שתף קטע נבחר

צרפת: שגרירות ישראל מחתה, ציור ברגותי הוסר

אמן צרפתי הציג את רב-המרצחים הפלסטיני בדמות המהפכן הדרום-אפריקני נלסון מנדלה. שגרירות ישראל בפריז שיגרה מכתב זועם לבית המכירות הפומביות שהציג את המכתב: "ברגותי הוא מחבל". לבסוף הציור הוסר

הישג לשגרירות ישראל בצרפת: בית מכירות פומביות בפריז הסיר ציור אמנותי שבו הוצג המחבל רב-המרצחים מרואן ברגותי כנלסון מנדלה הפלסטיני. הציור המדובר הוצג למכירה לטובת גיוס תרומות לארגון "עיתונאים ללא גבולות".

 

האמן שצייר את ברגותי כתב בהקדשה לאיש פתח כי "גם לנלסון מנדלה קראו טרוריסט בשנות ה-50". שגרירות ישראל שיגרה מכתב לבית המכירות הפומביות, וציינה כי אין כל מקום להשוואה בין ברגותי למנדלה. בשגרירות הדגישו כי "ברגותי הוא רוצח מורשע, מחבל, ואילו מנדלה התנגד לאלימות". בעקבות שליחת המכתב החליט בית המכירות הפומביות להסיר את הציור בנימוק שאינו רוצה ליצור ויכוח. ברגותי מרצה חמישה מאסרי עולה ועוד 40 שנות מאסר על שורת פיגועים רצחניים.

ברגותי. הציור הוסר (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
ברגותי. הציור הוסר(צילום: גיל יוחנן)

במקביל פנו ישראל והקהילה היהודית בצרפת לעיריית פריז על מנת למנוע פתיחה מחודשת של תערוכת ארגון "עיתונאים ללא גבולות" המסיתה לטענתן נגד צה"ל. התערוכה מדמה את החיים בעזה לאחר הפגזות הצבא הישראלי. בין היתר מוצגות בה תמונות מהרצועה ומידע על אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני תוך התעלמות מוחלטת מפעולות חמאס וירי הרקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית בישראל.

מתוך תערוכת "עיתונאים ללא גבולות" (צילום: אתר רופאים ללא גבולות ) (צילום: אתר רופאים ללא גבולות )
מתוך תערוכת "עיתונאים ללא גבולות"(צילום: אתר רופאים ללא גבולות )

 (צילום: אתר רופאים ללא גבולות ) (צילום: אתר רופאים ללא גבולות )
(צילום: אתר רופאים ללא גבולות )

 (צילום: אתר רופאים ללא גבולות ) (צילום: אתר רופאים ללא גבולות )
(צילום: אתר רופאים ללא גבולות )

 (צילום: אתר רופאים ללא גבולות ) (צילום: אתר רופאים ללא גבולות )
(צילום: אתר רופאים ללא גבולות )

 (צילום: אתר רופאים ללא גבולות ) (צילום: אתר רופאים ללא גבולות )
(צילום: אתר רופאים ללא גבולות )

התערוכה עלתה בחודש החולף במרכז תרבות מקומי שקשור לעיריית פריז, והיא צפויה להיפתח שוב מחמישה עד 17 בינואר. שגרירת ישראל בצרפת, עליזה בן נון, אמרה בהקשר זה כי "מדובר בתערוכה מבישה שכל מטרתה לקדם אג'נדה אנטי-ישראלית ואשר נותנת יד לטרור ומחזקת קיצוניים גם בתוך צרפת".

 

בן נון אמרה עוד כי "השגרירות פעלה בשיתוף עם ארגונים אזרחיים והקהילה היהודית להביע את מחאתה החריפה נגד היוזמה. מצער מאוד שארגון בעל אופי הומניטרי לא טורח להזכיר את הטיפול הרפואי

שמוענק על ידי מדינת ישראל לתושבי רצועת עזה, בהם גם קרובי משפחתו של איסמעיל הנייה".

 

הקהילה היהודית בצרפת האשימה את ארגון "רופאים ללא גבולות" בכך שהוא מאדיר את הטרור הפלסטיני. רוג'ר קוקירמן, נשיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בצרפת, דרש מעיריית פריז שלא לאפשר את הצגת התערוכה שכותרתה "בין מלחמות". לדבריו, "החשיפה של התערוכה עלולה להצית אלימות אנטישמית ואיומי טרור. אנחנו עדיין בוכים על מותם של 130 הצרפתים אבל עבור 'רופאים ללא גבולות', הטרוריסטים הם קדושים מעונים. זה מזעזע".

 

מגו טרזיאן, נשיא "רופאים ללא גבולות", אמר שהתערוכה רוצה לתת נקודת מבט הומניטרית על הקשיים היומיומיים של הפלסטינים תחת הכיבוש הישראלי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים