שתף קטע נבחר

פצוע אנוש בפיגוע דקירה בחברון

מחבל הגיע לתחנת הסעה סמוך למערת המכפלה ודקר גבר כבן 40. כוח מג"ב שהיה בעמדה סמוכה ירה במחבל, איהאב מסוודה מחברון, והרג אותו. הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים

 

 
הסכין ששימשה את המחבל (צילום: דוברות מג"ב) (צילום: דוברות מג
הסכין ששימשה את המחבל(צילום: דוברות מג"ב)
פיגוע דקירה בחברון: גבר כבן 40 נפצע אחר הצהריים (ב') באורח אנוש לאחר שמחבל דקר אותו סמוך למערת המכפלה. המחבל, איהאב מסוודה בן 21 מחברון, נורה ונהרג.

 

כוח מג"ב ירה במחבל שביצע את הפיגוע בחסם מאפייה, שם מוצבים לוחמי מג"ב, בכניסה למערת המכפלה. הפצוע פונה על-ידי פרמדיקים של מד"א לבית החולים שערי צדק בירושלים.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לתחנת הסעה סמוך למערת המכפלה ודקר את הגבר שעמד שם. לוחמי משמרת הגבול ששהו בעמדה הקבועה שלהם הבחינו באירוע וירו למוות במחבל.

 

מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר עופר מרין: "הוא הגיע אלינו במצב אנוש עם דקירות באזור החזה. הדקירות פגעו בלב, בריאות, באיברים שונים בבטן. הוא נלקח ליחידת הטראומה ולאחר מכן הועבר לחדר ניתוח. עדיין נשקפת לו סכנת חיים מיידית".

 

סגן ראש המועצה, ישראל ברמסון, שמכיר אישית את הפצוע: "הכתובת היתה על הקיר. מקום הפיגוע הוא מעבר חופשי של המחבלים ללא ביקורת. יש מגע חופשי עם יהודים שמחכים בתחנת האוטובס להסעה".

 

סגן מפקד גדוד המערה של מג"ב, רפ"ק ג'ריס ג'ריס, שיבח את פעילות הלוחמים: "פעילותם מנעה את המשך מסע ההרג שאותו תכנן המחבל והביאו לסיום האירוע תוך שניות. כעת נותר לייחל לשלומו של הפצוע".

 (צילום: Google Maps) (צילום: Google Maps)
(צילום: Google Maps)

פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "ראינו גבר כבן 40 שוכב בהכרה מעורפלת עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. העלינו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי".

 

הפצוע הגיע לשערי צדק במבצע פינוי שבמסגרתו פינו כוחות משטרה שכללו ניידות ואופנועים את הכביש בקטעים מכביש 60 לירושלים וכבישים בתוך הבירה. זוהי לא הפעם הראשונה שכך נוהגים בפינוי פצועים מהאזור במקרים דחופים.

 

אתמול נפצעו שלושה בני אדם באורח קל בפיגוע דריסה-ודקירה שביצע מחבל פלסטיני ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה בירושלים. הם פונו לבית החולים שערי צדק. המחבל חוסל על ידי חייל שירד מאוטובוס בקרבת מקום.

 

המחבל הגיע עם כלי רכב וככל הנראה דרס שני בני אדם. הוא יצא מהרכב עם סכין ורץ על רחוב ירמיהו. כשהבחין בניידת משטרה הוא דקר מתנדב בידו ופצע אותו קל. החייל שהבחין בנעשה ביצע ירי מדויק ונטרל את המחבל.

 

ביום שישי האחרון אירעו שלושה פיגועים: מעט אחרי חצות פצעו שני מחבלים חייל בתל רומידה שבחברון. כוח צה"ל שהיה במקום חיסל אותם. מאוחר יותר במהלך היום נפצעו שלושה חיילים באורח קל בשני פיגועים: אחד נפצע מדקירת מחבל בכפר עאבוד שבבנימין. זמן קצר לאחר מכן אירע פיגוע דריסה בכפר סילוואד שליד רמאללה, ובו נפצעו שני חיילים נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מג"ב
הסכין של המחבל
צילום: דוברות מג"ב
מומלצים