שתף קטע נבחר

פנקס הסגולות: נחשף ספר המטופלים הסודי של הרב כדורי

לא תמצאו שם אנטיביוטיקה או ציפרלקס. אז מה כן? לחשים, קמעות, סגולות וחישובי מזלות שערך "זקן המקובלים", הרב יצחק כדורי. אוסף נדיר מסוגו של טיפול באמצעות "מאגיה לבנה" או קבלה מעשית, של כאלף פונים בלמעלה מ-450 מקרים שונים, נחשף לראשונה לקראת מכירתו בבית המכירות "קדם"

 

ספר המטופלים הסודי של הרב כדורי כבר לא סודי: עם ציון עשור לפטירתו של מי שכונה "זקן המקובלים", נחשף פנקס המטופלים שלו על כל הסגולות, הלחשים והמאגיה הלבנה - ומוצע למכירה.

 

<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>  

 

חצרו של הרב יצחק כדורי - מגדולי המקובלים - היוותה מוקד עלייה לרגל של ישראלים רבים, ובהם לא מעט פוליטיקאים, ידוענים ואישי ציבור. כעת נחשף לראשונה בפומבי יומנו הסודי, שבו תועדו הפונים אל הרב עם מצוקות שונות, בשמותיהם – לצד הטיפול שניתן להם.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

לא תמצאו שם אנטיביוטיקה או ציפרלקס. אז מה כן? לחשים, קמעות, סגולות וחישובי מזלות אסטרולוגיים שערך, הנחשפים לראשונה בפומבי לקראת מכירתו של היומן בבית המכירות "קדם".

 

קבלו את "הדבר האמיתי"

הספר מכיל למעשה אוסף נדיר מסוגו של טיפול באמצעות "מאגיה לבנה" או קבלה מעשית, של כאלף פונים בלמעלה מ-450 מקרים שונים, והוא מעין "פנקס המטופלים" של הרב כדורי.

 

 

בכתב ידו תיעד הרב המקובל עצמו את שם הפונה וגילו, מקום מגוריו, הסיבה שלשמה פנה אל - ואמצעי הסיוע שנתן לו הרב. מדי פעם נוסף החלק האחרון בשלב מאוחר יותר, בתוספת הערה האם הטיפול סייע – וכיצד.

 

התיעוד הנדיר נכתב על גבי יומן "שנתון כיס" של השנים 1964-1965 בכתב רש"י, בסגנון "מזרחי" מאוחר – והרב הוסיף לתעד בו מקרים גם שנים רבות אחר כך.

 

אלי שטרן, מומחה "לכתבי יד" מטעם בית המכירות, טוען כי סגנון הכתיבה מעיד שמדובר ביומן אישי אשר נכתב בראשי פרקים. "לעיתים נרשמה הערה על המשך הטיפול בשלב מאוחר יותר", הוא אומר.

 

"יש פה תמונת מראה של איך היה נראה הטיפול שהעניק הרב כדורי לאנשים שפנו אליו. הכל כתוב בשפה פשוטה ומאוד אותנטית. זה הדבר האמתי שעשה את הרב כדורי למי שהוא היה בעיני הציבור".

 

במקום ריטלין - קמע?

לצד התמודדות עם בעיות רפואיות שונות, מוקדש חלק ניכר מהיומן גם לתלונות הדדיות של זוגות

המבקשים לדאוג כי בן-זוגם ישפר את התנהלותו. אחת מרשומות אלו העוסקות בהתאמה בין בני זוג, ושאלת "מזלם המשותף" - הובילה לחישוב אסטרולוגי בספרות ערביות, שבסופו נכתבו המילים "אש", "רוח" ו"אריה".

 

על תלונה של אשתו של איש עסקים, כתב הרב: "לא מתנהג בסדר עם אשתו, בא מאוחר לבית, ומה שהיא מבשלת לא אוכלו. בשבת עייף, לא מרגיש טוב וישן כל הזמן, וכל מה שהיא עושה לא טוב לו (ומבקשת) עצה מה לעשות לו(?)"

 

בין היתר, מתואר כיצד הכין הרב קמע עבור נערה בת 13 מיפו, שחלמה כי בגיל 16 "אליהו בן יוסף" ייקח אותה, ולדברי הרב "תפס אותה פחד גדול, ולא הולכת לבית הספר". קמע נוסף הוכן לנער בן 14 מחיפה, "והוא שובב ולא מחזיק מעמד בבית הספר. ובא דוד רוצה לו קמיע ושילם כסף בעדו".

 

עשיתי לו "איזה דבר"

גם התמודדות עם התמכרות לסמים הגיעה לפתחו של המקובל, באחת הרשומות היותר מסקרנות בנושא נכתב: "מ' בן אסתר... היה שותה חשיש ונתתי לו איז"ד (איזה דבר), ועזב ונתחתן ובא לו בת באמריקה, ועתה אשתו באה לארץ ישראל ואמרה כי חזר להיות לו חברים רעים וחזר לסורו - לעשות איז"ד".

 

 

בית המכירות מסר כי ראשי התיבות "איזה דבר" חוזרים פעמים רבות לאורך יומן הטיפולים, ולהערכת המומחים שבדקו את הספרון - מדובר כנראה בקמע או בלחש קבלי שבו נהג הרב להשתמש באופן שוטף.

 

את צורת הכתיבה הייחודית של הספרון והשימוש באותיות רש"י, מגדיר שטרן כ"כתיבה מזרחית מאוחרת". "כתיבתו של הרב כדורי ממוקמת בין כתיבת דפוס מרובעת, לבין כתיבה רהוטה - כלומר באותיות כתיב".

 

לדברי המומחה, "סגנון הכתיבה ביומן אופייני לכתיבה בעברית שהייתה מקובלת בארצות המזרח, בניגוד לכתיבה העגולה הנהוגה כיום בישראל, שהיא כתיבה אשכנזית".

 

אז כמה עולה היומן הסודי של המקובל הבכיר בישראל? בעוד שבוע נדע את התשובה. היומן שאליו מצורפות עוד מספר תכתובות אישיות, יוצע במחיר התחלתי של לא פחות מ-6,000 שקלים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אי-פי
הרב יצחק כדורי
אי-פי
סגולות וקמעות
למעל מאלף מטופלים ביומן כיס
מומלצים