שתף קטע נבחר

השב"כ נגד הימין הקיצוני: ביצעו פיגועים חמורים ומשקרים, רוצים להפיל את השלטון

על רקע הטענות לעינויים, פרסם שירות הביטחון הכללי הודעה נוספת שבה התייחס לחקירת עצורי פרשת דוואבשה: "הם המשיכו לבצע פיגועים אחרי ההצתה בדומא, הם מעוניינים במרד על למנות מלך"


הצתת בית משפחת דוואבשה (צילום: AP) (צילום: AP)
הצתת בית משפחת דוואבשה(צילום: AP)

מלחמת ההסברה על רקע הטענות לעינויים  של החשודים בהצתת ביתה של משפחת דוואבשה . שירות הביטחון הכללי (שב"כ) פרסם בצהריים (יום ה') עוד הודעה בנוגע לחקירת הטרור היהודי, שבה קבע כי חברי ההתארגנות ביצעו פיגועים חמורים "מתוך אידיאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית".

 

על פי ההודעה, שב"כ מתכוון לפעול למיצוי הדין מול התארגנות זו, הגורסת כי למדינת ישראל אין זכות קיום. "חזונם העיקרי הוא הפלת השלטון בישראל, תוך שימוש באמצעים אלימים עד כדי רצח פלסטינים, פתיחה במרד על מנת למנות מלך, ערעור ביחסים בין ישראל למדינות אחרות, גירוש הגויים ופגיעה במיעוטים", לשון הודעת השב"כ.

 

בשירות הביטחון אומרים כי בימים האחרונים ממשיך להתנהל מסע הכפשה שקרי נגד שירות הביטחון הכללי ועובדיו. על רקע זה, שב"כ מבקש להבהיר: "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים. חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו".

 (זכריא סדה, ארגון "רבנים לזכויות אדם") (זכריא סדה, ארגון
(זכריא סדה, ארגון "רבנים לזכויות אדם")
תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה היא חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים. שב"כ מתעקש שחקירת ההתארגנות מתבצעת על-פי אמות המידה המקצועיות והמשפטיות המקובלות לסיכול התארגנויות העוסקות בהוצאת פיגועים חמורים עתידיים. "במהלך החקירות ננקטו אמצעים המתאימים לתכלית זו",

נטען.

 

עוד נכתב בהודעה: "במסגרת דיונים משפטיים הועלו טענות שלפיהן במסגרת החקירה הוטרדו הנחקרים מינית, פגעו באיבריהם האינטימיים, נעשה שימוש ב'מיטת סדום', בבעיטות, ביריקות, בחשמול גופם, וכי אחד הנחקרים אף ניסה לפגוע בעצמו. שירות הביטחון הכללי מבהיר כי טענות אלה שקריות ומשוללות כל קשר למציאות".

 

אתמול פורסם בערוץ 10 תיעוד של חתונת זוג צעיר, שהבעל נחשד בעבר בתג מחיר. באירוע, שבו נכחו עשרות צעירים, רקדו הנוכחים עם רובים, בקבוקי תבערה, סכינים ותמונה של התינוק עלי דוואבשה. בעקבות הסערה שעורר הסרטון התראיין לאולפן ynet עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד מחשודי דומא, וטען: "אני גם רואה מה קורה כרגע: השב"כ, בסיוע אנשים ממועצת יש"ע, פשוט מסיטים את הדיון מפרשת העינויים ועוברים לדבר על הסרטון הזה כאילו זה חזות הכול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
עלי דוואבשה שנרצח בהצתה בדומא
צילום: EPA
מומלצים