שתף קטע נבחר

קבוצה של שחקן אחד: אימנול אגירצ'ה מציל את ריאל סוסיאדד

החלוץ הבאסקי שנחבא אל הכלים עד לעונה הזו רושם תקופת שיא ומחזיק לבדו את קבוצת נעוריו עם מספרים שמשאירים מאחור אפילו את כריסטיאנו רונאלדו. וגם: הטרגדיה של ולנסיה אחרי התיקו היקר ואקס ברצלונה גונב את ההצגה לחלילוביץ' בחיחון. סיכום המחזור ה-14 בליגה הספרדית

כשאנחנו שומעים את הביקורות הממוחזרות על קבוצות שתלויות בשחקן אחד, הן מכוונות בעיקר לאותן שתי קבוצות ולאותם שני כוכבים – ליונל מסי בברצלונה, כריסטיאנו רונאלדו בריאל מדריד. אפשר להתווכח על נכונות הטענות הללו מבוקר עד ערב, אבל אין ספק שמדובר בסיטואציה מסוכנת למדי, שיכולה לגרום לקבוצה לקרוס ברגע אחד כמו מגדל קלפים.

 

 

אבל הבעיה הזאת, בין אם היא אכן קיימת בשני המקרים הללו ובין אם לאו, היא לא נחלתן הבלעדית של הקבוצות הגדולות והכוכבים הנוצצים, והמקרה החריף ביותר בליגה הספרדית של עונת 2015/16 שייך דווקא לקבוצה בינונית לכל היותר - ריאל סוסיאדד. אם תשאלו את האוהדים הבאסקים מה דעתם על כך, מרביתם בוודאי יגידו לכם שהם ממש לא מרוצים. מצד שני, הם יכולים להתנחם בעובדה שהאיש בו הם שמים את מבטחם מדי שבוע הוא אימנול אגירצ'ה.

 

לא יהיה מוגזם לומר שעל כתפיו של החלוץ הכמעט אנונימי בן ה-28 מונחת קבוצה שלמה, שמפתיחת העונה קמה ונפלה רק על יכולתו. למזלה, עד כה אגירצ'ה חווה את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, עם מספרים מפתיעים שבלעדיהם הייתה סוסיאדד מגרדת את התחתית וכבר מתכוננת במרץ לקרבות הישרדות קשים.

 

אגירצ'ה נחשב לשחקן בית לכל דבר, על אף שהחל את דרכו אצל היריבה השנואה אתלטיק בילבאו. את המדים של סוסיאדד הוא לובש כבר 13 שנים, ובכל זאת - הוא מעולם לא היה בורג מרכזי במיוחד. זה לא שהוא לא כבש שערים, הם תמיד היו שם בכמויות כאלה ואחרות, אבל בשנים האחרונות הוא חסה בצילם של הכוכב העולה אנטואן גריזמן והכוכב הנופל קרלוס ולה, ולא זכה לקרדיט שלרוב הגיע לו.

 

לא קיבל עד כה את הקרדיט הראוי. אגירצ'ה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
לא קיבל עד כה את הקרדיט הראוי. אגירצ'ה(צילום: gettyimages)

 

כשעשה את צעדיו הראשונים בקבוצה הבוגרת של סוסיאדד, המנטור של אגירצ'ה היה דרקו קובאצ'ביץ', החלוץ הסרבי שעד היום נחשב לאחד מהשחקנים הגדולים בתולדות המועדון. קובאצ'ביץ' טיפח את אימנול הצעיר והאמין בו יותר מכל אחד אחר בחבל הבאסקים. "יש לו הכל", אמר אז והבטיח: "אם ייתנו לו הזדמנויות, הוא יכבוש את השערים". והוא לא טעה.

 

כמו שכבר אמרנו, שערים תמיד היו לאגירצ'ה. לפעמים יותר, לפעמים פחות. את עונת 2012/13 הוא אפילו סיים ככובש המצטיין של סוסיאדד - שחתמה קמפיין מופלא במקום הרביעי ועם כרטיס לאירופה - אלא שאז הוא היה חלק מטריו התקפי מוצלח עם ולה וגריזמן, שתרמו מספרים כמעט זהים לשלו. הוא לא היה המנהיג שהוא היום, אפילו לא קרוב.

 

סוחב את ריאל סוסיאדד בצורה מעוררת הערצה. אגירצ'ה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
סוחב את ריאל סוסיאדד בצורה מעוררת הערצה. אגירצ'ה(צילום: gettyimages)

 

העונה מדובר בתסריט שונה בתכלית. גריזמן עבר לקרוע רשתות באתלטיקו מדריד, ולה ממשיך לדהות ולהיראות כמו הצל של ההבטחה שפעם היה, וגם הרכש המבטיח ג'ונתאס לא מספק את הסחורה. בהיעדרם, אגירצ'ה פשוט סוחב את סוסיאדד על הגב שלו, ועושה זאת בצורה מעוררת הערצה.

 

ב-12 משחקי הליגה בהם לקח חלק העונה, אגירצ'ה כבש 11 שערים. כל שאר השחקנים של סוסיאדד, ביחד, תרמו חמישה בלבד. בהתחשב בנתונים הללו, בוודאי לא יפתיע אתכם לשמוע שהבאסקים לא ניצחו העונה בשום משחק שבו אגירצ'ה לא מצא את הרשת. בלעדיו סוסיאדד פשוט אבודה.

 

המנטור של אגירצ'ה. דארקו קובאצ'ביץ' (צילום: getty images)
המנטור של אגירצ'ה. דארקו קובאצ'ביץ'(צילום: getty images)

 

בדירוג הכובשים המצטיינים של הליגה נמצא החלוץ הבאסקי במקום השלישי, כשמעליו רק ניימאר ולואיס סוארס. כריסטיאנו רונאלדו מתחת. אבל בעוד שכל חבריו לצמרת הגבוהה של טבלת הפיצ'יצ'י נהנים משחקנים איכותיים שמשחקים סביבם, אגירצ'ה עושה את הכל לבד. והעונה, בגיל 28, הוא עושה זאת טוב יותר מאי פעם.

 

אמש אגירצ'ה שוב הציל את סוסיאדד (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אמש אגירצ'ה שוב הציל את סוסיאדד(צילום: EPA)

 

המשחק שנערך אמש במסגרת המחזור ה-14 בלה-ליגה מתאר את כושרו הנפלא וגם את מעמדו החדש של אגירצ'ה בצורה מיטבית. הקבוצה שלו נקלעה לפיגור מוקדם מול אייבר המרשימה, אבל הוא - עם צמד נהדר שכלל שער ניצחון בדקה ה-90 - הציל את המצב בפעם המי יודע כמה וסייע לסוסיאדד בריחה קלה מהתחתית.

 

"מעולם לא כבשתי כל-כך הרבה שערים", אמר לאחרונה בראיון. "קשה לי להסביר את זה, כי אני עובד באותה דרך ומשחק באותה צורה. זה מאוד משמח, אבל אני נחוש להמשיך ולנצל את התקופה הזו כדי לתרום כמה שיותר לקבוצה".

 

עם הרבה כוח, הרבה חוכמה והרבה מנהיגות הוא מצליח לסחוב את הקבוצה הרעועה שלו כמעט בכל שבוע, וכתוצאה מכך זוכה לראשונה למעמד של כוכב ושל מנהיג, ומגשים במלואה את אותה הבטחה ישנה של דרקו קובאצ'ביץ'. אין שום ספק שריאל סוסיאדד תלויה אך ורק באימנול אגירצ'ה, אבל לפחות יש לה על מי להישען.

 

פוּנטוס

על החגיגות של ולנסיה אחרי ה-1:1 הדרמטי מול ברצלונה העיבו חדשות לא נעימות שאושרו יממה לאחר המשחק: אוהד הקבוצה שנכח ב מסטאייה נפטר בעקבות התקף לב שנגרם לו כתוצאה מחגיגות שער השוויון של סנטי מינה. פאקו אלקאסר, האיש שבישל את השער הדרמטי, איבד את אביו בשנת 2011 עקב התקף לב שאירע ביציאה מאותו אצטדיון.

 

• את השם טוני סנאבריה כבר שמעתם? אז תתחילו לשנן. במשחקים של ספורטינג חיחון מרבית העיניים נשואות לכישרון הצעיר מברצלונה, אלן חלילוביץ', אבל סנאבריה - ששיחק גם הוא אצל הקטאלונים - פורע לא פחות שטרות. החלוץ מפרגוואי כבש שלושער ב-1:3 של חיחון על לאס פאלמס, ובכך הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש העונה שלושה שערים במשחק בחמש הליגות הגדולות (19 ו-277 ימים).

 

• השער היפה של המחזור שייך לחוסאבד האלמוני מראיו וייקאנו, שמול ויאריאל שלח כדור אדיר לרשת אלופנס אריאולה. לצערו, השער הזה לא הספיק לראיו, שאיבדה את היתרון ואת שלוש הנקודות בעקבות צמד של סדריק בקאמבו והיא נמצאת במרחק שלוש נקודות בלבד מהקו האדום. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים