שתף קטע נבחר

הגברת הישראלית שרה

לנעמה ליאני יש קול מהשמיים, אבל במקום לנסות להפוך לסלין דיון, היא הלכה על אופרה והפכה כוכבת

מוזיקה היא עניין של טעם, אך לא משנה מהן ההעדפות המוזיקליות של כל אחת ואחד, מאחורי המוזיקה עומדת איתנה תורה שלמה ומסודרת, וכל מה שבסוף מגיע אלינו במעטפת שלמה ועוצמתית, הוא תוצר של חיבורים מדויקים. בבסיס המוזיקה קיימים ארבעה קולות מרכזיים: סופרן, אלט, טנור ובס.הקולות המשניים חשובים לא פחות, קול הבריטון והמצו סופרן.

 

בחודש הבא תגיע אלינו לשתי הופעות בלבד נעמה ליאני, מזמרות האופרה המצליחות שיצאו מישראל, אשר ידועה בעיקר בכישוריה כמצו-סופרן.

מצו-סופרן הוא הקול הנשי האמצעי בגובהו בין קול האלט לסופרן. זמרות כמו סלין דיון, מדונה או ליידי גאגא שותפות אף הן למסלול הקולי של ליאני, אך היא בחרה עוד מגיל צעיר, באופן שאינו תואם באופן מסורתי את הדור שלה, בתחום האופרה.

 

"גדלתי בהרצליה", היא מספרת. "כבר בגיל 8 התאהבתי בשירה, מיד אחרי שראיתי קונצרט”.נעמה החלה לשיר במקהלת ילדים וזכתה לטייל במסגרתה ברחבי העולם. בהמשך עברה לבית הספר לאמנויות 'תלמה ילין' ובצבא שירתה דווקא ביחידת מחשבים בחיל האוויר. "המשכתי לשיר במהלך השרות הצבאי גם באנסמבל וגם כסולנית, זה חלק ממני".

כשהיא מכוונת מטרה, החליטה נעמה, מיד אחרי השחרור, להתרחק מכל אבק הכוכבות של כוכב נולד וטרנדים אחרים ולהתמקד בתחום האהוב עליה, האופרה. "ידעתי שאם אני רוצה ללמוד מהטובים ביותר, במסגרת הכי מקצועית, זה יהיה רק בניו יורק".

 

אז היא נחתה בניו יורק, והחלה, בסיוע קרן רונן למוזיקאים, את לימודיה בניו בקול, ומשם המשיכה לברוקלין קולג'. " 6 שנים חייתי בניו יורק", היא מספרת. "אני זוכרת חיים מאוד אינטנסיביים. עבדתי ולמדתי מסביב לשעון. עבדתי מאוד קשה בכל מיני עבודות כדי לממן את הלימודים והמחיה. החיים בעיר בנו אותי וחיזקו אותי. גיבשו אותי להיות מי שאני היום".

 

"עבדתי ולמדתי בניו יורק מסביב לשעון". ליאני ()
"עבדתי ולמדתי בניו יורק מסביב לשעון". ליאני

 

לרחובות ניו יורק היא גם חבה את ההיכרות עם בעלה, סקסופוניסט ישראלי. "הכרנו בכריסטופר סטריט. הוא היה שם ליד איזו מועדון ג'ז, שמע אותי מדברת עם חברה. שנה אחר כך כבר התחתנו".

לאורך שנותיה בניו יורק, הספיקה ליאני להופיע בשלל מסגרות מקומיות, כולל הופעה בקרנגי הול, אבל היא הבינה שהסצינה האמיתית של האופרה היא באירופה. לפני שהספיקה לאתר עבודות בשוק האירופאי, זכתה בהזדמנות נדירה. "נבחרתי להופיע עם עוד 5 זמרים עם אחת מכוכבות האופרה הגדולות צ'צ'יליה בארטולי, בפסטיבל מנוחין בשוויץ. אחרי החוויה הזו היה ברור לי שאני צריכה לעבור לאירופה".

 

עם תינוק קטן ובעל עברה לפריז ומאז היא מככבת שם. מנתבת את זמנה בין מדינות אירופה, מופיעה בקונצרטים ואופרות בגרמניה, לוכסמבורג, ספרד, צרפת וישראל. בזמן הזה כבר הספיקה להופיע על הבמות המפורסמות של פסטיבל פזנס, פסטיבל ליריק-אן-מר (צרפת) ופסטיבל המארה בפריז.

 

 

בסוף החודש הבא נוכל גם אנחנו לראות אותה על הבמה בשתי הופעות שונות. האחת בסירקיוז, והשניה בניו יורק. "לקונצרטים בארה"ב אני מגיעה כסולנית, עם פסנתר בלבד. מה שאני אוהבת באופרה זה שהמימד הזה הוא בעצם רב תחומי. זה גם משחק, גם שירה. כל הזמן זז. היום האופרה מוצגת באופן שברור ובהיר יותר לאנשים. המוזיקה נשמרה והחידוש הוא במעבר לאופרות חדשות, הדרך שבה מציגים את האופרה".

 

לפרטים נוספים  לחצו כאן


פורסם לראשונה 14/01/2016 13:42

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים