שתף קטע נבחר

אחרי הפיגוע: אבו מאזן אירח משפחות רוצחים

זמן קצר אחרי רצח לוחמת מג"ב הדר כהן בפיגוע בשער שכם בעיר העתיקה, נפגש הנשיא הפלסטיני בלשכתו עם בני משפחות מחבלים שביצעו פיגועים בירושלים בגל הטרור ורצחו ישראלים רבים. "בניכם שהידים", אמר להם

בתזמון מרתיח במיוחד, זמן קצר אחרי הפיגוע בשער שכם בירושלים שבו נרצחה שוטרת מג"ב הדר כהן, נפגש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלשכתו ברמאללה עם משפחות מחבלים. אותם מחבלים מאזור ירושלים ביצעו פיגועים, חלקם קשים מאוד, במהלך ההסלמה האחרונה - ובני משפחותיהם נועדו עם אבו מאזן אחרי אחד הפיגועים הקשים ביותר בגל הטרור, פיגוע שבו השתמשו שלושה מחבלים ברובים וסכינים, ואף הביאו איתם מטעני נפץ. 

 

 
הנשיא הפלסטיני ובני משפחות הרוצחים ()
הנשיא הפלסטיני ובני משפחות הרוצחים

ללשכת אבו מאזן הגיעו בני משפחות של 11 מחבלים שביצעו פיגועים בארבעת החודשים האחרונים וגופותיהם מוחזקות עדיין בידי ישראל. בין היתר מדובר בבני משפחתו של בהא עליאן, המחבל מג'בל מוכבר במזרח ירושלים שביצע בחודש אוקטובר פיגוע ירי ודקירה בשכונת ארמון הנציב הסמוכה, ורצח עם מחבל נוסף שלושה ישראלים - חיים חביב, אלון גובברג וריצ'רד לייקין.

 

בפגישה נכחו גם קרוביו של עלא אבו ג'מל, גם הוא מג'בל מוכבר, שביצע פיגוע דריסה בירושלים בחודש אוקטובר אשתקד ואחר כך יצא עם סכין קצבים ותקף את קורבנות הדריסה. בפיגוע זה נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי. אבו ג'מל הוא גם בן משפחתם של רסאן ועודאי אבו ג'מל, שביצעו את הטבח בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים, שבו נרצחו חמישה ישראלים.

 

זירת הפיגוע בירושלים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זירת הפיגוע בירושלים(צילום: AFP)
כוח מג"ב בשער שכם (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
כוח מג"ב בשער שכם(צילום: גיל יוחנן)
במהלך הפגישה דרשו בני המשפחות של המחבלים מאבו מאזן שיפעל להשבת גופותיהם. אבו מאזן מצדו אמר כי ההנהגה הפלסטינית עושה מאמצים גדולים לשחרור הגופות כדי להקל את הפגיעה במשפחותיהם. הנשיא הפלסטיני הדגיש בשיחה כי זכותן של המשפחות לקבור את בניהן, שאותם כינה שהידים, והוסיף כי הוא מתנגד לתנאים המתישים, לדבריו, שמציבה ישראל כדי לשבש את מסירת הגופות לקבורה.

 

בשיחה עם אבו מאזן העלו בני המשפחות של המחבלים את סוגיית הריסת הבתים על ידי ישראל, אחרי שחלק מבתיהן של המשפחות שנפגשו עמו כבר נהרסו או נאטמו על ידי צה"ל.

 

אביו של המחבל בהא עליאן אמר כי אבו מאזן לא הבטיח לבני המשפחות שהרשות הפלסטינית תבנה מחדש את הבתים משום שמדובר באזור שנמצא בריבונות ישראלית, אך הוא הבטיח לעקוב אחר העניין. בינתיים אישר היועץ המשפטי לממשלה הנכנס אביחי מנדלבליט הרס בתים נוספים. ברשות הפלסטינית כלל לא ניסו להסתיר את דבר הפגישה והיא פורסמה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית.

 

זו הפעם השנייה בהסלמה שבה אבו מאזן נתפס בקלקלתו. הפעם הקודמת הייתה כאשר החזיק בתמונתו של הילד המחבל אחמד מנאסרה שביצע את הפיגוע בשכונת פסגת זאב וטען קבל עם ועולם כי הוא הוצא להורג - אף שאותו ילד כלל לא נהרג בפיגוע וקיבל באותן שעות טיפול רפואי בבית החולים הדסה בירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אבו מאזן עם בני משפחות המחבלים
מומלצים