שתף קטע נבחר

קפץ לחג: דיונון ענק ונדיר נצפה ביפן

אורכו של הדיונון, שהיה בגווני אדום-לבן, היה כ-4 מטרים. צוללן אחד אפילו הצטרף אליו לשחייה קצרה

בליל חג המולד, הגיע לביקור אורח מפתיע במפרץ טויומה שביפן לכמה שעות - דיונון ענק. הייצור החמקמק נקלט לראשונה במצלמת וידאו לפני כשלוש שנים לרגע קצר, אבל הפעם נשאר זמן רב מספיק כדי לאפשר למצלמה תת-ימית לעקוב אחריו במים. גם צופים על מזח סמוך הצליחו לקבל הצצה לדיונון המיוחד, וצוללן אחד אפילו הצטרף אליו לשחייה קצרה.

 

 

"הסקרנות שלי גברה על הפחד, אז פשוט קפצתי למים והתקרבתי אליו", סיפר לרשת CNN אקינובו קימורה, בעליה של חנות צלילה סמוכה לאזור שבו התגלה הדיונון העצום. הוא סיפר שעזר לדיונון לנווט את דרכו אל מחוץ לנמל.

 

"הדיונון לא היה פצוע או פגום ונראה תוסס למדי", הוסיף קימורה. "הוא התיז דיו וניסה לסבך את זרועותיו מסביבי. כיוונתי את הדיונון לכיוון האוקיינוס, כמה מאות מטרים מהאזור שבו הוא נמצא, והוא פשוט נעלם אל תוך הים העמוק".

 

דיונון ענק יכול להגיע לאורך של כ-13 מטרים, אבל אורכו של הדיונון הזה, שהיה בגווני אדום

 ולבן, היה בערך 3.7 מטרים. דיונונים ענקיים לרוב מעדיפים לשהות בעומקי אוקיינוסים. מדענים שחקרו את הנושא לא ממש יודעים להסביר מדוע הייצור הגיע למים הרדודים של מפרץ טויומה.

 

הווידאו הראשון מסוגו בעולם של דיונון ענק צולם ב-2013 ביפן. עם זאת, מינים של דיונוני ענק נתפסו או נמצאו מתים בכל העולם, בין היתר בספרד, באיטליה ובמכסיקו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מתוך יוטיוב
הדיונון הענק
צילום מסך מתוך יוטיוב
מומלצים