שתף קטע נבחר

טורקיה: ישראלי נעצר בחשד לסחר באיברים

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו כי בוריס וולפמן, שהיה מבוקש על ידי האינטרפול, נעצר בשדה התעופה לאחר שנחת מבנגקוק במטרה להרחיב את עסקיו ולנצל פליטים סורים חסרי אונים. הוא צפוי להיות מוסגר לישראל

וולפמן במעצר בטורקיה ()
וולפמן במעצר בטורקיה

המשטרה הטורקית עצרה הלילה אזרח ישראלי בחשד לסחר באיברים. הוא נעצר בנמל התעופה באיסטנבול לאחר שנחת בטיסה מבנגקוק והיה מבוקש על ידי האינטרפול. לפי הדיווח ב"הורייט דיילי ניוז", שמו של העצור הוא בוריס ווקר, אך ככל הנראה מדובר בבוריס וולפמן שהוגש נגדו כתב אישום בישראל בגין סחר באיברים בחודש מרס, אך הוא נמלט מהארץ עוד קודם לכן.

 

מעצרו של וולפמן הוארך ב-40 יום והוא צפוי להיות מוסגר לישראל. לפי דיווח ב"דיילי ואטאן" הוא רצה להרחיב את עסקיו הלא חוקיים באמצעות ניצול של פליטים סורים חסרי אונים. הוא כבר יצר קשר עם כמה מהגרים סורים באיסטנבול במטרה לרכוש מהם איברים, ובמקביל ערך סידורים לקיים ניתוחים לא חוקיים בבתי חולים פרטיים קטנים בטורקיה.

 

בחודש מאי הוגש כתב אישום נגד וולפמן ושישה אנשים נוספים שהואשמו כי בין השנים 2014-2008 עסקו, כל אחד לפי חלקו, בסחר באיברים ובארגון השתלות בלתי חוקיות שהתבצעו בקוסובו, אזרבייג'ין וסרילנקה. על פי הנטען, המושתלים שילמו עבור האיבר סכום שנע בין 70 ל-100 אלף יורו, אולם התורמים קיבלו עשרת אלפים דולר בלבד.

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שרון משעל, גלעד ארליך ומיכאל סטופ מפרקליטות מחוז מרכז, בעקבות מודעה שפורסמה בעיתונות הרוסית פנו עשרות אנשים לוולפמן והסכימו לנטילת איבר מגופם תמורת כסף, וזאת בשל מצבם הכלכלי הקשה.

 

וולפמן נתן לתורמים תשלום בעבור כליה שניטלה מגופם וקיבל מצד שני תשלום מהזקוקים להשתלה. לתורמים לא הוסבר הסיכון הגופני והנפשי ולא ניתן להם המידע שיעזור להם לקבל החלטה מושכלת.

 

לאחר ההשתלות שנערכו בקוסובו שוחררו התורמים בלי שהוסבר להם הצורך בטיפול והשינוי הנדרש לאחר שניטלה מהם כליה. בנוסף, לא ניתנה להם השגחה רפואית נאותה לאחר הניתוח, ולפחות באחד המקרים הפך נער לנכה לאחר שלא טופל לאחר כריתת הכליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים