שתף קטע נבחר
.
ערוץ 20

בלעדי: עד סוף השנה הבאה שני קווים חדשים ברכבת הקלה

שר התחבורה, ישראל כ"ץ הגיע אל אולפן הפטריוטים וסיפר כי עבודות הרכבת יתרחבו גם אל יהוד-קריית אונו, חולון, ראשון לציון והרצליה. "מדברים על רכבת מאז ימי הרצל, עכשיו היא יוצאת לדרך"

עבודות הרכבת הקלה כבר מתחילות לתת את אותותיהן בתל אביב, אך בקרוב הן עומדות להתרחב אל ערים נוספות במרכז הארץ. כך חשף אמש שר התחבורה, ישראל כ"ץ בתכנית "הפטריוטים".

 

"עד סוף השנה הבאה, עוד שני קווים שמכונים "הקו הירוק" ו"הקו הסגול" יצאו לדרכם מראשון וחולון עד הרצליה ומאזור יהוד וקריית אונו עד לתל אביב", אמר כ"ץ.

 

שר התחבורה התייחס גם אל הדיווחים כי בתוואי הקו האדום, עליו כבר החלו העבודות, עתידים להיות שינויים ואמר כי "עד 2021 הקו הזה יעבוד ויסיע שבעים מיליון איש בשנתו הראשונה. קיבלתי החלטה לא פופולרית, נגד הזרם, אבל כשהעבודות יתקדמו והרכבת תהיה – ידעו שצדקתי".

 

 

>>עוד באתר ערוץ 20>>

 

"אני נמצא בשנתי השביעית בתפקיד. כל מה שאמרתי לפני שבע שנים כשהתחלנו את התכניות שיקרה – קרה. מדברים על רכבת קלה באזור תל אביב מאז ימי הרצל. הבטיחו שהיא תהיה ששים שנה. שש פעמים הניחו אבני פינה, אנשים מכובדים – ראשי ערים, ראשי ממשלות – עכשיו היא יצאה לדרכה. העבודות יתבצעו כסדרן", הבטיח השר.

 

הפאנליסטים שאלו את כ"ץ על בעלי העסקים הקטנים שנמצאים בסמוך לתוואי הקו האדום ונפגעו מהסמיכות לעבודות. הוא ענה כי "עניין אנשי העסקים הוא עניין נכבד, אני לא מקל בו ראש. מוקדם מדי לקבוע מי נפגע", העריך, "הרבה כצעקתה לא יתממש".

 

עם זאת, הבטיח כי תיערך בדיקה מקיפה של העסקים שנפגעו כתוצאת מהעבודות על בניית הרכבת הקלה. "נקל על מי שאפשר מבחינה פיזית. יש גם מקום לבחון הקלות בארנונה ובמסים, אבל תראו שהטון כבר ירד. הנזק פחות חמור ממה שטוענים", אמר כ"ץ על טענות בעלי העסקים הקטנים.

 

צעדים חד-צדדים

 

כ"ץ, שהינו גם חבר בקבינט הביטחוני, נשאל גם על דבריו של ראש הממשלה נתניהו בשיחה בוושינגטון כי הוא אינו שולל מהלך חד-צדדי. "הלקח של נסיגות חד צדדיות נלמד בצורה ברורה והוא הבהיר את זה היום. הוא לא התכוון לעקירת ישובים ונסיגה. "

 

שר המודיעין הגדיר את הרעיון של סיפוח שטחי סי כרעיון "ישן", ואמר כי "כמגמה לעתיד, יש היגיון שהשטח שמאוכלס ביהודים יהיה חלק מהמדינה היהודית", אך הדגיש כי הוא מתנגד לסיפוח ערבים למדינת ישראל.

 

כ"ץ, ממלא מקום ראש הממשלה, שלח מסר מרגיע לבית היהודי, וסיפר כי "אין מחשבה להוציא את הבית היהודי מהקואליציה", על אף שאיפת הממשלה להרחיב את הקואליציה.

 

על אף שאתמול (ג') נראה היה שהקואליציה חורקת רגעים ספורים לפני הגשת התקציב, כ"ץ העריך כי התקציב יעבור במתכונת של לפחות 61 ח"כים, ואמר כי "אף על פי כן, נוע תנוע".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עבודות על הרכבת הקלה בתל אביב. בקרוב עוד שני קווים
צילום: מוטי קמחי