך פשוט ולא חזרה"

בעלה של חנאן אבו אלפיה מחדרה מתקשה להאמין שאשתו, שהלכה לניתוח קוסמטי פשוט, איננה. "קשה מאוד לילדים, מנסים להתמודד". הוא סיפר שלבה קרס בהרדמה לפני ההליך. "לא היו לה בעיות בעבר, נחכה לתוצאות החקירה"

"לא היו לה בעיות בעבר". חנאן אבו אלפיה ()
"לא היו לה בעיות בעבר". חנאן אבו אלפיה

"קשה לעכל את זה שהיא לא חזרה מניתוח פשוט, זו מכה", כך אמר היום (ד') מאהר אבו אלפיה, שאשתו חננא מתה אתמול לאחר שקרסה במהלך הכנות לניתוח קוסמטי באף בבית חולים בבת-ים והובאה הבוקר למנוחות. "אשתי בריאה ולא היה לה שום בעיות בעבר", סיפר. "קשה מאוד לילדים ואני ממתין בינתיים לתוצאות החקירה של משרד הבריאות".

 

אתמול הגיעה בשעות הבוקר חננא אבו אלפיה, בת 35 מחדרה, לבית החולים הפרטי "מרב" בבת-ים כדי לעשות ניתוח קוסמטי באף. היא איבדה את ההכרה בחדר הניתוח עוד בטרם החלו המנתחים לבצע פעולות כירורגיות, ולמקום הוזעקה ניידת של מגן דוד אדום. הפרמדיקים העבירו אותה לבית החולים וולפסון הסמוך, שם נפטרה בשעות הערב. מבדיקה ראשונית עולה כי היא עברה אירוע לבבי כתוצאה מכשל במהלך ההרדמה.

 

"לאשתי נקבע ניתוח קוסמטי באף אתמול בבית חולים בבת ים דרך קופת חולים כללית פלטינום", סיפר היום אבו אלפיה, שעודו מתקשה לעכל את האסון שהתרחש אתמול. "הגענו לשם בשעות הבוקר והבאנו את כל המסמכים הנדרשים וכל הבדיקות שביקשו, והכול היה תקין לחלוטין. אשתי בריאה ולא היה לה שום בעיות בעבר. אישרו לנו הכול ואמרו לי שהניתוח ייקח שעתיים וחצי ואחרי זה יש שעה התאוששות. אמרו שייצרו איתי קשר לאחר מכן".

הלב קרס במהלך ההרדמה, לפני תחילת הניתוח ()
הלב קרס במהלך ההרדמה, לפני תחילת הניתוח
 

כ-40 דקות לאחר תחילת ההליך קיבל אבו אלפיה את שיחת הטלפון המבהילה מבית החולים. "התקשרו אליי ואמרו לי 'לאשתך יש סיבוך, תגיע מהר'. עליתי למעלה ואני וראיתי הרבה אנשים של מד"א בחדר הניתוח. השאירו אותי שם במשך 10 דקות ואחרי זה התפנה רופא בכיר במחלקה. הוא לקח אותי לפינה בחדר והושיב אותי והסביר לי שהניתוח בעצם לא התחיל בכלל".

 

"הוא סיפר שניסו להרדים אותה והחדירו לה חומר הרדמה", הוסיף. "הוא אמר שהוא לא יודע באיזה אופן הלב הפסיק לעבוד. הוא אמר שביצעו בה החייאה וחזר הדופק. ההחייאה הייתה ידנית ולא חשמלית כי לא היה להם מכשיר חשמלי. הם חיכו שצוותי מד"א יגיעו ויביאו מכשיר ואז כנראה כבר היה מאוחר כי לא הגיע חמצן למוח.

 

"הרופא הודיע לי שהם מעבירים אותה באופן דחוף לבית חולים וולפסון בחולון. העבירו אותה ולאחר כשעה קראו לי והודיעו לי שמצבה קשה, שהיה לה דום לב בזמן החדרת חומר ההרדמה, ומשהו לא ברור. הם אמרו שהם מנסים לעשות הכול, אבל אמרו, 'תהיה מוכן שהמצב לא טוב והיא קיבלה בצקת במוח".

 

אבו אלפיה סיפר שלאחר מכן הועברו אשתו למחלקת טיפול נמרץ לב והיא עברה צנתור במטרה לנסות ולשפר את הלב. "הלב היה חלש, מבחינתם הצנתור היה בסדר אבל הלב המשיך להיות חלש. אחרי שעתיים היא נפטרה".

 

"יש לנו שלושה ילדים", סיפר בעלה של המנוחה. "קשה להתמודד ולעכל את זה. אנחנו ידענו על ניתוח ממש פשוט, ופתאום אתה הולך וחוזר בלעדיה, זאת מכה לא פשוטה. קשה מאוד לילדים הקטנים, אבל המשפחה תומכת והחברים נמצאים פה. בתי ספר יצרו איתנו קשר ודאגו לילדים שיגיעו. כולם תומכים ומנסים להתמודד עם זה אבל לא פשוט וזה ייקח זמן. בינתיים אני ממתין לתוצאות החקירה של משרד הבריאות ולא חושב על שום דבר אחר".

 

בית החולים: האירוע בחקירה

בית החולים מרב הוא בית חולים פרטי שבו יש בו ארבעה חדרי ניתוח ומתבצעים בו מדי שנה כ-8,000 ניתוחים אלקטיביים בתחומי הכירורגיה השונים, לרבות כירורגיה כללית, אף-אוזן-גרון, אורולוגיה, אורתופדיה, גניקולוגיה, עיניים, שיניים וכמובן כירורגיה פלסטית.

 

מנהל בית החולים וולפסון ד"ר יצחק ברלוביץ' אמר לאחר האירוע: "לבית החולים מרב יש הסכם עם בית החולים שלנו שבמקרים שבהם מסתבכים ניתוחים אלקטיביים ויש צורך לפינוי מהיר ומתן מענה חירום, הפינוי יתבצע לבית החולים וולפסון וכך קרה".

 

מנכ"ל בית החולים מרב שאולי פז אמר ל-ynet: "האירוע כרגע נמצא תחת בדיקה של הגורמים המוסמכים בבית החולים כדי להבין מה בדיוק קרה. תוצאות הבירור שייעשה יועברו לגורמים המוסמכים על פי חוק במשרד הבריאות. אנחנו מקיימים בירור מקצועי ורפואי ואת המסקנות נעביר בתום הליך הבדיקה".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הועבר דיווח אלינו על ידי בית החולים ומשרד הבריאות יקיים בדיקה בעניין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתה לפני תחילת הניתוח. חנאן אבו אלפיה
מומלצים