שתף קטע נבחר

בואו לקרנבל: איזה פסטיבל הכי שווה?

בחודשים הקרובים הרבה מראות צבעוניים, מוסיקה שמחה ובעיקר שלל תלבושות ותחפושות ישתלטו על מספר ערים ברחבי העולם. מה הסיבה? עונת הפסטיבלים והקרנבלים הגיעה וזה הזמן לתכנן טיול ייחודי ועליז במיוחד. מפסטיבל הפרחים בתאילנד ועד זריקת תפוזים באיטליה: קבלו את חמשת האירועים הכי שווים

 

קרנבל המסכות בונציה: 23.1-9.2

ונציה תמיד מספקת תפאורה יפה לכל חופשה שתעשו בה אבל אם בא לכם לקחת חלק בתיאטרון הרחוב הגדול בעולם, קרנבל המסכות בוונציה זה הזמן להיות בעיר. לקרנבל המסכות אין חוקים.

למי יש את המסכה הביזארית ביותר? פסטיבל המסיכות בונציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
למי יש את המסכה הביזארית ביותר? פסטיבל המסיכות בונציה(צילום: shutterstock)
 

הוא מתנהל ללא תהלוכות או אירועים מאורגנים אלא פשוט עשרה ימים בהם העיר מתמלאת באנשים מחופשים בצורה הכי מפוארת שיש ומתחרים מי השיג את המסכה הכי ביזארית או מיוחדת לצד מופעי רחוב, נשפים, מופעי פנטומימה ולהטוטנות. זהירות: העיר גם בימים רגילים נחשבת יקרה יותר מסביבתה ובזמן הקרנבל אף עוד יותר אז תחשבו את הכל מראש.

 

פסטיבל הפרחים בתאילנד: 5.2-7.2 

צ'יאנג מאי, העיר השנייה בגדולה בתאילנד אחרי בנגקוק ובעצם בירת צפון המדינה חוגגת את סוף החורף בצורה הכי יפה שיש, בשבת הראשונה של חודש פברואר מתקיים מדי שנה פסטיבל הפרחים.

להיפרד מהחורף בצורה יפה: פסטיבל הפרחים בצ'יאנג מאי, תאילנד (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להיפרד מהחורף בצורה יפה: פסטיבל הפרחים בצ'יאנג מאי, תאילנד(צילום: shutterstock)
 

תהלוכת הפרחים ברחובות העיר היא גולת הכותרת של הפסטיבל שכולל במות נעות מקושטות בִּפְסָלִים עשויים פרחים, נערות מקומיות מתחרות על תואר מלכת הפסטיבל לצד הופעות של ריקודים תאילנדים מסורתיים וכל זה כשהמשתתפים משליכים פרחים אל עבר הקהל, דרך יפה להיפרד מהחורף.

 

הקרנבל בברזיל: 5.2-9.2

אי אפשר לדבר על עונת הקרנבלים בלי להזכיר את ה אירוע. הקרנבל בברזיל. מדובר בחגיגה צבעונית של אנשים שמחים, המון סמבה ותלבושות מרהיבות בכל רחבי המדינה, כשלכל מקום יש את הייחודיות והצביון שלו.

הרבה שמחה וסמבה בקרנבל הגדול בעולם, ברזיל (צילום: AP) (צילום: AP)
הרבה שמחה וסמבה בקרנבל הגדול בעולם, ברזיל(צילום: AP)
  

שיא החגיגה הוא במצעד המנצחות המפורסם עם מוסיקה וריקודים עד אובדן חושים. השנה בשל בעיות כלכליות הקרנבלים בחלקם יהיו מצומצמים יותר לכן כדאי להמשיך לעקוב אבל האירועים המרכזיים עדיין יתקיימו, גם אם במתכונת מעט פחות נוצצת ועשירה אבל אנחנו בטוחים ששמחת הסמבה תתעלה על הכל.

 

קרנבל התפוזים באיבראה, איטליה: 6.2-9.2

על קרנבל התפוזים כבר שמעתם? כן יש דבר כזה והוא קורה לא רחוק מכאן, בעיר איבראה שבאיטליה. זה אמנם אחד האירועים המשעשעים בעולם אבל המסורת שלו מתחילה דווקא ממקום של מרד בחוסר צדק. בעצם מדובר פה בהצגה אחת גדולה.

להשליך תפוזים זה על זה בפסטיבל התפוזים באבראה, איטליה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
להשליך תפוזים זה על זה בפסטיבל התפוזים באבראה, איטליה(צילום: shutterstock)

ראש העיר מעביר את מפתחות העיר לידי גנרל שינהיג את איבראה ואז מתחילה לכאורה התקוממות שמתבצעת דרך.. ניחשתם נכון השלכת תפוזים. תושבי העיר משליכים מטחי תפוזים וכתשובה אנשי החוק מחזירים במטחי פירות הדר עד לכניעת הגנרל. איזה כיף שאפשר להתעסק בשטויות בצורה כל כך רצינית.

 

קרנבל היפים והמכוערים: סקיניאנו, איטליה: פברואר 2016

אם חשבתם שקרנבל התפוזים הזוי קבלו את זה. קרנבל היפים והמכוערים ולא, זה לא שם של טלנובלה. גם הקרנבל הזה מתרחש באיטליה, בצפון המדינה ליד הגבול עם שוויץ. כנראה שהאיטלקים יודעים להעלות מסורות בצורה הכי דרמתית ומצחיקה שיש אחרת אין הסבר לקרנבל הזה.

אז למי תתחפשו - למכוערים או ליפים? סקיניאנו, איטליה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אז למי תתחפשו - למכוערים או ליפים? סקיניאנו, איטליה(צילום: shutterstock)

במהלך האירוע העיירה נחלקת לשניים, חלק מתחפשים למכוערים עם תחפושות ומסיכות מפחידות והחלק השני ליפים. מה זה מסמל? את אותם גברים שהיו נאלצים להגר מהעיר כדי למצוא פרנסה. מי שחזר עם שלל ותכשיטים נחשב ליפה ומי שבזבז את כל מה שהרוויח על נשים ואלכוהול נחשב למכוער. לפחות יש מוסר השכל נחמד.

 

תודה לקשרי תעופה, כרמל תיירות ואשת טורס.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
להיפרד מהחורף בתאילנד: פסטיבל הפרחים
צילום: shutterstock
מומלצים