שתף קטע נבחר

המלצות חדשות: כך תעמדו נכון ותמנעו כאבי גב

אם מנח הגוף שלכם אינו תקין, אתם צפויים לכאבי עמוד שדרה, גב, קשיי הליכה ואפילו כאבי ראש. המלצות חדשות בבריטניה קובעות את הסיכון שבמנח הגוף שלכם

איך מנח הגוף שלכם? אם הוא אינו תקין, אתם צפויים לשלל בעיות בעמוד השדרה, מכאבי גב ועד קשיי הליכה, יציבה, וכאבים. איגוד הכירופרקטים הבריטי, דירג לאחרונה את סוגי העמידות השונות, והסיכון לבעיות רפואיות שנובע ממנו.

 

פרופיל היציבה אותו חיבר האיגוד הבריטי, מזהה האם תסבלו ממכאובים שונים וסיבוכים מאוחר יותר בחייכם. האיגוד חיבר 5 מנחי גוף שכיחים שמגבירים את הסיכון לעמוד השדרה והשלד שלכם. כעת בדקו החוקרים 1,200 נשים, ואספו את הדיווחים על כאבי גב וצוואר, וקישרו אותם למנח הגוף של הנבדקת.

 

קיראו עוד

כך משפיעה הנשימה שלכם על כאבי גב, צוואר וכתפיים

נסו בבית: התרגיל שמעלים כאבי גב תחתון

שיטות שעובדות: איך להעביר ומהר כאבי גב

 

 

 ( )

 

המנח הבריא ביותר

מנח גוף "כפית" נקבע כזה שבו הגב שטוח, והכתפיים כפופות מעט קדימה. מצב "מגדל נטוי" נקבע ככזה שבו הראש נוטה קדימה. במצב "גשר", הגב במנח קשתי, ובמצב "שטוח", הגב בעמדה שטוחה.

 

מהסקר שערכה האגודה, רבע מהנשים סובלות מכאבים הנמשכים בין יום לשלושה ימים כבר מגיל 34. אלה שנמצאות במצב "מגדל נטוי" נמצאות בסיכון הגבוה ביותר: שש מתוך עשר נשים במנח זה סובלות מכאבי שלד, ושלוש מתוך עשר נשים דיווחו על כאבים בתדירות יום יומית.

 

נשים במנח "גשר" שגבם קשתי, הם בדירוג השני במצעד הסיכונים, ואחריהם מנח "כפית" בו הגב כאמור שטוח והכתפיים מכופפות. בסיכון הנמוך ביותר נמצאות נשים במנח "שטוח" ששומרות על גב שטוח. נשים אלה על פי הסקר, מעולם לא סבלו מכאבי גב או צוואר.

 

טים האצ'פול, מהאיגוד הבריטי לכירופרקטיקה, אמר: "אנחנו רוצים שתחשבו על מה שרואים מהצד. תשומת לב לפרופיל הצד של הגוף שלכם, יכולה לזהות את הגורם לכאבי גב וצוואר שלכם. היציבה המושלמת צריכה לתת מראה נייטרלי, כאשר האוזניים הכתפיים הירכיים הברכיים והקרסוליים באותו קו".

 

"אנשים שרוצים לשפר את מנח הגוף שלהם ולמנוע תסמיני כאבי צוואר באמצעות יציבה טובה יותר, צריכים לדמיין שקו מאונך תלוי מאוזניהם אל עבר הקרסוליים, כשכל מה שבאמצע – יושב על אותו קו".

 

"אנשים יושבים יותר מדי"

"עמוד השדרה שלנו נועד לשאת משא, משקל ולחצים בצורה מאוד מתוחכמת", מסביר הכירופרקט ד"ר עומר הירש, סגן יו"ר איגוד הכירופרקטים בישראל, "כשעמוד השידרה נמצאת במנח ובזוויות התקינים, סך כל הלחצים נשענים בעיקר על המפרקים והשרירים כך שהגידים והרצועות לא צריכים לעבוד קשה כדי לתמוך בנו. ממש כמו בניין שאם יטה, יש לו יותר סיכוי לקרוס.

 

"כשהראש שלנו מוטה קדימה, כדי שלא ניפול קדימה אנחנו צריכים לקחת את הכתפיים אחורה, וכדי שלא ניפול אחורה נצטרך לקחת את האגן קדימה, וכדי שהברכיים לא יפגעו, נצטרך את הירכיים החוצה וכפות הרגליים קורסות פנימה. כך שכל מפל הלחצים משתנה, ואנחנו מכינים את עצמנו לכאבים ופציעות".

 

הירש מסביר שמרבית האנשים אינם נמצאים במנח הנכון: "אנשים יושבים יותר מדי, מסמסים תוך כדי הליכה או עמידה, או עומדים כפופים אנחנו מותחים רצועות שאמורות להיות משוחררות ואז היציבות של עמוד השדרה קטנה, אנחנו מותחים שרירים שאמורים להיות מכווצים וגורמים להם להידלדלות".

 

"עמידה נכונה היא כשהאוזניים מעל הכתפיים, הכתפיים מעל ראשי הירכיים, הירכיים מעל עצמות הקרסול. כפות הרגליים צריכות לפנות קדימה ולא החוצה. הכתפיים צריכות להיות משוחררות בכ-30 מעלות ביחס למישור הכתפיים ולא מתוחות אחורה או שמוטות, הגב צריך להרגיש משוחרר.

 

"אלה שמרגישים טוב יותר עם גב כפוף, פירושו של דבר שיש להם כבר בעיה במערכת השלד כך שהפיצוי שעשו הוא גב כפוף שהפך למצב הנוח שלהם. הברכיים צריכות להיות משוחררות ולא נעולות. העקבים צריכים להיות בערך ברוחב האגן כשהאצבעות מופנות קדימה".

 

צפו: כירופרקט מסביר כיצד יש לעמוד נכון

 

 





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
האם היציבה שלכם גורמת לכאבי גב?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים