שתף קטע נבחר

ילדים תועדו הורגים חתול: 'לאתר את החלאות'

בסרטון שהופץ ברשת נראים שני ילדים משליכים מרצפות על גור חתולים וצוחקים. המשטרה: "הנושא בבדיקה". פעילים לזכויות בעלי חיים: "נגיע אליהם"

 

 

תיעוד מזעזע של ילדים הורגים גור חתולים בזריקת מרצפות הופץ היום (א') ברשת, ופעילים למען בעלי חיים פנו למשטרה ולחברי כנסת בדרישה למצות את הדין עם הילדים. הסרטון בתחילת הכתבה מכיל קטע חלקי בלבד מהסרטון המלא והמזעזע.

 

עדיין לא ברור היכן ומתי צולם הסרטון, אולם ההערכה היא שהוא בן כמה ימים. נראים בו כמה ילדים, ככל הנראה בחצר בית נטוש או אתר בנייה. שניים מהם צוחקים אל מול המצלמה, לאחר שהרגו את גור החתולים.

 

הסרטון עלה לרשת בשעות הצהריים ושותף מאז על ידי אלפי גולשים. "שלחו לי קישור לפרופיל של מישהו שהעלה את הסרטון הזה לרשת ואני מנסה להבין מי הם שני הילדים שעשו את הדבר המחריד הזה", אמרה טל גלבוע, פעילה למען בעלי החיים. "מאחר שהפרופיל שלי הוא פלטפורמה להפצת הדברים האלה אני משתמשת בזה לזעוק ולקרוא לעזרה".

מתוך הסרטון ()
מתוך הסרטון

גלבוע מציינת שלאחר שפרסמה את הסרטון נשלחו אליה חשבונות של גולשים שדומים לשני המתעללים, אולם מבדיקתה אלו לא היו הם. "אני בטוחה שבסוף נגיע אליהם, אבל כרגע אין לנו קצה חוט", הוסיפה. "אנחנו מבקשים מכל מי שיודע מי אלו הילדים האלה שידווח מיד למשטרה".

 

גם דוברת ומייסדת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, צפתה בסרטון. בשיחה עם ynet אמרה כי היא פנתה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וליו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, ח"כ איציק שמולי, בבקשה שיתערבו ויסייעו באיתור שני הילדים. "חייבים לאתר את החלאות האלה ", אמרה. "אין לי מושג איפה זה צולם אבל חייבים להגיע אליהם. כחברה אסור לעצום עיניים מול התנהגות כזאת ברברית ואכזרית".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "הנושא הועבר לבדיקה".

 

העונש המרבי בחוק על התאכזרות והתעללות בבעלי חיים עומד על שלוש שנות מאסר או קנס בגובה של כ-226 אלף שקל. לפני כשבעה חודשים אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק של שר החקלאות, אורי אריאל, לתיקון חוק צער בעלי חיים. בין התיקונים שאושרו: הגדלת עונש המאסר בפועל למתעללים משלוש שנים לארבע שנים ואיסור למורשעים בהתעללות להחזיק בבעלי חיים לתקופות שייקבעו על ידי בתי המשפט.

 

מחר (ב') תעלה להצבעה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת הצעת חוק של ח"כ איציק שמולי (עבודה) ו-80 חברי כנסת נוספים מכל קצוות הקשת הפוליטית, שנועדה להגדיל את עונש המאסר למתעללים שיורשעו בעבירות התעללות בבעלי חיים, משלוש שנות מאסר לחמש שנות מאסר.

 

לדברי יוזמי הצעת החוק, בפועל רק חלק קטן ממקרי ההתעללות מגיעים לידיעת הרשויות והעונשים הניתנים למורשעים אינם מהווים הרתעה או ענישה הולמת למעשים.

 

בהכנת הידיעה השתתף ארז ארליכמן
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים