שתף קטע נבחר

הפתעה בחשבון בנק: אלפי שקלים הועברו לזר

לקוחה בבנק לאומי גילתה כי במשך חודשים חויב חשבונה באלפי שקלים בהוראת קבע, עבור חיסכון למישהו זר. כיצד הגיב הבנק?

האם אתם בודקים באופן קבוע את הפעילות בחשבון הבנק שלכם? הבנק לא חף מטעויות ואם לא הקפדתם לעשות את זה עד כה, כדאי לכם לשנות את ההרגל.

 

  • הפתעה בחשבון: את ערבה למשכנתא של זר

 

לפני כשבועיים הבחינה א', לקוחה בבנק לאומי, בפירוט חשבון הבנק שלה באינטרנט, כי ירד לה מחשבון העו"ש סכום של 1,000 שקל עבור "הוראת קבע לחיסכון".

 

לא' קיימת כבר הוראת קבע בחשבון עבור חיסכון, אך ככל שזכרה, הוראת הקבע הזו עומדת על 500 שקל בחודש, ולכן הופתעה מהסכום הכפול.

 

היא פנתה לבנק באמצעות השירות הדיגיטלי, אך לדבריה, לא ממש קיבלה מענה "לקח לבנק שלושה ימים לחזור אלי לגבי אותה שורה, כאשר בכל שיחה שלי איתם הם שאלו אם יכול להיות שפתחתי תוכנית חסכון לילד. הסברתי להם שאין מצב כזה", מספרת א' ל ynet.

 

"פעם נוספת הם חזרו ושאלו אותי אם אני מכירה זוג מסויים ונתנו לי את השמות. אמרתי להם שאין לי מושג מי זה הזוג הזה".

 

"למרבה הפתעתי, נאמר לי שכבר 10 חודשים ישנה הוראת קבע שיורדת מהחשבון שלי לטובת הקצאת חסכון לאותו הזוג, שבחיים לא שמעתי את שמו. נראה לי לא הגיוני - איך דבר כזה קורה. בחיים לא חתמתי על הוראת קבע כזו וגם בבנק לא מצאו מסמך כזה".

 

לדבריה של א' בבנק הסבירו לה שכנראה בפעם האחרונה שהייתה בסניף, הבנקאי התבלבל בניירת ויצר את אותו חשבון חסכון. " אני לא יודעת אם התיאור של הבנק אכן קרה, מה שכן - במשך עשרה חודשים, כל חודש יורד מחשבוני 1000 שקל לטובת אותו זוג, שכרגע עומדים לרשותם כבר 10,000 שקל מהכסף שלי".

 

א' מסבירה כי היא לא שמה לב לכך הואיל ועד כה היו לה מספר הוראות קבע באותו הסכום. "כבר שבוע וחצי מאז פניתי לבנק ועל אף שכבר הייתי בסניף, כתבתי הודעה בפייסבוק וגם התקשרתי למוקד הטלפוני, עדיין לא נעשה שום דבר בנידון".

 

בעקבות פניית ynet, נציג הבנק יצר קשר עם הלקוחה, התנצל, הודיע כי הכסף יוחזר היום לחשבונה כולל כל העמלות וכן ציין כי יינתן לה "פיצוי הולם".

 

מהבנק נמסר בתגובה: "בשל טעות אנוש חשבונה של הלקוחה חויב בגין הפקדה לתכנית חיסכון. מייד עם פניית הלקוחה הופסק החיוב באופן מיידי ונעשה בירור מקיף של המקרה. הלקוחה זוכתה על מלוא סכום החיוב ועודכנה על כך על ידי הסניף".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים