שתף קטע נבחר

בגלל איומים: נאסרה הרצאת "שוברים שתיקה"

השופט יעקב דנינו קיבל את בקשת המשטרה, שטענה שעל רקע האיומים לא ניתן יהיה לאבטח את האירוע בפאב "עשן הזמן" בב"ש. שוברים שתיקה בתגובה: "זה פרס לטרור הימני". האירוע פוצל והתקיים בדירות פרטיות

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל היום (ג') את בקשת המשטרה והוציא צו האוסר על קיום הרצאת ארגון "שוברים שתיקה" שהייתה אמורה להתקיים הערב בפאב "עשן הזמן" בעיר. זאת לאחר שבעלי הפאב לא עמד בדרישת האבטחה ועלה חשש ממשי לשלום וביטחון הציבור. ההרצאות פוצלו לשתי דירות פרטיות בעיר, בכתובות שנשמרו בסודיות וכ-40 איש השתתפו בהרצאות, שהסתיימו בשקט וללא אירועים מיוחדים.

 

ארגון שוברים שתיקה אוסף עדויות של חיילי צה"ל ששירתו בשטחים. השופט יעקב דנינו כתב בהחלטתו כי "בעקבות פרסום האירוע החלו גורמי ימין קיצוניים לקרוא לפעילי ימין אחרים במטרה 'לפוצץ' את האירוע".

 

השופט דנינו הוסיף שמדובר בהתבטאויות שמשקפות חומרה מיוחדת המלמדת על מסוכנות, וכי מהסקירה המודיעינית שהוצגה בפניו ניתן להסיק שהמתנגדים לאירוע צפויים להפעיל אלימות. בנוסף, לפי פרוטוקול הדיון בבית המשפט, לאירוע נרשמו 250 אנשים אף שהמקום יכול להכיל עד 40 איש בלבד, ולמקום אין רישיון עסק בתוקף.

מחוץ לפאב "עשן הזמן", הערב בבאר שבע (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
מחוץ לפאב "עשן הזמן", הערב בבאר שבע(צילום: הרצל יוסף)

 (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
(צילום: הרצל יוסף)

בסוף ההרצאה התקיימה בדירה. פאנל של "שוברים שתיקה", הערב (צילום: "שוברים שתיקה") (צילום:
בסוף ההרצאה התקיימה בדירה. פאנל של "שוברים שתיקה", הערב(צילום: "שוברים שתיקה")

בהזמנה להרצאה נכתב: "אתם מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו לשיחה על השירות הצבאי בשטחים, על הכיבוש ועל המחיר המוסרי שהוא גובה. ההרצאה חושפת את המשתתפים לשיטות השונות שבהן צה"ל מפעיל את שליטתו על האוכלוסייה הפלסטינית".

 

דף הפייסבוק של הפאב התמלא בנאצות של פעילי ימין ושל רבים מתושבי העיר, שאיימו להחרים את הפאב ותכננו לקיים הפגנה מול ההרצאה. חלקם אף איימו לפגוע פיזית בקהל שיגיע לצפות בה.

 

שלשום נעצר סטודנט בן 27, תושב העיר, בחשד שאיים על בעלי המועדון, צחי גולדברג. מעצרו הוארך בתחילה עד יום חמישי, אך לאחר שערער החליט בית המשפט לקצר את מעצרו ביום והוא עתיד להשתחרר מחר. עו"ד הילה טל, המייצגת את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה שלא הייתה לו כוונה לאיים אלא רק למחות על קיום האירוע.

 

בעקבות ביטול האירוע אמר גולדברג ל-ynet שהוא מסכים לחלוטין עם החלטת בית המשפט, מכיוון שלמיטב ידיעתו היו אמורים להגיע כ-600 איש לאירוע, ואין ביכולתו לאבטח אותו כראוי בתנאים אלה.

 

מ"שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "המשטרה נותנת פרס לטרור הימני במקום לבצע את תפקידה לשמירה על הסדר הציבורי. קמפיין השנאה וההסתה לא יעצור אותנו. הם לא ישתיקו אותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
מחוץ לפאב "עשן הזמן", הערב בבאר שבע
צילום: הרצל יוסף
מומלצים