שתף קטע נבחר

ברוכה הבאה 2016: סמואה חגגה ראשונה

בישראל המסיבות עדיין לא התחילו, אבל באזור האוקיינוס השקט כבר נפרדו לשלום מ-2015 וקיבלו את פני השנה האזרחית החדשה. אירופה תחגוג השנה בסימן כוננות ואבטחה כבדה: "100 אלף שוטרים וחיילים ברחובות צרפת"

 

 

מהראשונים לברך: חוגגים בסידני (צילום: getty images) (צילום: getty images)
מהראשונים לברך: חוגגים בסידני(צילום: getty images)
 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

תושבי סמואה, קירביטי, טונגה, פיג'י ואיים נוספים באוקיינוס השקט היו הראשונים בעולם לקבל היום (יום ה') את פני השנה האזרחית החדשה, 2016. היה זה בשעה 12:00 בצהריים (שעון ישראל). גם ניו זילנד הצטרפה לחגיגות והבאה בתור לחגוג היא אוסטרליה עם מופע הזיקוקים המסורתי מעל בית האופרה בסידני.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של ynet

 

מאוחר יותר יחגגו גם בישראל את הסילבסטר, ובניו יורק יצפו כמדי שנה במופע שכל העולם מחכה לו: הירידה בת הדקה של כדור הקריסטל הענק והמרהיב בטיימס סקוור והספירה הארוכה שעם סיומה מכריזים ב"תפוח הגדול" על בואה של השנה החדשה. כוחות גדולים צפויים לאבטח את חגיגות השנה החדשה בניו יורק על רקע החשש מאיום הטרור. רק באזור טיימס סקוור צפויים לחגוג כמיליון בני אדם.   

תלמידי בית ספר בהודו נערכים לשנה החדשה (צילום: EPA) (צילום: EPA)
תלמידי בית ספר בהודו נערכים לשנה החדשה(צילום: EPA)

בעיר אוקלנד שבניו זילנד הציבו כמדי שנה שעון ענק על מגדל סקיי וספרו לאחור את הדקות עד כניסת השנה החדשה, וכשהיא נכנסה החל מופע זיקוקים מרהיב. בחגיגות בסידני צפויים להשתתף כ-1.5 מיליון בני אדם.

 

הכוננות באירופה גבוהה מתמיד בחגיגות הסילבסטר השנה. צרפת נפרסו כוחות צבא ברחובות פריז, הגרמנים הגבירו את האבטחה באזור שער ברנדנבורג, וכך גם הרשויות הרוסיות באזור הכיכר האדומה במוסקבה. הרשויות בצרפת מסרו כי לא פחות מ-100 אלף אנשי צבא ומשטרה התפרסו ברחבי המדינה לקראת החגיגות הלילה.

 

שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנב, הבהיר כי בשלב זה אין "איום ממשי וישיר", אך עם זאת "כל הבירות באירופה נתונות לאיום כללי".

הכנות אחרונות בבודפשט (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הכנות אחרונות בבודפשט(צילום: AFP)
זה רק נראה כמו האייפל. מקבלים את 2016 בטוקיו (צילום: AP) (צילום: AP)
זה רק נראה כמו האייפל. מקבלים את 2016 בטוקיו(צילום: AP)
לקראת המסיבות בלב לונדון (צילום: AP) (צילום: AP)
לקראת המסיבות בלב לונדון(צילום: AP)
מברכים בשלגים של חבל קשמיר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מברכים בשלגים של חבל קשמיר(צילום: EPA)

חוגגות באוסטרליה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
חוגגות באוסטרליה(צילום: AFP)

 

עיריית בריסל הודיעה אתמול על ביטול מופע הזיקוקים המרכזי המסורתי של ערב השנה החדשה בשל חשש שמחבלים ג'יהאדיסטים מתכננים מתקפת טרור. מדובר באירוע הגדול ביותר שעורכת בירת בלגיה מדי שנה בליל השנה החדשה. מוקדם יותר היום דווח שהמשטרה הבלגית עצרה שישה בני אדם בבריסל בחשד שתכננו לבצע פיגועים באירועי ערב השנה האזרחית החדשה.

בפריז אמורות נכון לעכשיו החגיגות להיערך במתכונת מקוצרת, וגם שם מופע הזיקוקים בוטל.

 

כ-11 אלף חיילים, שוטרים ועובדי חירום יתפרסו ברחובות פריז - 2,000 יותר מבשנה שעברה. בנוסף יוטלו הגבלות על צריכת אלכוהול. "החלטנו לציין את השנה החדשה באווירה של פיכחון ואחדות", אמרה ראש העיר פריז אן הידלגו. "תיירים ותושבים כאחד יוכלו כרגיל להיפגש, אבל השנה זה ייעשה בעודם מפוכחים. לא יהיה מופע גדול, ומופע הזיקוקים בוטל".


פורסם לראשונה 31/12/2015 12:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
(אילוסטרציה)
צילום: shutterstock
מומלצים