שתף קטע נבחר

עבודות שירות ללוחם מג"ב שהיכה את טארק אבו חדיר

בהפגנות שאחרי רצח בן דודו מוחמד נעצר אבו חדיר בן ה-15 ע"י שוטר מג"ב, שתועד מכה אותו באגרופים ובעיטות עד אובדן הכרה. בית המשפט גזר עליו 45 ימי עבודות שירות. הלוחם שהורשע בתקיפה: "אני מצטער"

 

 

טארק אבו חדיר, ימים אחרי התקיפה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טארק אבו חדיר, ימים אחרי התקיפה(צילום: AFP)
בית המשפט השלום בירושלים גזר היום (ד') 45 ימי מאסר שיומרו בעבודות שירות על לוחם מג"ב שהורשע בתקיפתו של טארק אבו חדיר (15), בן דודו של מוחמד אבו חדיר שנרצח בפיגוע טרור יהודי ביולי 2014. האירוע התרחש בזמן ההפגנות שפרצו במזרח ירושלים לאחר הרצח.

 

הלוחם, ששמו נאסר לפרסום, הורשע בתקיפה במסגרת הסדר טיעון אך לא הושגה הסכמה לגבי העונש. פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לגזור עליו שבעה חודשי מאסר בפועל, אך השופטת דנה כהן-לקח התחשבה בעברו הפלילי הנקי, הודאתו והעובדה שהושעה מיחידתו לאחר האירוע.

 

"ניכרת מסירותו ותרומתו המבצעית של הנאשם לביטחון המדינה, תוך סיכון חייו והצלת חייהם של אחרים", כתבה השופטת בגזר הדין. "כל אלה מצביעים על כך שהאירוע אינו משקף את אורחות חייו של הנאשם". היא הוסיפה שהפרקליטות לא הציגה מקרה אחר בנסיבות דומות שבו נגזר מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח.

 

הלוחם אמר בתגובה: "אני מצטער על מה שקרה ואני מאוד רוצה לשוב ולשרת את המדינה".


אבו חדיר בפגישה עם אבו מאזן (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אבו חדיר בפגישה עם אבו מאזן(צילום: EPA)

על פי כתב האישום, ב-2 ביולי 2014 התאספו מפגינים ברחוב הראשי בשכונת שועפט, חסמו את הכביש בצמיגים בוערים, ויידו אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון. בין המפגינים, נטען, היה גם טארק אבו חדיר, המתגורר בארצות הברית והגיע לישראל לביקור. במהלך רדיפה אחרי מפרי הסדר לכד הנאשם את אבו חדיר, הפיל אותו לקרקע והכה בו באגרופים ובעיטות עד שאבד את הכרתו. האירוע תועד והפצת הסרטון הובילה לחקירה האירוע.

 

"אין להקל ראש בקשיים שעמם מתמודדים תדיר שוטרי מג"ב במסגרת התפקידים שאותם הם מבצעים בכלל, ובמסגרת פעילותם כנגד אירועים של התפרעויות אלימות ויידוי אבנים, בקת"בים וזיקוקים לעבר כוחות ביטחון בפרט", כתבה השופטת דנה כהן-לקח. "יחד עם זאת חובה להפנים שלא ניתן להשלים עם שימוש באלימות פסולה של שוטר כלפי חשוד שנעצר על ידו, תהא אשר תהא חומרת החשד שיוחס לאותו חשוד מלכתחילה".

 

עורכי דינו של הלוחם מסרו: "מלכתחילה סברנו שהיה מקום לסיים את התיק בהליך משמעתי בלבד, בייחוד כאשר מדובר בלוחם עתיר זכויות שסיכן עצמו למען בטחון המדינה. עתירת המדינה למאסר בפועל בתיק כזה הינה עמדה מקוממת, שלא לומר מדאיגה, ולוחמים צריכים לדעת שאף אם הם עשו טעות עדיין יוכלו לשוב ולשרת את המדינה כפי שנהגו לעשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים