שתף קטע נבחר

ניו-זילנד: קים דוטקום יוסגר לארצות-הברית

ב-FBI הגדירו את האתר של דוטקום כ"ארגון פשע בינלאומי", שהרוויח 175 מיליון דולר מהפרת זכויות יוצרים ומהלבנת כספים. עורכי דינו של דוטקום: "נערער"

יזם ההיי-טק הגרמני קים דוטקום נכשל הלילה (יום ד') בניסיון למנוע את הסגרתו מניו זילנד לארצות הברית, שם הוא עשוי לעמוד לדין בגין כמה עבירות ובהן הפרת זכויות יוצרים והלבנת כספים. מדובר בניצחון משמעותי למשרד המשפטים האמריקני.

 

דוטקום בבית משפט בניו זילנד (צילום: AFP) (צילום: AFP)
דוטקום בבית משפט בניו זילנד(צילום: AFP)

 

ההחלטה התקבלה כארבע שנים לאחר מעצרו הראשון של דוטקום וסגירת האתרים שהפעיל. דוטקום, במקור קים שמיץ, נעצר ב-2012 בניו זילנד לאחר בקשה של ארה"ב. ב-FBI הגדירו את האתר ואת מפעילו כ"ארגון פשע בינלאומי", שהרוויח 175 מיליון דולר מהפרת זכויות יוצרים ומהלבנת כספים. בבולשת טענו שהאתר גרם לנזק של חצי מיליארד דולר לתעשיית הבידור.

"אני מאוכזב". דוטקום (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"אני מאוכזב". דוטקום(צילום: רויטרס)

 

"אני מאוכזב", אמר דוטקום לכתבים לאחר פסיקת בית המשפט. הוא הבטיח להיאבק בהחלטה ואיחל חג מולד שמח. עורך דינו של דוטקום אמר לאחר ההחלטה: "אנחנו מתכוונים לערער.

 השופט טעה. הצדק לא נעשה". החלטת השופט נווין דאוסון אינה סופית, כיוון ששר המשפטים של ניו זילנד צריך להחליט אם לחתום על צו ההסגרה.

 

אתר Megaupload ששימש להורדות סרטים, פרקים של תוכניות טלוויזיה ותוכן נוסף נסגר בתחילת שנת 2012. האתר איפשר לגולשים להעלות קבצים גדולים, ושימש להפצת תוכן פיראטי. הקישורים להורדת הקבצים פורסמו בפורומים ואתרים שונים של שיתוף קבצים. התוכן היה זמין להורדה ישירה לכל גולש. אתר Megavideo שאיפשר לצפות בסרטים ותוכניות בצפיה ישירה (סטרימינג) נסגר אף הוא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קים דוטקום ביציאה מבית המשפט
צילום: רויטרס
מומלצים