שתף קטע נבחר

מחר: גביע הפדרציה יוצא לדרך

טורניר הנשים המפגיש 14 נבחרות אשר תתמודדנה על הזכות להעפיל לבית העליון, ייצא לדרך באילת ביום רביעי. בין הטניסאיות הבכירות: לסיה טשרנקו המדורגת 35 בעולם ואיתה קטרינה בודרנקו (73) האוקראיניות. ישראל בבית עם טורקיה, קרואטיה ואסטוניה

במועדון הטניס באילת ייפתחו מחר (ד') משחקי גביע הפדרציה, במסגרת הבית האירופי-אפריקאי מספר 1, בפעם החמישית בו מתקיים הטורניר בישראל, עם ארבעה ימים של טניס משובח.

 

14 נבחרות כולל ישראל ישחקו על הזכות להתמודד בפלייאוף העלייה לבית העליון, כאשר הטורניר יתנהל בשיטת 4 בתים, שני בתים של 4 קבוצות ושני בתים של 3 קבוצות ובסך הכל שתי נבחרות יעפילו לפלייאוף מהבית האזורי.

 

המגרש באילת. יהיה מלא גם הפעם (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
המגרש באילת. יהיה מלא גם הפעם(צילום: אורן אהרוני)

 

ישראל אירחה את הטורניר בשנים 1995 ובין 2011 ל-2013. לאחר הפסקה לטובת בודפשט, החליטו ראשי ה- ITF להחזיר את הטורניר לאילת. בין הנבחרות ניתן יהיה לראות גם את בריטניה , קרואטיה, גאורגיה, הונגריה, טורקיה, בלגיה, אוקראינה, בולגריה, פורטוגל, לטביה, שוודיה, אסטוניה ודרום אפריקה.

 

הטורניר השנה סובל מגל פרישות של שחקניות ברגע האחרון מסיבות כאלה ואחרות, וביניהן השחקנית הבולטת אשר היתה אמורה להגיע, אלינה סביטולינה מאוקראינה המדורגת 21 בעולם. יחד איתה גם הבריטית ג׳ואנה קונטה שרק בשבוע האחרון הגיעה לחצי גמר אליפות אוסטרליה והאסטונית קאיה קנאפי.

 

אז מי כן בכל זאת תגיע לאילת? גם ללא סביטולינה, הנבחרת האוקראינית שופעת בשחקניות מצוינות ועל המגרשים תעלה לשחק לסיה טשרנקו המדורגת 35 בעולם ואיתה קטרינה בודרנקו (73). את בריטניה תוביל בסופו של דבר הת'ר ווטסון (85), ילנה מוסטפנקו (86) תהיה המחבט מספר 1 של לטביה וגם הקרואטית אנה קוניוך (80) וצבטנה פירונקובה הבולגריה (93).

 

תשחק באילת. הת'ר ווטסון הבריטית (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
תשחק באילת. הת'ר ווטסון הבריטית(צילום: רויטרס)

 

את ישראל, יובילו גם הפעם השחקניות הוותיקות יוליה גלושקו (126 בעולם) ושחר פאר (189) ואליהן יצטרפו השנה מספר שחקניות צעירות כמו אלונה פושקרבסקי (986), שלי קרוליצקי (1211) ומאיה טחן (1127).

 

לנבחרת הישראלית יש צוות אימון חדש, הקפטנית ציפי אובזילר, אשר ייצגה את ישראל בנבחרת במשך 15 שנה ובשיאה דורגה במקום ה-75 בעולם. אל אובזילר הצטרפה סנדרה וסרמן כמאמנת הנבחרת. וסרמן במקור מבלגיה היתה השחקנית הצעירה ביותר אשר שיחקה בנבחרת הפדרציה של בלגיה בהיותה בת 15 בלבד ונטלה בה חלק פעיל בין השנים 1985-1992. בשיאה דורגה במקום ה-48 בעולם.

 

"כשחקנית גביע הפדרציה לשעבר, אני רק יכולה להגיד שהחלום שלי תמיד היה לשחק בבית", אמרה אובזילר עבר תחילת המשחקים. "יהיה נהדר עבור הצופים שלנו לראות את חלק מהשחקניות הטובות ביותר בעולם, כשיגיעו גם לתמוך ולתת דחיפה לנבחרת שלנו ואני לא יכולה לחכות שכל זה יתחיל".

 

שחר פאר עם סנדרה וסרמן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שחר פאר עם סנדרה וסרמן(צילום: אורן אהרוני)

 

ישראל הוגרלה לבית ג', כאשר משחק הפתיחה יפגיש אותה נגד נבחרת טורקיה, ביום חמישי יתקיים המפגש מול אסטוניה וינעלו מול קרואטיה, כשבכל יום יתקיימו המשחקים החל מ-15:30 וביום שבת יתקיימו חצאי הגמר ומשחקי ההישרדות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
יוליה גלושקו, ציפי אובזילר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים