שתף קטע נבחר

אחרי מאבק של 3 שבועות: נפטר פצוע הפיגוע

גנדי קופמן מקריית ארבע נפצע אנושות כשמחבל דקר אותו בכניסה למערת המכפלה. בבית החולים שערי צדק נלחמו על חייו במשך קרוב לחודש, אך הבוקר נקבע מותו

הרופאים נאבקו על חייו קרוב לחודש, אך הבוקר נאלצו לקבוע את מותו: גנדי קופמן, תושב קריית ארבע שעבד ביישוב היהודי בחברון ונפצע בפיגוע דקירה לפני יותר משלושה שבועות, נפטר הבוקר (יום ד') בבית החולים שערי צדק. "למרות מאבק קשה ועיקש של הצוותים השונים במשך כשלושה שבועות וחצי הוא לא שרד את פציעתו האנושה ונפטר לפני כמחצית השעה", אמרו הבוקר בשערי צדק. מועד ההלוויה עדיין לא נקבע.

 

 

הנרצח גנדי קופמן ()
הנרצח גנדי קופמן

קופמן במילואים (צילום: משה בוטביה מחלקת בטחון קריית ארבע) (צילום: משה בוטביה מחלקת בטחון קריית ארבע)
קופמן במילואים(צילום: משה בוטביה מחלקת בטחון קריית ארבע)

 

 

קופמן היה נשוי ואב לשניים: בן חייל מנישואיו הראשונים (דוד, משרת בחיל הים)) וילדה בת 7 מנישואיו השניים לוורוניקה. הוא עלה לארץ לפני 21 שנה מאוקראינה, ובשנים האחרונות עבד באחזקת רחבת מערת מכפלה.

 

בנו דוד כתב לחבריו על אביו: "אבא היה חם ואוהב בדרך שלו, הוא היה לי לחבר, סמכתי עליו. ידעתי שאפשר לשתף אותו בכל דבר. לאבא היו ידי אמן, אני זוכר שתמיד חלמתי לפסל ולצייר כמוהו. אני זוכר את השיער הפרוע והזקן שהיו לאבא, זוכר את החיוך שלו. אני זוכר שהיינו נוסעים לבקר את סבא וסבתא בעפולה ובכל פעם היה לו סיפור יותר מצחיק לספר לי".

 

 ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתיחת ישיבת הממשלה הבוקר  למותו של קופמן: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של גנדי קופמן. גנדי היה הגנן של מערת המכפלה, הוא נדקר בהתקפה רצחנית לפני כמה שבועות. לצערנו, הוא לא עמד בהחלמתו. גם בבוקר זה אני אומר לכל מי שמנסה לעקור אותנו ממערת המכפלה - להוציא כמה שנים במאה הקודמת, אנחנו שם כבר קרוב ל-4,000 שנה, אנחנו שם להישאר לנצח. לא תוכלו לנו". 

 

 קופמן נפצע אנושות בפיגוע בחברון ב-7 בדצמבר, לאחר שמחבל דקר אותו בחסם מאפייה, סמוך למערת המכפלה. המחבל, איהאב מסוודה בן 21 מחברון, נורה ונהרג על ידי כוח מג"ב. מחקירת הפיגוע אז עלה כי המחבל הגיע לתחנת הסעה הסמוכה למערת המכפלה ודקר את הגבר שעמד שם. הלוחמים ששהו בעמדה הקבועה שלהם הבחינו באירוע וירו למוות במחבל.

 

ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, ששהה לאורך שעות הלילה ליד מיטתו של קאופמן, מסר: "המשפחה בכאב גדול. בימים האחרונים התפללנו עמוקות לרפואתו של חברנו. אנחנו מבקשים לחזק את המשפחה והקהילה בימים לא פשוטים אלו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים