שתף קטע נבחר

צפי לירידות בבורסות אחרי המתקפה בפריז

היום לא מתקיים מסחר בבורסות בעולם ורק מחר צפויים המשקיעים להגיב לאירועי סוף השבוע. החרדה בצרפת ובאירופה כולה בעקבות האיומים עלולים לדרדר את הבורסות ביבשת לירידות שערים ולפיחות נקודתי של האירו. מה מומלץ למשקיעים לעשות כעת, כיצד צפוי להגיב מחיר הנפט וכמה זמן צפויה להיות השפעה על הבורסות?

ביום שני השווקים באירופה ייפתחו על רקע מתקפת הטרור בפריז. החרדה על רקע האירועים עלולה לגרור ירידות שערים באירופה ולהוביל מימושים ע"י משקיעים אירופאים ומשקיעים זרים. עם זאת, הערכות בקרב הכלכלנים הן שההשפעות של המצב הביטחוני בצרפת על הבורסות האירופאיות יהיו לטווח הקצר בלבד.

 

לכתבות נוספות בנושא:

 

אווירה של פחד וחרדה שהכו בפריז ובאירופה כולה על רקע האיומים על יעדים נוספים ביבשת, צפויים להיות במוקד והבורסות ברחבי אירופה לא יוכלו לחמוק מההשפעה של האירועים. "נראה שרמת החרדה באירופה היא גבוהה כעת והסיקור התקשורתי הנרחב עשוי להביא לתגובות אימפולסיביות הן של משקיעים אירופאים והן של משקיעים זרים", כך צופים היום (א') במערך ייעוץ ההשקעות בבנק לאומי.

 

"לא לבצע פעולות מהירות"

החרדה צפויה לתת את אותותיה על הבורסות באירופה ובלאומי מעריכים כי תהיה תגובה נקודתית שלילית בדגש על חברות צרפתיות שפונות לשוק המקומי. עוד השפעה אפשרית על שוק ההון האירופאי עלולה לבוא לידי ביטוי בעלייה בתנודתיות באופציות. ביחס לאירו, מעריכים בלאומי כי ייתכן פיחות נקודתי של המטבע האירופאי מול הדולר".

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 

כאמור, הצפי הוא להשפעה נקודתית שתגרור ירידות שערים בטווח הקרוב בלבד וההמלצות של האנליסטים למשקיעים היא לא לבצע שינויים גדולים מדי בתיק ההשקעות שלהם. בלאומי מציינים שלא מומלץ לבצע פעולות מהירות בתיק ההשקעות, כיוון ש"פעולות מעין אלה מביאות כמעט תמיד לפגיעה בתשואת תיק ההשקעות לטווח הארוך".

 

גם בבית ההשקעות פסגות מסכימים שאין לבצע שינויים מהותיים בתיק ההשקעות בתקופה זו, "החודש האחרון הבהיר לנו שאפילו בגזרה הביטחונית המקומית קשה לחזות לאן דברים הולכים, קל וחומר לגבי הגזרה העולמית המורכבת. לכן, כפי שההיסטוריה מלמדת אותנו, ההחלטה הטובה ביותר בימים כאלו היא לא לעשות שינויים מהותיים בתיקים", מעריכים בפסגות.

 

לא צפויה פגיעה כלכלית

במסר מרגיע למשקיעים מציינים בלאומי כי במבט רחב יותר לטווח הארוך, ההתאוששות הכלכלית של אירופה לא תיפגע בשל האירועים בצרפת.  לצד זה, מציינים בפסגות כי ההשפעה של האירועים בפריז על השווקים תהיה תלויה במידת ההמשכיות של האירועים - האם מדובר באירוע חד פעמי או בהסלמה ובהנחה שמדובר בגל פיגועים מתמשך ביבשת, הכלכלה האירופית עלולה להיפגע בעיקר בענפי התיירות.

 

מבחן ההיסטוריה מלמד שלאירועים ביטחוניים יש השפעה חד פעמית בלבד, אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, מזכיר כי לאחר הפיגוע במדריד במארס 2004, נרשמה ירידה של 7.2% במדד המרכזי של ספרד ה-IBEX - ירידה שתוקנה לחלוטין תוך שבועיים מיום הפיגוע. כך גם ביום הפיגוע בלונדון ביולי 2005, רשם מדד הפוטסי ירידה של 1.3% אך כבר ביום שלמחרת חזר המדד ועלה את כל הדרך בחזרה.

 

 

 

ביחס למחיר הנפט, בלאומי מעריכים שבעקבות האירועים עשויה להיות עלייה במחירו של הזהב השחור. ההסבר לכך טמון באפשרות של ירידת היצע הנפט בעולם בעקבות לחימה אינטנסיבית יותר במזרח התיכון. ספקולנטים עשויים להמר על כך ולהוביל עלייה במחיר הנפט.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים