שתף קטע נבחר

נפטרה מעצבת השיער ז'קלין ליכטנשטיין

מלכות יופי, דוגמניות זוהרות, נשות האלפיון העליון - כולן עברו תחת ידי האמן של ז'קלין ליכטנשטיין, שהקימה אימפריה לעיצוב שיער יחד עם בעלה אביגדור. כוהנת השיער של ישראל הלכה אתמול לעולמה בגיל 67 - והותירה אלפי לקוחות וחברות שבורות

לאחר יותר מ-30 שנות פעילות בעולם היופי הישראלי שבהן הפכה לאגדה מקומית יחד עם בעלה אביגדור, הלכה אתמול לעולמה במפתיע מעצבת השיער האגדית ז'קלין ליכטנשטיין (67), והותירה אלפי לקוחות המומים בכל רחבי הארץ, מנשות האלפיון העליון ועד לכוכבים הכי גדולים.

ז'קלין ליכטנשטיין הלכה לעולמה  (צילום: אביגיל עוזי "ידיעות אחרונות") (צילום: אביגיל עוזי
ז'קלין ליכטנשטיין הלכה לעולמה (צילום: אביגיל עוזי "ידיעות אחרונות")

ז'קלין ליכטנשטיין הותירה אחריה את בעלה אביגדור, שני בנים, ירון ומיכה, והבת ענת. היא נפטרה אתמול, ככל הנראה מדום לב, בבית החולים איכילוב בתל אביב. הלווייתה תתקיים היום בשעה 15:45 בבית העלמין קריית שאול. ז'קלין הכירה את אביגדור ליכטנשטיין כשהייתה בת 15, והשניים היו נשואים יותר מ־45 שנה. 

 

המספרה המפורסמת של הזוג נפתחה בשנת 1986, ובמהלך השנים כמעט כל מלכות היופי לדורותיהן עברו תחת ידיהם המטפחות של הליכטנשטיינים. "זו הייתה תקופת הזוהר, כשסלבריטיז היו באמת סלבריטיז‭,"‬ סיפרה ז'קלין בראיון שהעניקה ל"ידיעות אחרונות" לפני כשנתיים. "הייתי אימא של המועמדות בתחרות, שנערכה מטעם מועדון 'לאשה‭,'‬ ואנחנו בקשר ממש טוב עד היום. היה לי חוש כזה לדעת מי הולכת לזכות בכל שנה. אני שומרת על קשר עם כולן".  

ז'קלין ואביגדור ליכטנשטיין (צילום: יח"צ) (צילום: יח
ז'קלין ואביגדור ליכטנשטיין(צילום: יח"צ)
 

במהלך השנים ניהלו בני הזוג את המספרה הפופולרית שלהם - אבל לא ויתרו על התנדבות ופעילות חברתית. הם הגיעו לבתי אבות ובתי סוהר ושיתפו פעולה עם "בית השאנטי", הפועל למען נוער במצוקה. "היינו בנווה תרצה‭,"‬ סיפרה פעם ז'קלין, "אני מספרת מישהי ושמה ככה את המספריים על השולחן. פתאום קופצת שוטרת על המספריים, עם כל הגוף. אמרתי לה: 'מה קרה לך? אפשר לחשוב שאני מספרת מחבלת'.‬ התברר שבאמת סיפרתי מחבלת מסוכנת".

  

חבריה הרבים, בהם מלכות היופי והדוגמניות הבולטות בישראל, קיבלו אמש בתדהמה את הידיעה על מותה. מלכת היופי לשעבר אילנית לוי אמרה: "קיבלתי את הבשורה המרה הזאת ולא האמנתי. ז'קלין הייתה האישה הכי חיה שאני מכירה. רק מחיבוק שלה היית מקבלת 'בוסט' של אנרגיה טובה".

 

אשת העסקים פנינה רוזנבלום סיפרה: "אני בהלם מוחלט. היא אהבה כל כך את החיים ותמיד הייתה שם בשביל כולם. זה פשוט לא נתפס. היינו חברות טובות. היא ליוותה אותי במהלך חיי בכל רגע ורגע, גם בחתונתי. אביגדור והיא בין החברים הבודדים שהלוו לי את הכסף בתחילת דרכי - והפכו אותי למי שאני היום".

"דיברה תמיד בגובה העיניים". פנינה רוזנבלום  (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
"דיברה תמיד בגובה העיניים". פנינה רוזנבלום (צילום: ענת מוסברג)
 

"כולן היו בנותיה". מוטי רייף נפרד (צילום: ענת מוסברג) (צילום: ענת מוסברג)
"כולן היו בנותיה". מוטי רייף נפרד(צילום: ענת מוסברג)
  

 

השחקנית חנה לסלאו אמרה כי "היא הייתה אישה עם לב ענק וידי זהב, דמות מעוררת הערצה. היא נתנה לי השראה לדמות של ויוי הספרית". איש העסקים רוני מאנה, ידיד המשפחה זה עשרות שנים, סיפר כי ז'קלין היא זו ששידכה בינו ובין אשתו לשעבר, ניקול הלפרין. "אני לא יודע אם הייתי מגיע לאן שהגעתי ללא הדחיפה שלה וללא העצות שלה. זו אבידה קשה. היא הייתה כמו אימא בשבילי". 

 

מירי דריקס, מלכת היופי לשנת 1991: "אני בהלם. רק בשישי הייתי אצלה במספרה וצחקנו ודיברנו. זה קשר של 25 שנה. לפחות פעמיים בשבוע אני אצלה". רווית אסף, מלכת היופי לשנת 1992, נדהמה גם היא: "ז'קלין מבחינתי היא כמו אימא. כשנבחרתי למלכת היופי, עדיין גרתי בלהבים עם ההורים שלי והייתי צריכה כל פעם להגיע לתל אביב לצילומים, לאירועים. ז'קלין אמרה לי, בואי תשני אצלי. הבית שלי פתוח. היא חלק בלתי נפרד מהמוסד שנקרא מלכות יופי. בוואטסאפ יש לנו קבוצה שנקראת 'היפות שלי' ששם יש דוגמניות ומלכות יופי. ומי שפתחה את הקבוצה הייתה ז'קלין. עכשיו אנחנו בוכים עליה בקבוצה".

  

סיון קליין, מלכת היופי לשנת 2003: "זה תפס אותי בהפתעה, קשה לתפוס שהיא הלכה, אישה עם לב ענק".

 

דוגמנית העבר קארין דונסקי אמרה בקול שבור כי "חלק מהמשתתפות בתחרות מלכת היופי היא גילתה והביאה בעצמה. עדיין קשה לי להאמין שלא אראה אותה". מלכת היופי לשנת 1980 אילנה שושן אמרה: "ז'קלין הייתה כולה מוסד צדקה עבור כל מי שהיה צריך עזרה".

  

גם במערכת הפוליטית ספדו לה. יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג אמר: "ז'קלין ליכטנשטיין עזבה אותנו בחטף לעולמים. כל חייה חסד וטוב למען הזולת. צדיקה אמיתית. חיבוק למשפחתה. יהי זכרה ברוך".

  

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "הבשורה המרה על מותה של ז'קלין היכתה אותי בהלם ובצער רב. ז'קלין הייתה בעלת לב חם ורחב שהיה עמוס בדאגות לזולת, לחברים, למשפחה ולמדינה עד שכנראה לא עמד בעומס".

 

שרה נתניהו: חברה אמיתית

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ספדה אף היא וכתבה: "אני המומה וכואבת את האובדן של אישה נפלאה. במשך יותר מעשרים שנים, ז׳קלין הייתה עבורי לא רק מעצבת שיער, אלא גם חברה אמיתית.

 

"היא ליוותה אותי בעשרות אירועים, לרבות שני אירועי בר המצווה של בניי יאיר ואבנר. בשיחות נפש רבות שקיימנו גיליתי את האנושיות וחכמת הלב שלה. תמיד נתנה לנו ולילדים יחס אוהב, לפעמים שלחה לנו תבשילים נהדרים שהייתה מכינה. כל שנה היא הייתה אוספת בגדים ומחלקת אותם לילדים ממשפחות מעוטות יכולות ביישובי קו העימות בצפון.

 

"אהבתי את ז׳קלין כחברה, והיא תחסר לי מאוד. היא הייתה רעיה תומכת וחברת אמת לבעלה אביגדור, ויחד עמו הקימה עסק למופת ששמו יצא לפניו במשך עשרות שנים.

 

"היא הייתה אם נהדרת לילדיה וסבתא אוהבת לנכדיה. בעלי, אני ובנינו שולחים לאביגדור, ענת, ירון, מיכה, הנכדים ושאר בני המשפחה את תנחומינו ביגונם, שהוא גם צער עמוק עבורנו. יהי זכרה ברוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
ז'קלין ואביגדור ליכטנשטיין
צילום: יח"צ
מומלצים