שתף קטע נבחר

"עזרו לנו להשיב את הטלפון שנגנב עם תמונותיה האחרונות של ענת"

לפני כשלוש שנים, כשעוד היתה מסוגלת, כתבה השדרנית ענת דולב את בקשותיה לגבי הלווייתה והביעה דאגה לבנה, דן. את המכתב שהשאירה הוא עדיין לא קרא: "עוד לא קיבלתי אומץ לפתוח אותו". במקביל, הוא פנה לציבור בבקשת עזרה במציאת הטלפון הסלולרי של אמו שנגנב ובו תמונותיה האחרונות

בתקופה האחרונה לחייה התקשתה מאוד ענת דולב בכתיבה בגלל מחלתה, ניוון שרירים, שהלכה והחמירה. אבל לפני לכתה השאירה מכתבים לבני משפחתה ולחברים קרובים, שאותם היא כתבה ב־2013, כשעוד היתה מסוגלת. עוד בטרם לכתה במקביל פונה היום בנה דן

 

עוד בטרם לכתה נגנב מדולב תיקה ובו מכשיר הסלולרי שלה שהכיל מתמונותיה האחרונות. היום מבקשים בני משפחתה ממי שהטלפון הסלולרי נמצא ברשותו, להחזירו. "ב־29 בינואר ענת הגיעה לקפה לואיז במרכז אופנהיימר ברמת אביב, ושם גנבו לה את התיק", אומרת אחותה נטע. "עכשיו התברר לנו שכל התמונות שלה היו בטלפון שנגנב, והן לא גובו כמו שצריך. אנחנו נורא מבקשים להחזיר את המכשיר, כי התמונות הן זיכרון מאוד יקר לנו". בנה של דולב, דן, הצטרף גם הוא לבקשה: "עזרו לנו להשיב את הטלפון שנגנב עם תמונותיה האחרונות".

  

ענת דולב ובנה דן. עדיין לא קרא את המכתב (צילום: באדיבות המשפחה) (צילום: באדיבות המשפחה)
ענת דולב ובנה דן. עדיין לא קרא את המכתב(צילום: באדיבות המשפחה)

מכתבים אחרונים

התמונות טרם נמצאו אך במכתבים ששמרה לבני משפחתה שטחה דולב את בקשותיה "למקרה שיקרה לה משהו רע", כפי שאומר אחד מחבריה. "היא בעיקר הביעה במכתבים דאגה לבנה דן ופירטה כל מיני בקשות לגבי הלוויה". השדרנית האהובה והמוערכת נפטרה בסוף שבוע כשהיא רק בת 52, ועד הרגע האחרון, יום חמישי, היא המשיכה להגיש את תוכניתה היומית ברשת ב' "בשלוש עם ענת דולב".

 

"היא כתבה לנו לא לעשות מזה רעש", מספרת אחותה נטע על . "היא ביקשה שלא יספידו אותה בבית־הקברות ורצתה לעזוב בצניעות, שהלמה אותה. היא גם אמרה לאורך כל התקופה שבה היתה חולה שלא לעשות מזה עניין.

 

"ענת אף פעם לא רדפה אחרי פרסום ולא רצתה שידברו עליה. היא היתה מאוהבת ברדיו, ועובדה שעד היום האחרון היא שידרה ולא נתנה לאף אחד מהמאזינים להרגיש בשידורים שמשהו איתה לא בסדר. בגלל זה כולם כל כך נדהמו כשהיא הלכה לעולמה".

 

על הספה

דן קוך (20) הוא בנה של ענת דולב, משרת בחיל האוויר. "לא הייתי בבית בלילה שלפני", הוא אומר. "אחרי שהיא לא יצרה איתי קשר התקשרתי ושלחתי הודעות. חשבתי שהיא כבר ישנה. בשבת בבוקר התקשרתי והיא שוב לא ענתה.

 

"הגעתי לראות מה קורה ומצאתי אותה על הספה. לצערי, כבר לא היה בכלל מה לעשות. הבנתי הכל בבת אחת. למזלי, בת זוגי היתה איתי וזה קצת הקל עליי".

 

לא מעכל

את המכתב שהשאירה לו אמו דן עדיין לא קרא. "עוד לא קיבלתי אומץ לפתוח את המכתב. אני עדיין לא מעכל את הסיטואציה. היא היתה אמא מדהימה. "הוריי התגרשו וגדלתי אצלה. היא עבדה קשה, נתנה לי כל הזמן כל מה שצריך, כמו גם אבא, ולצערי הייתי צריך להחזיר לה בגיל הזה".

 

שידרה עד ימיה האחרונים. דולב (צילום: אביב חופי) (צילום: אביב חופי)
שידרה עד ימיה האחרונים. דולב(צילום: אביב חופי)

על השנים האחרונות הוא מספר: "הן היו קשות. אמא התאשפזה לפני יותר משנתיים, ואני בדיוק התגייסתי. אמא אמרה לי: 'יהיה בסדר, תוך כמה ימים אשתחרר'. אבל התקופה הזו נמשכה חצי שנה. עברנו מחלקות ושני בתי־חולים. ניסינו לעשות את הטוב ביותר.

 

"עברתי לתפקיד קרוב לבית כדי לעזור לה כמה שאפשר. לאט־לאט היא הפסיקה לנהוג, וניסיתי לסייע בכל מה שאפשר. היו המון חברים שעזרו לה. אהבו אותה מאוד".

 

נשמה טובה

"היא היתה אחות גדולה מדהימה", מוסיפה נטע. "הבן־אדם הכי חכם שאני יכולה לחשוב עליו. היתה מקסימה ונשמה טובה שלא הזיקה לאף אחד. תמיד עזרה לכולם ותמיד חשבה על כולם ואף פעם לא נכנסה לכל האינטריגות בתקשורת. גידלה ילד מדהים, דן, והשקיעה בו את כל כולה. אני כבר מתגעגעת".

  

הלווייתה של ענת דולב תתקיים היום ב־12 בבית־העלמין של רמת־השרון בצומת מורשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שלום בר טל, "ידיעות אחרונות"
ענת דולב. השאירה מכתב לאוהביה
צילום: שלום בר טל, "ידיעות אחרונות"
לאתר ההטבות
מומלצים